'JOUW HEINEKEN' Een origineel cadeau binnen handbereik! product? Afdeling Communicatie tapt uit ander vaatje Kennis als export HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS fsl Met 'Jouw Heineken' is nu iedereen in staat om een origineel cadeau te geven voor een bijzondere gebeurtenis. Laat die saaie boekenbonnen, bossen bloe men of flessen wijn links liggen en geef een 6-pack Heineken-longnecks cadeau met een uniek, door jou zelfontworpen design! Martijn Keesmaat, junior brandmanager Heineken in Zoeterwoude, is verantwoordelijk voor 'Jouw Heineken'. "Via www.jouwheineken.nl kunnen je met een paar klik ken van je muis zelf een origineel design ontwerpen voor de 6-pack longnecks. Ben je niet zo creatief? Geen nood! In totaal telt 'Jouw Heineken' dertien cadeaucategorieën met in totaal zo'n tachtig voorgeselecteerde designs. Of het nu gaat om verjaardagen, jubilea, verhuizingen, verliefd zijn of Moederdag, door de wisselende thema's is de website altijd actueel." Als het design is goedgekeurd, gaat het naar een extern vormgevingsbureau. Die print het design op krimpfolie voor de flessen en voor de verpakking. De labelloze long necks komen uit 's-Hertogenbosch en worden door de Brouwketel naar hetzelfde externe vormgevingsbureau gedistribueerd, evenals het karton voor de verpakking. Het design wordt daarna om de flessen en de verpakking gekrompen en TNT verstuurt het pakketje. TNT kan het naar jouw eigen adres sturen, maar ook naar degene voor wie het cadeau bestemd is. In totaal kost dat 19,95 euro. Je kunt er ook voor kiezen om het af te halen bij Heineken The City in Amsterdam. Dat bespaartje vier euro transportkosten." 'Jouw Heineken' maakt een vliegende start. Martijn: "We zijn de eerste bierbrouwer die dit in Nederland aanbiedt en we hebben in de eerste week al enkele honderden bestellingen ontvangen. Hopelijk blijft het een hit!" Zo werkt het "De consument voert eerst gegevens in op www. jouwheineken.nl, kiest het design en betaalt vervolgens ook via de website", legt Martijn uit. "Dan volgt er een goedkeuring op het design in Zoeterwoude. Zowel de STIVA-richtlijnen (Stichting Verantwoord Alcoholge bruik) als goed fatsoen vormen hierbij het uitgangspunt. De Bossche brouwerij mag zich regelmatig verheugen in de komst van buitenlandse collega's die hier kun kennis komen verrijken. Afgelopen tijd was de Griekse collega Christos Pouleas te gast. 'S-HERTOGENBOSCH. Christos is een medewerker van de Griekse brouwerij in Patras. Hij wordt daar binnenkort TPM- coördinator en daarom wilde hij graag hier zijn kennis over TPM aanscherpen. Gedurende zijn verblijf van twee maanden heeft hij in alle lagen van de organisatie, van manager tot operator, van TSP'er tot HR-medewerker, zijn informatie gehaaldZijn officiële werkplek was TPM Office, maar de meeste tijd was hij ergens in de brouwerij te vinden. Op dit moment is hij alweer terug in Patras, waar hij alle opgedane kennis verder uitwerkt en kijkt hoe hij deze daar kan toepassen. Vanaf deze maand hebben de HNS Nieuws-redacties een nieuw aanspreek punt voor communicatie: Peter Everts, senior communicatieadviseur van de afdeling Communicatie Heineken Nederland. In 's-Hertogenbosch neemt Peter de taken, inclusief de verantwoordelijkheid voor HNS Nieuws, over van Norbert Cappetti die de afgelopen 2,5 jaar als senior communi catieadviseur regelmatig op de Bossche brouwerij te vinden was. Reden voor deze wisseling is een andere rol verdeling van de adviseurs op de afdeling Communicatie. In plaats van dat de adviseurs aanspreekpunt zijn voor alle communicatievraag stukken, werken zij nu als specialist op één com municatiedeelgebied. Norbert Cappetti richt zich vanaf nu op de Marketing PR voor het Heineken- en Amstel-merk en het Holland Heineken House. Peter Everts is eindverantwoordelijk voor Interne Communicatie en dus ook voor HNS Nieuws. Als gevolg van de wijziging wordt ook de afde- lingsnaam veranderd in: afdeling Communicatie Public Affairs. De afdeling richt zich op de vol gende disciplines: Mediarelaties B2B (Business to Business) communicatie, Maatschappelijk Ver antwoord Ondernemen, Interne Communicatie, Marketing PR en Public Affairs. De afdeling Com municatie Public Affairs is bereikbaar op 071 545 7008 of redactie@heineken.nl. Peter Everts is in 's-Hertogenbosch te bereiken op toestel 9399. OOK HR BROUWERIJ ZOETERWOUDE HEEFT 'JOUW HEINEKEN' ONTDEKT. VLNR: FLORENTIENE MULDER, KARIN DE WILDE-VERSTRATEN, MARSHA VAN WANROOIJ EN MVRTHE VAN DE KIEFT. MEI 2009 CHRISTOS POULEAS AAN HET WERK.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 5