37 ZEECONTAINERS ONDERWEG NAAR VANCOUVER Onderhoudsgroepen geslaagd voor PM Stap 3 Nieuwjaarstoespraken HNS fT| HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Trots op succes nieuwe reclamefilm Biertaps, koffiemachines, vijf keukenunits, kilometers snoeren, een complete snackbar, bekers, servies en bestek. Op dit moment worden 37 containers met materiaal én bier naar Vancouver verscheept. Op 25 januari start daar de bouw van het Holland Heineken House, tijdens de Olympische Winterspelen de officiële ontmoetingsplaats van NOC*NSF voor Nederlandse sporters, hun vrienden en familieleden en bezoekers van de Spelen. In totaal zijn vier zeecontainers nodig om alle bierfusten van 50 liter naar Canada te vervoeren. Pascal Stolk, projectmanager van het Holland Heineken House: "Het Heineken-bier voor Canada wordt in Nederland gebrouwen en verpakt. Bovendien is in Canada tapbier alleen verkrijgbaar in 30 liter fusten, terwijl onze barsystemen zijn ingericht voor 50 liter bierfusten. Wij willen in Vancouver écht een stukje Nederland creëren. Daar horen uiteraard ook snacks bij. We vervoeren in totaal 6.200 bitterballen, 12.000 kroketten en 1.600 kaassoufflés." Behalve de zeecontainers met bier worden in de overige containers onder meer 100.000 polsbandjes, een tent van 600 m2,40 koelkasten, 50 meter aan bars, 40.000 chocolademelkbekers, 1.000 kilo koffie, heel veel melk en suiker en zelfs fitnessapparatuur vervoerd. De laatste zeecontainers komen op 17 januari aan in de haven van Vancouver. Behalve de containers worden ook enkele zaken per vliegtuig vervoerd, zoals etenswaren en snacks, maar ook een complete Radio 538 studio voor de uitzendingen van 'Evers Staat Op' vanuit het Holland Heineken House. Het is de tiende keer dat het Holland Heineken House georganiseerd wordt. De eerste editie was in 1992 tijdens de Olympische Zomerspelen in Barcelona. Na een jaar van hard werken zijn de onderhoudsgroepen van Brouwen/Filtratie, Fles en BusVat in december ge slaagd voor PM Stap 3. 'S-HERTOGENBOSCH. PM Stap 3 bestaat uit 5 modules. Die modules zijn het verbeteren van structurele storings analyse, beter registreren in SAP, het verbeteren van inspectief onderhoud, goed voorraadbeheer van onderdelen en het bijhouden van de machinehistorie. Een nieuw bord met alle activiteiten en verliezen op colonne- of installatieni veau ondersteunde de implementatie van PM Stap 3. Daarnaast kon iedere on- derhoudsgroep een beroep doen op een PM Coach. Die PM Coach is iemand uit de PM-pilaar, die de monteurs en installa tiebeheerders helpt bij het vergaren van nieuwe kennis en het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden. Voorafgaand aan iedere module volgden de monteurs, maar ook de C-operators, een training. Monteurs én C-operators zijn immers samen verant woordelijk voor het registreren van sto ringen en werkzaamheden in SAP. Volgens Tjeerd Meijer, manager Technical Support Production, hebben 'de juiste focus, goede opleiding en begeleiding én de grote inzet van de onderhoudsgroepen tot dit mooie resultaat geleid. Dit zal zeker zijn steentje bijdragen in het verder verlagen van het storingsniveau in de afdelingen Brouwen en Verpakken en het verder verlagen van de onderhoudskosten. Een hogere betrouwbaarheid van onze machines en tegelijkertijd lagere kosten, dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen!'. WIJLRE. De Brand Bierbrouwerij hield haar nieuwjaarsre ceptie op 4 januari in 't Kelderke. Peter van Besouw heette iedereen van harte welkom waarna hij begon met een terugblik op 2009. Het eerste thema dat hij aansneed was de medezeggenschap. "Over de overgang naar één OR voor HNS en een onderdeelcommissie voor de vestiging zijn we overwegend positief. Wel loopt de besluitvorming nu over meer kanalen en dat kost dus meer tijd. De winst is dat er overeenstemming is over geheel HNS en dat komt de totale organisatie ten goede. Ook in het afgelopen jaar is er sprake geweest van een vruchtbare samenwerking tussen bestuur der en OR/OC. Daarvoor mijn hartelijke dank! De onderne mingsraad is een cruciale schakel in ons bedrijf." Vervolgens vroeg Peter van Besouw zich af wat 2009 nou eigenlijk voor een jaar was. Hij had er gemengde gevoelens over. "De marktomstandigheden waren moeilijk. Het volume Brand is behoorlijk achtergebleven. Positief is dat we grote stappen hebben gemaakt met TPM. Onze auditscore van 75% heeft alle verwachtingen overtroffen. Tevreden zijn we ook over de beperking van het extractverlies. Op de meeste TPM-pilaren zitten we mooi op plan, alleen op het gebied van AM en PM hebben we nog wat achterstand goed te maken. Vermeldenswaardig is zeker ook 5S! We hebben daar een prima beoordeling gehad waarmee we ons onder de top hebben geschaard. Met dank aan de technische én financi ële mensen hebben we de kosten van onderhoud binnen het budget kunnen houden. Ook heeft de aanpak van de stijging van de vaste kosten in 2009 topprioriteit gehad. Door goed te letten op onze uitgaven, door minder externen in te huren en door overwerk te beperken, kunnen we een groot deel van onze oplopende kosten compenseren. Goed nieuws is er van onze divisie ontvangsten: het museum heeft het onge lofelijke aantal van 11.300 bezoekers bereikt! Prima werk. Waar we allemaal enorm trots op kunnen zijn voor 2009 is onze score bij de smaaktesten. Tot slot zijn we trots op het succes van onze nieuwe reclamefilm die beloond werd met een Zilveren Loeki." Hierna schakelde Peter van Besouw over naar 2010. "Voor 2010 voorzien we een daling van het volume. De marktsitu atie blijft moeizaam, we moeten dus scherp blijven op onze kosten. Het voorkomen van inhuur derden en overwerk zal hierbij speerpunt zijn. Ook vragen we van iedereen een gro tere flexibiliteit ten aanzien van de ATV. Ons voorstel wordt momenteel besproken in een speciale OR HNS-commissie. Als er meer bekend is, zullen wij jullie uiteraard informe ren. 2010 wordt ook het jaar van de speciale bieren. Dit jaar moet er een bord aan de voordeur komen met de titel: BRAND IS 5SÜ! Een mooi streven, alle hoekjes en gaatjes gaan we opsporen en aanpakken... Laten we vooral besef fen dat we werken bij een mooie brouwerij, dat we samen ie der jaar weer stappen vooruit maken. Daar ben ik beretrots op. Bedankt voor 2009 en succes in het komende jaar!" J PALLETS VOL GAAN DE CONTAINER IN. KEES KAMMENGA EN THEO VAN TILBURG (ONDERHOUDSGROEP FLES) ONTVANGEN VAN PAUL CLARIJS DE PM STAP 3 STICKER. j j NIEUWJAARSBIJEENKOMST WIJLRE 22 JANUARI 2010

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2010 | | pagina 4