Refresh your career BEDRIJFSMAATSCHAPPELIJK WERKER OF VERTROUWENSPERSOON? SPETTEREND JUBILEUM CONCERT HEINEKEN FANFARE Nieuwe arbeidsmarktcampagne: HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Hl Vanaf oktober 2009 heeft Heineken Neder land een nieuw Employer Brand, oftewel een nieuwe arbeidsmarktcampagne. Doel hiervan is aan potentiële werknemers te laten zien dat Heineken een mooi bedrijf is om voor te werken! ZOETERWOUDE. Natuurlijk is het op de arbeidsmarkt wel bekend dat Heineken bijvoorbeeld mooie marketing functies te bieden heeft. Maar andere interessante banen zoals technische of financiële functies, daar denken mensen niet direct aan als ze de naam Heineken horen. We willen daarom als het ware de muren tussen Heineken en de arbeidsmarkt openbreken. Laten zien dat we niet alleen maar een mooi biermerk maken, maar dat het ook een leuk en interessant bedrijf is om voor te werken. Wat maakt het leuk om bij ons te werken? Natuurlijk de bedrijfstrots en de passie voor het vak, maar vooral: 1) Je werkt breder dan je vak 2) Je bent altijd bezig met optimaliseren Dit alles vind je terug in onze nieuwe pay off: Refresh your career. Oftewel: kijk eens vanuit een andere invalshoek naar je werk en vakgebied, waardoor je loopbaan een opkikker krijgt, en stap over naar Heineken! Een belangrijke wervingsbron is 'via via'. Veel externe sol licitanten kennen vaak wel iemand die bij Heineken werkt. Zie je een aansprekende vacature op onze recruitmentsite www.werkenbijheineken.nlbedenk dan altijd of je niet iemand uitje vriendenkring kent die geschikt is voor deze baan. En als ze je vragen 'wat maakt het leuk om voor Heineken te werken?', dan weetje wat het antwoord is: Refresh your career! HR Heineken Nederland Als het even niet lekker loopt op het werk kunnen medewerkers een beroep doen op het bedrijfsmaatschappelijk werk. Daarnaast heeft Heineken ook vertrouwenspersonen benoemd. Maar wat zijn de verschillen, wanneer schakel je de één in, wanneer de ander? De bedrijfsmaatschappelijk werker kan worden inge schakeld voor problemen die heel direct met het werk te maken hebben. Problemen die te maken hebben met ziekte en verzuim, een verstoorde werkrelatie met de leidinggevende of met collega's, of met stress. Volgens Maarten Weijburg, HR-adviseur op de Bossche brouwerij, kan het bedrijfsmaatschappelijk werk worden ingescha keld door de leidinggevende, de bedrijfsarts of door de HR-adviseur. Maarten: "Medewerkers kunnen dat ook zelf doen, maar ze moeten dan wel contact opnemen met hun leidinggevende, de bedrijfsarts of de HR-adviseur. Tijdens een intakegesprek bespreken de werknemer en de bedrijfsmaatschappelijk werker het probleem en maken ze afspraken over hoe dat probleem aan te pakken. De werk nemer ontvangt na dit gesprek een bevestigingsbrief met daarin de afspraken over het vervolg. Heineken schakelt voor het bedrijfsmaatschappelijk werk mensen van een extern bureau in. Het spreekt voor zich dat de inhoud van de gesprekken strikt vertrouwelijk wordt behandeld." Naast het bedrijfsmaatschappelijk werk heeft Heineken ook in iedere organisatie een vertrouwenspersoon be noemd. Zij ondersteunen de medewerkers bij problemen die op het werk spelen, maar die niet zozeer met het werk zelf maar met het welzijn hebben te maken. Miryam van der Linden, vertrouwenspersoon in 's-Hertogenbosch, legt uit: "Medewerkers of leidinggevenden kunnen bijvoor beeld te maken krijgen met seksuele intimidatie, agres sie, geweld en pesten. Uiteraard willen zij dat er zo snel