0 COLUMN Nog beter naar de HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS In de eerste plaats wil ik iedereen vanaf deze plek een heel mooi en uiteraard ook een gezond en veilig Nieuwjaar toewensen, ook voor jullie dierbaren. Zoals we vorig jaar al moesten vaststellen, zullen we in de toekomst nog beter naar onze klanten moeten luisteren. Waarom? Zij zijn het die ervoor zorgen dat wij bier kunnen produceren, afvullen en distribueren. Wij moeten hen - in zo'n 150 landen over de hele wereld - in staat stellen ons bier aan hun klanten te verkopen. En dat dat er sinds het intreden van de economische crisis niet makkelijker op is geworden, moge duidelijk zijn. Hoewel wij eind vorig jaar al onze klanten door middel van een customer survey hebben gevraagd hoe zij over ons denken, willen wij nog preciezer weten wat wij als HNS kunnen doen om ook in 2015 en de daarop volgende jaren bier aan die 150 landen te kunnen leveren. Om die reden zijn wij direct in januari begonnen om met kleine delegaties vanuit het Management Team HNS onze Top 10 klanten te bezoeken. Naast een kort bezoek aan de markt (denk hierbij aan de lokale Albert Heijn) wordt met hen uitgebreid gediscussieerd over omzetverwachtingen en natuurlijk ook over de producten die zij nodig hebben. Dat beperkt zich niet alleen tot het discussiëren over een 2-pack of een 8-pack, maar gaat ook over het soort bier dat zij nodig hebben. Terwijl ik dit schrijf, zit ik in New York en hebben we net een dag lang met het MT van Heineken USA over deze onderwerpen gesproken. Op de uitkomst kan ik nog niet vooruitlopen, zodra alle bezoeken aan deze Top 10 klanten zijn afgerond, komen we uitgebreid terug op de uitkom sten. Fred Holvast klant luisteren

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2011 | | pagina 2