a olumn Geslaagde familiedag in Wijlre L t\: Heineken Fanfare smaakmaker op Sint Jansdag IflPi Cruzcampo op Tapvat VERANDERINGEN EN NIEUWE KANSEN BïSF HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Heineken Fanfare en de Sjeklade Mupkes smaakmakers op Sint Jansdag Als basketballtrainer ben ik niet (altijd) geliefd. De training moet op tijd beginnen en als 'mijn' veertien meiden niet op tijd omgekleed in de zaal staan, krijgen ze dat te horen. Als de slappe lach en het 'geiten' tijdens de training te gek wordt, grijp ik ook in. Ik bedenk ter plekke een paar oefeningen die zó zwaar zijn, dat er voor lachen geen tijd meer is en de hoofden rood aanlopen. Maar echt zuchten gaat mijn team pas als we aanvalspelletjes oefenen, ingewik kelde systemen om een aanval op te zetten en de tegenstander te verrassen. Vreselijk vinden ze dat! Die systemen moeten ze onthouden en we gaan door tot iedereen het kan dromen. Vervol gens gebruiken we een systeem in de wedstrijd en gaan we weer nieuwe aanvallen oefenen. Tijdens een van de laatste trainingen hebben we gesproken over de grootste irritaties van mijn teamgenoten. Met stip op nummer één stond het voortdurend veranderen van de aanval. Ja, ik weet het. Iedere keer veranderen brengt onrust en stress bij mijn meiden en soms leidt het zelfs tot chaos. Het vraagt veel flexibiliteit, ook tijdens de training: opletten, oefenen, corrigeren, fouten zien en opnieuw proberen. De meiden van basketbal weten dat alle ver anderingen erbij horen. Ik blijf ze vertellen dat de tegenstander ons sneller doorheeft zonder wijzigingen in de aanval en verlies ligt dan op de loer. Veranderingen zijn de sleutel tot nieuwe kansen om een pot te winnen en dus de sleutel tot succes. Het is de kunst om je te richten op die nieuwe kansen. Mooie praatjes. Op het werk zijn er ook voort durend veranderingen en die vragen ook veel flexibiliteit. Grote bewondering heb ik voor Jan van de Technische Dienst die met de komst van TPM zijn onderhoudsmethode om moest gooien. Het viel niet mee om dat onder de knie te krijgen en het nut ervan in te zien. Maar de echt grote verandering kwam voor Jan toen hij van vijf- naar drieploegendienst moest. Jan meldde mij dat hij nachten niet goed kon slapen van het idee dat hij de vijfploegendienst vaarwel moest zeggen. Onlangs kwam ik hem tegen. De drieploegendienst is na een paar maanden al een beetje gewend. 'De TPM-verandering was kinderspel in vergelijking met de verandering in ploegendienst', vertelde hij. 'De drie ploegen was een harde dobber voor mij en nu ben ik soms blij dat ik elk weekend thuis ben'. In ge dachten liep ik verder.Veranderingen brengen nieuwe kansen, het is de kunst om je te richten op die nieuwe kansen. Corrie Scholman Zondag 13 juni werd op uitnodiging van de bedrijfsleiding op de Brand Bierbrouwerij in Wijlre de eerste familiedag gehouden. Alle me dewerkers waren met hun gezin uitgenodigd. De prima organisatie was in handen van de personeelsvereniging en Anita Martens. WIJLRE. Medewerkers van Brand zijn kinderrijk, zo bleek op deze familiedag. Hiermee was dan ook rekening gehouden. Voor de allerkleinsten was er een springkussen en een grote tafel met kleurplaten. De grotere kinderen konden een kijkje nemen op de werkplek van pa of ma, een rondleiding krijgen of proefjes doen op het laboratorium. Uiteraard kwam ook de inwendige mens ruim aan zijn trekken. Iedere bezoeker kreeg bij aankomst een heerlijk stuk vlaai (of een muffin) en rond 16.00 uur arriveerde een frituurwagen. Vanzelfsprekend werd er ook een glas Brand-bier of fris geserveerd. Rond de klok van zessen werd de geslaagde middag afgesloten en gingen alle kinderen met een tas vol verrassingen naar huis. uiteindelijk ver loren we punten op schuim. Ik vind het een knappe prestatie om elk jaar weer hoog bij de Awards te eindigen. Op dit momewnt staan we voor de Award voor 2009 ook weer op nummer één. Dat laat zien hoe goed en con sistent deze brouwerij is in haar prestaties. Niet alleen het vakmanschap van de Zoeterwoudse brouwers en verpakkers, maar ook de kwaliteit van de automatisering van de laatste jaren heeft daar aan bijgedra gen. We mogen er trots op zijn: de grootste en (bijna) de beste ter wereld!" Er zijn vier Quality Awards: één voor de kwaliteit van het product, één voor Verkoop Distributie, één voor de brouwerij als geheel en één voor de 'meest verbeterde operatie'. De brouwerijscore wordt op een aantal manieren vastgesteld. Elke maand worden de bieren door een streng smaakpanel geproefd en worden ze geanalyseerd om te meten of alle componenten conform specificatie zijn. Maar ook de verpakkingskwa liteit telt mee, want iedere maand haalt het certificeringsbedrijf SGS bieren uit het winkelschap om even tuele verpakkingsfouten te tellen. Deze scores worden allemaal op geteld en dat levert de uiteindelijke eindstand op. 'S-HERTOGENBOSCH. Ruim dertig amateurverenigingen verzorgden op zaterdag 20 juni gratis optredens tijdens de twaalfde Sint Jansdag. Een van de smaakmakers was de Heineken Fanfare die optrad op het plein bij het Noord-Brabants museum en daarmee het Brabants Dagblad haalde. 'S-HERTOGENBOSCH. In week 24 werd in de Bossche brouwerij een grote hoeveelheid Cruzcampo afgevuld op Tapvat. De partij is bestemd voor een regionale promotie-actie in Spanje. Volgens teamleider Verpakken Mark Verschuren was het 'best een puzzel' om de aanvoer van het bier via de roadtankers te plannen en binnen de gestelde tijd ook af te vullen op colonne 23. "Om de bijna 5.000 hectoliter in te pas sen in het huidige volume was het noodzakelijk in week 24 en 25 in een drieploegensysteem te draaien. Uiteraard vraagt zoiets veel flexibiliteit van rayon Bus&Vat en in het bijzonder van de mannen op colonne 23. Maar iedereen heeft er graag de schouders onder gezet." Vaals 06 - 52070047 v. belegde br snacks Ites snacks >ffie - thee vervolg van pagina 1 zaterdag 20 juni 2009123:14 DEN BOSCH - Ruim dertig amateurverenigingen, variërend van smartlappenkoor tot harmonieën en dansscholen, verzorgden zaterdag gratis optredens tijdens de twaalfde Sint Jansdag op vier podia in de binnenstad van Den Bosch aan het winkelend publiek. Hoewel zes verenigingen op het laatste moment verstek lieten gaan vielen er nauwelijks 'gaten' in het programma. Omdat de organisatie het op de Parade met een podium minder deed dan vooraf was gepland. Smaakmakers en publiekstrekkers op het ongesponsorde festijn waren de vooral Heineken Fanfare op het plein bij het Noord Brabants museum en de Sjeklade Mupkes op het Herman Moerkerkplein. Lees maandag meer in het Brabants Dagblad JULI 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 2