VERBETERINGEN IN HEI-TIME Bossche collega's stappen in het huwelijksbootje PROJECT STEEKTERPOORT OFFICIEEL VAN START HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS fÜ AMSTFl 'S-HERTOGENBOSCH. Op 19 juni jl. stapten twee collega's in het huwelijksbootje. In hun werkzame leven zijn zij collega's bij de Bossche brouwerij, waar Malou van der Horst kwaliteitsmedewerkster is bij de KWD en Henry Louwers werkt als C-operator bij colonne 16. Volgens bruid Malou is op de brouwerij ook hun relatie begonnen: "Henry zat destijds in de B-ploeg van colonne 16 en ik in de B-ploeg bij Filtratie. Onze eerste ontmoeting was al pratend op weg naar de auto. De vonk sloeg meteen over waarna onze relatie verder opbloeide en Henry me op 14 februari 2008 vroeg of ik met hem wilde trouwen. Ja, dus!" Het tijdregistratiesysteem Hei-time is alweer een aantal jaren geleden geïmplementeerd. Tijd dus voor evaluatie en verbeteringen. Bert Dros, sinds eind 2008 key user en super key user van het tijdschrijfsysteem Hei-time voor de brouwerij Zoeterwoude, vertelt wat er de afgelopen tijd allemaal is veranderd. ZOETERWOUDE. "Hei-time lijkt saai en eenvoudig, maar er zit een heel turbulente wereld achter!", aldus Bert Dros. "We hebben een verbeterplan voor Hei-time gemaakt. Er waren namelijk tal van problemen - of eigenlijk uitdagin gen - gesignaleerd. Zaken konden beter worden georganiseerd en geregeld, dus hebben we verbeteringen aangebracht. Zo zijn tijdschrijvers de afgelopen maanden in de gelegenheid gesteld om een interne training te volgen over Hei- time. Iedereen die de training heeft gevolgd, vond het erg nuttig. Als tijdschrijver werkje vaak in je eentje met Hei-time en dan is het best prettig om te horen waar je terecht kunt als je vragen hebt of als je nieuwe dingen wilt leren. In de training werd onder andere verteld waar je moet zoeken als je informatie wilt halen op de Hei-time site." Verdiepen Bert heeft er de komende tijd zijn handen aan vol: "Ik ga me verder verdiepen in Hei-time. Met meer kennis kunnen we meer problemen oplossen. We willen ook betere rapportages uit Hei-time halen. Uiteindelijk gaat Hei-time om geld van medewerkers en geld van de organisatie. De regels en richtlijnen voor werktijden moeten nauwkeurig worden verwerkt in het tijdschrijfsysteem, zodat er een cor recte uitbetaling plaatsvindt. Ik vind het een interessant systeem en van het samen met de projectgroep brainstormen over verbeteringen heb ik veel geleerd. Ik wil ze dan ook hartelijk bedanken voor de goede samenwerking!" Test Bert wordt als key-user veelvuldig als vraagbaak gebruikt door tijdschrijvers; nieuwe en bestaande tijdschrijvers kunnen bij Bert terecht voor instructie. Ver der is Bert als super key user verantwoordelijk voor het contact met het Expertise Center binnen HRSSC. Bert: "De rol van tijdschrijver is erg belangrijk. Daarom ontvangt hij of zij een officiële brief. Voor nieuwe tijdschrijvers hebben we een test ontwikkeld om het kennisniveau met betrekking tot Hei-Time te testen. Als blijkt dat een tijdschrijver al genoeg weet, hoeft hij of zij geen training te volgen. Verder is er veel achterstallig onderhoud aan het systeem gedaan. Er stonden bijvoorbeeld nog collega's geregistreerd als tijdschrijver terwijl ze dat in de prak tijk al niet meer waren. Tijdschrijfgebieden hebben we inmiddels al eenvoudiger ingedeeld omdat we op termijn naar minder tijdschrijvers willen. Op woensdag 8 juli vond de officiële starthandeling van het project Steekterpoort plaats. Onderdeel van dit project is de aanleg van de binnenvaartcontainerterminal in Alphen aan den Rijn (OTA). ZOETERWOUDE. Vanaf juli 2010 wordt middels deze terminal al het containervolume uit Zoeterwoude (circa 50.000 per jaar) vervoerd naar de zeehavens van Rotterdam en Antwerpen. Nu wordt dit transport per vrachtwagen uitgevoerd. Op uitnodiging van de Provincie Zuid-Holland, de gemeente Alphen aan den Rijn en Logistiek dienstverlener Van Uden waren na mens Heineken Wiggert Deelen, Fred Holvast, Godfried Meijer, Rob Neijenhof, Harry Werkman en onderge tekende aanwezig. De starthandeling begon met een ontvangst bij de rederij van Avifauna, waarna we ons met een rondvaart over de Oude Rijn naar het bouw terrein van de OTA verplaatsten. Onderweg werd in de toespraken van gedeputeerde Asje van Dijk en wet houder Hans Groen in 't Wout regelmatig gerefereerd aan het lange traject (circa 15 jaar) dat aan de start voorafging. De aanvang van de werkzaamheden werd vormgegeven door een zandsculptuur van vier bij vier meter (ruim twintig ton zand!) op de bouwlocatie van de OTA. Deze is nog een maand lang te bewonderen op het talud van de N207 ter hoogte van het aquaduct. Daarna ging de reis weer terug over de Oude Rijn waar de eigenaar van de OTA, Henk Bakker (directeur Van Uden), een toespraak hield. Fred Holvast en Rob Neijenhof (Juridische Zaken) werden door Henk nadrukkelijk bedankt voor hun jarenlange inzet en steun om de OTA te verwezenlijken. In juli 2010 verwachten we de eerste containers via de terminal te kunnen transporteren. Pieter van Kooien, projectleider CS&L HET HEI-TIME TEAM VAN ZOETERWOUDE. VLNR: JAN VAN KUIJK, PAUL STRUIKSMA, FLOOR VAN GRIENSVEN EN BERT DROS. NIET OP DE FOTO: TEAMLEDEN CORRIE SCHOLMAN EN MARSHA VAN WANROOIJ. JULI/AUGUSTUS 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 5