olumn Re-integranten plakken stickers op Tapvat DE GODEN NIET VERZOEKEN... EEN LANG EN GELUKKIG LEVEN IN GOEDE GEZONDHEID HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Vanaf half maart wordt de Heineken Health Check op de brouwerij Zoeterwoude uitgevoerd. Het driejaarlijkse onderzoek richt zich op onze algehele gezondheid. Er wordt gekeken naar de risicofactoren voor hart- en vaatziekten, naar je leefstijl, hoe fit je bent en naar werk-, gerelateerde lichamelijke klachten. Je zou toch zeggen datje als medewerker, maar vooral als mens, graag wilt weten hoe het met je gezondheid staat. Willen we niet allemaal een lang en gelukkig leven in goede gezondheid? Blijkbaar niet iedereen. Het aantal medewerkers dat zich tot nu toe heeft aangemeld voor het onderzoek kan nog wel wat hoger. Waarom melden we ons eigenlijk niet aan? Steken we liever onze kop in het zand als het om onze gezondheid gaat? Of geloven we de indianenverhalen die rondgaan over wat Heineken met de resultaten zou doen? Geloof je dat écht? Van de medewerkers die wél aan het onderzoek hebben meegedaan, heb ik veel positieve reacties gehoord. Bij sommigen kwam er iets boven water dat ze zonder de test nooit hadden geweten. Een te hoog cholesterolgehalte bij voorbeeld. Nu hoor ik je zeggen: 'dat is toch niet positief?'. Dat is het juist wel. Nu kunnen ze er op tijd iets aan doen. Vooral de fitheidstest wordt als positief ervaren en medewerkers krijgen nuttige aanwijzingen van de fysiotherapeut mee. Er zijn zelfs discussies tussen medewerkers ontstaan over hoe je nóg fitter kunt worden! Zelf heb ik ook deelgeno men aan de Health Check en ik was behoorlijk verrast over de positieve uitslag die ik na de fitnesstest kreeg. Ook ik kreeg veel nuttige adviezen mee. Heb jij je al opgegeven voor de Health Check? Je kunt je nog tot en met 18 september aan melden. Niet omdat Heineken, de bedrijfsarts of ik dat zeg, maar gewoon voor jezelf. ^^ÊaÊÊkSOS Godfried Meijer Jillz en Strongbow Gold zijn sinds eind maart landelijk verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen en de distri butie in horeca stijgt explosief. Er vindt vooral veel mar ketingcommunicatie rondom Jillz plaats. Strongbow Gold geldt als tweede cider en zorgt ervoor dat de categorie vanuit Heineken goed kan worden uitgebouwd. Ralph Rijks, senior brandmanager cider: "Als ik kijk naar de resultaten tot en met week 18 kan ik zeggen dat het erg goed gaat met Jillz en Strongbow Gold. De eerste 5.000 hectoliter zijn inmiddels uitgeleverd en alles verloopt volgens plan. Consumenten vinden de tv-commercial van Jillz opvallend, er wordt veel over gesproken en het legt zowel cider als Jillz goed uit. Vrouwen, onze be langrijkste doelgroep, zijn vooral erg te spreken over de mannen die in beeld komen! In de horeca zijn we nu al beschikbaar in meer dan 1.200 locaties en we zijn volop bezig dit nog verder uit te bouwen. De komende weken gaan alle supermarktketens promoties doen met Jillz en Strongbow Gold met een aantrekkelijke afprijzing voor de consument." Gat in de markt Ook slijtersvertegenwoordiger Nico van der Doelen die werkt vanuit de Heineken-vestigingen in Houten en Etten Leur merkt dat het goed gaat met Jillz en Strong bow Gold. "Wij zijn al enkele weken bezig met Jillz en Strongbow en ik kan vol trots zeggen dat we vooral met Jillz midden in de roos schieten", zegt Nico. "Er is sprake van forse nabestellingen, soms al voor een derde keer. Mijn klanten zeggen dat ze nog nooit een nieuw product hebben opgenomen dat zo snel door de consument werd opgepakt en dat wij hiermee een gat in de markt hebben aangeboord. Ook vanuit de concurrerende horeca komt veel vraag los. Die wordt momenteel door de slijterijen ingevuld. Ik ben er trots op dat we in het veld zo goed scoren met deze nieuwe producten." Amerikaanse consumenten laten hun Tapvat regelmatig te lang in de koelkast liggen om het goed koud te krijgen; ze leggen het Tapvat zelfs in de vriezer! Het gevolg is dat er bij het tappen teveel schuim ontstaat. Er is daarom besloten om tijdelijk een sticker met een temperatuurindicator op de Tapvaten te plak ken. Die temperatuurindicator geeft aan wanneer het bier de beste drinktemperatuur heeft bereikt. Maar daarvoor zijn wel extra handjes nodig... ZOETERWOUDE. Sven Strunk is als ray onmanager Verpakken verantwoordelijk voor de Tapvat-lijnen. Sven: "Het stickers plakken is een tijdelijke actie omdat er straks in het artwork zelf een temperatuur indicator wordt geïntegreerd. Omdat de 'Hunt for Cash' in volle gang is, hebben we er niet voor gekozen om hiervoor externe krachten in te huren. In nauwe samen werking met de Arbodienst hebben we nu besloten om medewerkers in te zetten die aan het re-integreren zijn. We gaan in week 22 beginnen met het plakken van de stickers!" B Heineken 'S-HERTOGENBOSCH. Begin van dit jaar vestigde de Bossche brouwerij een nieuw record voor het aantal ongevalvrije dagen. In de kantine werden gelijk bordjes op de tafel gezet met de trotse vermelding 'nieuw record'. Nog geen dag later konden de bordjes alweer van tafel en stond de teller weer op nul. Ook bij Brand werd het nieuwe jaar begonnen met een terugblik op een jaar zonder ongevallen. Ook daar kon de dag erna de teller terug op nul. Het zal niemand verbazen dat de mensen van de Safety Pilaar in 's-Hertogen- bosch wat huiverig waren om al te veel tam-tam te maken rondom het nieuwe record. Echter, de razende reporters van HNS Nieuws ontgaat niets! Ze ontdekten een nieuw Bosch' record voor het aantal dagen zonder ongeval met verzuim. Het oude record stond op 106 dagen, we gaan nu op naar de 200 dagen! Wilfried Aarsen SHE Manager Heineken Den Bosch Meer weten over Jillz en Strongbow Gold? Kijk dan op www.cider.nl en op www.jillz.nl. vervolg van pagina 1 £3 URAUÜHIKH 55 UBAUUHÏ r:rwv«7« Of «MM MEI 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 2