VERZAMELAARS BRAND AL 20 JAAR ACTIEF Even voorstellen EZRA BERNARD I I Gespot! AGE POSTHUMA [Tl HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Jij ook in Gespot? De Brand Verzamelaars Club, kortweg BVC, viert dit jaar zijn twintigste ver jaardag! WIJLRE. De leden van deze club zijn sinds 4 februari 1989 actief met het verzamelen van werke lijk alles wat met Brand Bier te maken heeft. Op hun website vind je bijvoorbeeld een overzicht van alle Brand tv-commercials, de geschiede nis van Brand, maar ook foto's van alle denkbare categorieën Brand artikelen. Behalve van verzamelen, houden de leden ook van gezel ligheid. Op 22 mei vieren ze hun Lentebock- feest 2009. Meer informatie over deze groep gepas sioneerde verzame laars vind je op www.bvcweb.nl. Ezra Bernard (35) is manager Verpakken bij de Brand Bierbrouwerij in Wijlre. Hiervoor was hij productiemanager bij de Heineken-brouwerij op het Caribische eiland Santa Lucia. In september zette hij vanuit zijn warme geboorteland in zijn eentje voet op Nederlandse bodem. Inmiddels komt met enige regelmaat zijn vriendin overgevlogen. Hieronder stelt Ezra zich voor. 'S-HERTOGENBOSCH. Wat is je beste eigenschap? "Ik ben ambitieus, als ik iets wil bereiken laat ik me niet gemakkelijk ontmoedigen." Waf is je slechtste eigenschap? "Mijn slechtste eigenschap? Vroeger is me wel eens gezegd dat ik slecht luisterde en te snel met mijn eigen oordeel klaar stond. Ik geloof wel dat ik daar al heel wat in verbeterd heb." Favoriete muziek: "Ik hou erg van R&B en ook van reggae. Alleen of met mijn vriendin ga ik ook regelmatig naar optredens, in Amsterdam of in Maastricht in het MECC." Wat doe je als je vrij bent? "In het weekend ga ik vaak de deur uit om steden te bezoeken. Ik wil veel van de omgeving zien, van Nederland, maar ook van België en Duitsland. Steden waar ik al geweest ben, zijn: Brussel, Antwerpen, Aken, Keulen, Amsterdam... Verder doe ik in het weekend natuurlijk ook wat aan het huishouden. Binnenkort stap ik met wat collega's op de wielrenfiets." Wat kunnen je Brand-collega's van jou verwachten? Veel inzet en niet opgeven. Dat geldt voor de doelstelling waar ik aan werk, het verbeteren van de verpakkingskwaliteit. Het geldt ook voor het Nederlands leren spreken. Dat wil ik heel graag. Ik heb er ook al veel tijd in gestoken, maar voorlopig is het spreken nog best een probleem. Ik hoop dat de collega's daar wat geduld mee hebben." In de rubriek 'Gespot!' besteden we aandacht aan een collega die iets bijzonders heeft gepresteerd, een unieke hobby heeft of gewoon als mens bijzonder is. Dit keer aandacht voor Age Posthuma, TPM-coördinator op de Bossche brouwerij. Op 6 juni fietst hij op één dag zes keer de 'kuitenkiller' Alpe d'Huez op. 'S-HERTOGENBOSCH. Dit jaar vindt voor de vierde keer het evenement Alpe d'Huez plaats. Zo'n 1.500 deelnemers fietsen die dag zes keer deze klim van 13,5 kilometer, met in totaal 21 bochten en een gemiddeld stijgingspercentage van 8%. De deelnemers zamelen daar mee geld in voor de strijd tegen kanker. Age Posthuma deed in 2008 voor het eerst mee. Hij was meteen getroffen door de doelstelling van het evenement én het motto 'opgeven is geen optie'. Age: "In mijn directe omgeving werd ik enkele jaren terug flink geconfronteerd met die vreselijke ziekte kanker. Mijn schoonvader is eraan overleden, mijn schoonmoeder heeft de ziekte nog. Ook een vriend van me overleed aan kanker. Die ervaringen maakten veel in mij los. Toen twee jaar geleden mijn dochtertje werd geboren, had ik nog sterker het gevoel dat ik een aantal dingen in mijn leven anders wilde doen, vooral bewus ter wilde leven. Toevallig liep ik tegen Alpe d'Huez aan, wat me echt enorm aansprak. Het goede doel spreekt me aan, het fietsen op de grens van je kun nen en ook het feit dat bij de stichting werkelijk geen cent aan de strijkstok blijft hangen. Geen cent!" Inmiddels is Age volop bezig met zijn voorbereiding. Age: "Drie a vier keer per week train ik om maar vooral zo veel mogelijk kilometers in de benen te heb ben. Ik kan me nu al erg verheugen op de dag zelf. Hoe vaak ik die dag omhoog rij, is eigenlijk niet belangrijk. Het gaat om het geld dat ik voor KWF ophaal. Op dit moment sta ik op 9.000,=. In totaal proberen we dit jaar 6 miljoen euro bijeen te fietsen. Op 6 juni beginnen we in alle vroegte aan de eerste klim. Marco Pantani deed ooit ruim 37 minuten over die wereldberoemde 21 bochten, ik doe er 80 minuten over. Boven op de berg neem ik dan de tijd voor wat eten en drinken, laat me rustig naar beneden rollen en hop! begin weer aan de klim. Geloof me dat ik bij de vijfde en zesde klim aardig in de reserves moet tasten, maar het goede doel vergoedt echt veel Extra leuk is datje het met zoveel fiets- liefhebbers tegelijk doet en misschien wel even samen op kunt rijden met mensen als Joop Zoetemelk, Jaap Stam, Adrie van der Poel of oud-Olympisch roeikampioen Nico Rienks. Ook in 2010 hoop ik weer van de partij te zijn. Het zou prachtig zijn als we dan met een team van Heineken meedoen." Inmiddels is het evenement ook uitge groeid tot een ware mediahype. Knoop punt Kranenbarg verzorgt op Radio 2 van 31 mei tot en met 5 juni dagelijks een live-uitzending vanuit Bourg d'Oisans. Verder is er een speciale web site http://www.opgevenisgeenoptie.nl/ en kun je de voorbereidingen van Age Posthuma ook volgen op zijn persoon lijke actiepagina, http://deelnemers. alpe-dhuzes.nl/acties/Age-Posthuma/ Team-ConceptCow. Stuur dan een e mail naar redactie@heineken.nl en vergeet er niet bij te vermelden waarom. HET BETERE BOCHTENWERK. AGE POSTHUMA OP DE ALPE D'HUEZ. MEI 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 4