mogelijk een einde komt aan deze ongewenste situatie. Hierbij kan een vertrouwenspersoon een belangrijke rol spelen. Wij zijn er voor de eerste opvang en begeleiding van slachtoffers, voor het zoeken naar oplossingen maar ook voor het geven van voorlichting. Wie een dergelijk probleem heeft op het werk, kan met de vertrouwens personen echt alle vragen, problemen of klachten bespre ken. Ook wij gaan hier 100% vertrouwelijk mee om." Maarten Weijburg: "De bedrijfsmaatschappelijk werker richt zich dus primair op problemen die ontstaan in de arbeidsituatie en die direct van invloed zijn op het func tioneren in het werk. Bij de vertrouwenspersoon kun je terecht als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag zoals pesten, agressie, seksuele intimidatie en discrimina tie. We begrijpen dat de scheidslijn niet altijd helder is. In geval van vragen kunnen mensen altijd contact opnemen met één van de HR-adviseurs." Zaterdagavond 3 oktober vormde het Theater aan de Parade in 's-Hertogenbosch het decor voor een uitermate geslaagd jubileumconcert ter ere van 50 jaar Heineken Fanfare. 'S-HERTOGENBOSCH. Voorzitter John Menkehorst opende het festijn. Hij heette iedereen van harte welkom, in het bijzonder mw. C. de Carvalho-Heineken, de Be schermvrouwe van de Heineken Fanfare, het management van Heineken, burgemeester en diverse wethouders van 's-Hertogenbosch, Stichting Sint Jan en enkele ereleden van de Heineken Fanfare. Ook meldde hij dat het bestuur van de Heineken Fanfare had besloten alle giften te doneren aan de Stichting Sint Jan Kathedraal. Indiana Jones and the Temple of Doom, werd even onderbro ken voor de officiële uitreiking van de eerste exemplaren van de CD 'Heineken Fanfare 50 years of Brassy Music'. John Menkehorst reikte de CD uit aan mw. Carvalho-Heineken, Paul Bleijs en aan Ad de Mug, erevoorzitter en oprichter van de Heineken Fanfare. Daarna werden de jubileumspelden ter gelegenheid van 50 jaar Heineken Fanfare opgespeld bij Ad de Mug en John Menkehorst. Aansluitend overhandigde Paul Bleijs door middel van een symbolisch cheque aan de voorzitter alvast namens Heineken een donatie voor de Stichting Sint Jan. Het fanfareorkest hervatte haar muzikale programma. Hoogtepunten waren de euphonium solo van René Heijmans, Adios Nonino van Astor Piazolla met op accordeon Romano Mediati, Livin la Vida loca met zang van René Habraken en Ton van de Veerdonk, Children of Sanchez met als solist op bugel Koert Dirks en als laatste het stuk Brass Machine met de trompettisten in een hoofdrol. Na een daverend applaus volgden nog als zeer toepasselijke toegift: de wel bekende klanken van Heerlijk Helder... Na het openingswoord kregen alle disciplines van de fan fare de kans hun muzikale kunnen ten gehore te brengen. Achtereenvolgens speelden het opleidingsorkest en het aspirantenorkest onder leiding van Rene Bogert en Bianca Kuijpers, gastvereniging Jeroen Verkennersband en het Percussion Ensemble onder leiding van Henry Jansen. Na de pauze was het podium aan het fanfareorkest zelf, dat sinds september 2008 onder leiding staat van Jan Nellestijn. Na het openingstuk 'Parade of the Slaved Children' uit de Film De vertrouwenspersonen binnen HNS zijn: Mary-José Ipskamp, Zoeterwoude (brouwerij) Riet Boef, Zoeterwoude (kantoor) Anita Martens, Wijlre Miryam van der Linden, 's-Hertogenbosch MAARTEN WEIJBURG. DE HEINEKEN FANFARE. JOHN MENKEHORST OVERHANDIGT DE EERSTE CD AAN MW. C. DE CARVALHO-HEINEKEN. 16 OKTOBER 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 3