olumn PASSIE VOOR VEILIGHEID Budget om bij te blijven Even voorstellen BROUWERIJ BBQ VOOR IEDEREEN EEN GROOT FEEST - to 0 HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS 'Zero loss', wordt dit de nieuwe mode of is het de nieuwe visie van TPM? TPM heeft alles te maken met het continue verbeteren van onze processen via het reduceren van verliezen, dat weten we allemaal zo langzamerhand wel. Ook dat het gaat om de processen van alle mogelijke bedrijfsonderdelen, van transport tot verkoop, van administratie tót marketing én natuurlijk van hoog tot laajg. Vroeger vonden we een reductie van ver liezen met 50% al heel wat. We waren ge neigd hiermee te denken dat we het proces onder controle hadden. Voor toekomstig succes is reductie alleen niet meer vol doende. De volgende stap in de uitdaging is het volledig terugdringen van een verlies naar 0, zero loss. De kunst is nu het proces in kleinere stapjes op te splitsen en dan steeds een klein 'deelstapje' zo te verbete ren dat het defect dat hierin is opgetreden, wordt teruggedrongen naar absoluut nul defecten. Dit krijgen we alleen voor elkaar als we de processen zo goed kennen dat we deze kleine deelstapjes kunnen benoemen. Denk maar aan veiligheid. Als we alleen focussen op ongevallen met verzuim kun je dit aantal reduceren, maar slechts met een beperkt succes. Je zult naar de deel processen moeten kijken en deze één voor één moeten terugbrengen naar nul verlies, hoe klein dit deelproces ook is. Dit betekent dat we ook moeten kijken naar ongevallen zonder verzuim, bijna ongevallen, gevaar lijke situaties, veiligheidslabels, et cetera. Elke situatie moeten we grondig bekijken; wat is de grondoorzaak en hoe brengen we deze terug tot nul kans op defect? Dat is de enige basis om gepland uit te komen bij een toekomst met nul ongevallen met verzuim, zero loss dus. Dit geldt natuurlijk voor elk proces, maar veiligheid is zonder twijfel de performance indicator die bovenaan staat in belang rijkheid. Zero loss is dan ook beslist geen nieuwe mode maar de leidende organisa tievisie binnen HNS! Paul Bleijs V Organisaties ontwikkelen zich voortdurend en medewerkers spelen daarbij een belangrijke rol. Voorwaarde is wel dat medewerkers deze ontwikkelingen bijhouden en op die manier inzetbaar blijven. Er bestaat een term voor inzetbaarheid: employa- bility. Inzetbaarheid van mensen vergroten we door de combinatie van een investering in jezelf en een investering van de orga nisatie. Eleineken heeft om die reden in haar CAO (1 juli 2008 -1 oktober 2009) het zo genoemde Employability Budget (EB) opgenomen. Dit budget houdt in dat iedere medewerker die drie jaar of langer bij Heineken werkt, met ingang van 1 januari 2010 één keer per drie jaar beschikt over een EB ter hoogte van 750. Aan de medewerkers die per 1 januari 2010 in aanmerking komen voor het EB, wordt eenmalig 875 ter beschikking gesteld. Dit bedrag kan worden besteed aan een Employa bility activiteit. Het Employability aanbod bestaat uit een selectie van negen verschillende trainin gen, workshops en tests. De tiende optie is een eigen keuzemogelijk heid. Kortom, een divers pakket waaruitje - ongeacht je leeftijd en opleidingsniveau - een keuze kunt maken om jouw loopbaan, persoon lijke ontwikkeling en vitaliteit een extra impuls te geven. Afdeling Human Resources Meer informatie en het inschrijfformulier Employability zijn te vinden op HeiPort (Werken bij Beoordeling, Opleiding en Loopbaan Employability). Carine Quataert Carine Quataert (38) is op 1 juli begon nen als manager Bedrijfstechnologi- sche Dienst in Zoeterwoude. Door mid del van vijf vragen stelt zij zich voor. Vorige werkgever en functie: Ik ben in 2007 in dienst gekomen bij Heineken als manager Process Development binnen Research Innovation (Group Supply Chain). Daarvoor heb ik acht jaar bij Interbrew/Inbev gewerkt in diverse management- en technologische functies. Gezinsituatie: Ik woon samen in de Meern (Utrecht). Wordt vrolijk van: Reizen, tennissen en borrelen/eten met vrienden. Op het zakelijke vlak word ik vrolijk van successen boeken met collega's en het verschil maken. Wil ooit nog eens: Naar de Galapagos eilanden. Beste film ooit: La Vita Bella. In en rondom de Cambrinuskelder vond op zaterdag 17 juli de Bossche Brouwerij BBQ plaats. Vele medewerkers genoten met partners en kinderen van een spetterend evenement. 'S-HERTOGENBOSCH. De organisatoren hadden alles uit de kast gehaald om het de gasten naar de zin te maken. Vooral voor kinderen was het op alle mogelijke manieren feest. Ze konden zich te buiten gaan op de bungeetrampoli- ne, op verschillende springkussens en in de zweefmolen. In één van de tenten toverden de dames van de schmink heel wat 'klantjes' om tot feeën, poezen en dergelijke. Op de twee tafelvoetbalspellen en tijdens de tennis- en honkbalwedstrij den op de Wii werd door jong en oud gestreden om ieder punt. In de kleine tent vermaakten de heren van DJ Crew het publiek en liet Jeffrey Tiggers iedereen meezingen met zijn Nederlandse repertoire. In zijn welkomstwoord bedankte Paul Bleijs iedereen voor de geweldige prestaties en inzet. Hij gaf aan dat dit jaar weer fantastische resultaten zijn neergezet, zoals het behalen van de Brewery Award 2009 en de TPM Bronze Award. Ook hebben velen weer hun flexibiliteit getoond in de vorm van overwerk. Hierna opende Paul Bleijs het buffet dat in de grote tent stond opgesteld. De BBQ-brigade voorzag iedereen van een heerlijk stukje gebakken vlees of vis. Velen vonden ook hun weg naar de frietkar. '••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••A DE BBQ-BRIGADE BOOD VEEL KEUS. KINDEREN GINGEN UIT HUN DAK OP DE BUNGEETRAMPOLINE. 13 AUGUSTUS 2010

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2010 | | pagina 2