AMSTEL JUBILEUMFEEST BEGINT OP COLONNE 7 'BYE BYE TAPVAT, WELCOME GLOBALL' HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS fil Amstel bestaat dit jaar 140 jaar en dat wordt gevierd! Onder andere met een speciaal jubileumboek en drie unieke jubileum/lessen met een inhoud van 750 ml. Colonne 7 in Zoeterwoude kreeg de 'Licence To FiT en vulde en verpakte de jubileum/lessen. Meike Dijkstra (Brand Manager Amstel) en Martin Berghout (Market Demand Manager) kwamen langs op de lijn. ZOETERWOUDE. De Amstel Brouwerij brouwt al sinds 1870 volgens authentiek recept 'Ons Bier'. Die mijlpaal wordt vanaf september ge vierd met tal van festiviteiten. In een bijzonder jubileumboek wordt de rijke historie van het Amstel-merk beschreven, in de horeca introdu ceert Amstel een speciaal 140 jaar-vaasje en er waren vanaf week 38 drie verschillende Amstel jubileumflessen met een inhoud van 750 ml te koop. De flessen zijn echte collectors items met prachtige etiketten, geïnspireerd op Amstel- etiketten uit het verleden. De flessen die in spe ciale jubileumdozen van twaalf flessen werden verkocht, vlogen de winkel uit. Rayonmanager Bertha Bouwkamp kijkt tevre den terug op de opdracht: "Natuurlijk was het spannend om bijna één jaar na de productie van Amstel voor Zuid-Afrika weer 750 ml flessen te produceren. Jeroen Haselager en Martin Bauer hebben na overleg met de betrokkenen van dit project een draaiboek gemaakt voor 29.000 do zen Amstel 750 ml voor de Nederlandse markt. Wij hebben maar één vuiler en één etiket teermachine omgebouwd omdat het gezien de relatief kleine order teveel moeite zou zijn om beide vullers en etiketteerders om te bouwen. De technici hebben ons goed geholpen en wij hebben uiteindelijk precies volgens planning geproduceerd." Meike Dijkstra, Brand Manager Amstel: "Het was een erg leuke opdracht om samen met HNS aan te werken. Vanuit Marketing willen wij natuur lijk altijd van alles. Martin werd in het begin helemaal gek van de ideeën waarmee ik steeds kwam aanzetten. Dat heet dan 'een gezonde spanningsboog' tussen HNS en Marketing, wat uiteindelijk door goed samen te werken tot een prachtig resultaat heeft geleid. De flessen heb ben nu drie verschillende etiketten met logo's uit het verleden van Amstel en de glossy display doos met perforatierand is heel mooi geworden. Op de winkelvloer zag het er fantastisch uit!" In vijfjaar tijd produceerde Colonne 23 van Verpakken Heineken 's-Hertogenbosch maar liefst 2,5 miljoen 5 liter Tapvaten. Op 7 oktober rolde de laatste van de band. Voor Colonne 23 wacht een nieuwe uitdaging... 'S-HERTOGENBOSCH. Bij de productie van het laatste 5 liter Tapvat, onlangs in de Bossche brouwerij, werd uitvoerig stilgestaan. Rayonmanager Martine Kruiswijk sprak de aanwezige operators, technici en veel kaderleden toe. Martine: "De lijn is in 2005 opgebouwd en toen nog geopend door Jean- Frangois van Boxmeer, onze CEO. We maken het eerste lustrum net vol. Deze lijn was de eerste geautomatiseerde productielijn van Tapvaten. De opera tors en technici hebben deze lijn in ruim 1.200 diensten ver doorontwikkeld en tot in de puntjes georganiseerd. Van die ervaring is dankbaar gebruik ge maakt bij de bouw van andere lijnen zoals Colonne 41 en 42 in Zoeterwoude. De lijn heeft niet voor niets regelmatig de Zone-audit-beker in de teamruimte mogen laten pronken!" In vijfjaar tijd werden er maar liefst 12.555.175 Tapvaten geproduceerd. De laatste run bestond uit 17.030 colli Newcastle Brown Ale voor Amerika. Vandaar ook dat Greg Sommer, Market Demand Manager Heineken USA, aan wezig was bij de ceremonie. De laatste fustjes liepen door de inpakmachine, werden in hun tray geplaatst en vulden de laatste pallet aan op de palletiser. Vervolgens liep de volle pallet voor de laatste keer naar de exportloods. Paul Bleijs en Greg Sommer sloten de palletiser officieel af door het aanbrengen van een rood wit gevarenlint op de uitloop van de machine. Vervolgens kregen ze door Rob Enzlin en Ernst-Jan van Loenen de twee fustjes uit de laatste tray overhandigd. Paul Bleijs roemde de inspanningen die geleverd zijn om de 23 te laten presteren op het niveau waarop zij is geëindigd. Paul: "De 23 was een stabiele, betrouwbare lijn met een gemiddelde OPI van ruim 65%. We hebben vertrouwen in het team dat nu aan de vooravond staat van iets nieuws; we gaan de lijn ombouwen voor de productie van wederom een nieuwe verpakkingsvorm, 'de Globall'. We kunnen trots zijn op de prestaties en flexibiliteit van onze brouwerij waardoor wij het vertrouwen krijgen van de organisatie om dergelijke NPI's als eerste op de markt te brengen. Good bye to the draught keg and welcome to the Globall!" Colonne 23 wordt de komende maanden opgebouwd voor de productie van de Globall, die in 2011 op de markt wordt geïntroduceerd. Hierover later meer in HNS Nieuws GREG SOMMER, ROB ENZLIN, ERNST-JAN VAN LOENEN EN PAUL BLEIJS MET DE LAATSTE TAPVAATJES. 22 OKTOBER 2010

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2010 | | pagina 5