EVEN VOORSTELLEN nvk TRAFFIC TEAM WIJST ONS DE JUISTE WEG Van de vloer HOE BELANGRIJK IS VEILIGHEID OP JOUW WERKPLEK? colofon PH HEINEKEW NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Voor HNS Nieuws 31 kun je tot en met kopij aanleveren op redactie@heineken.nl. De publicatiedatum is 20 maart Erik Broere is sinds 1 januari jl. teamleider Techniek Onder- houdsgroep Brouwen. Ger Pothuizen werkt sinds kort als contactmanager bij CS&L. Beiden werken in Zoeterwoude. Hieronder stellen zij zich voor. Erik Broere (35) Ger Pothuizen (40) ra Getrouwd, twee dochters van twee en driejaar en één zoon (verwacht medio februari 2009). Vorige werkgever en functi B Projectmanager Operational Excellence bij Akzo Nobel Base Chemicals. Anderen die plezier in hun leven en werk hebben, mensen die energie geven. Van kind tot ouder tot gepensioneerde! Naar Nieuw-Zeeland. Mijn zelfgemaakte appeltaart. Sinds 1999 getrouwd met Lidewij, we hebben een dochter van 5 jaar: Bo, en een zoon van 1 jaar: Tim. Or16-piloot bij de Koninklijke Luchtmacht. De Wilde vroeger worde 1 Wordt vrolijk va De schaterlach van mijn kinderen, zaalvoetballen, klaverjassen (wel Rotterdams natuurlijk), tennissen skiën en een betere klassering van mijn club Feyenoord. Beste film ooi Soldaat van Oranje. Na een aantal incidenten met verkeer is in de Safety Pilaar afgesproken de verkeerssituatie op het brouwerijterrein te verbeteren. Een speciaal 'traffic team' ging aan de slag om met concrete verbetermaatregelen te komen. Als ik vrij ben, ga ik het liefs n Met de kinderen op pad, het zwembad en Diergaarde Blijdorp zijn daarbij favoriet. 'S-HERTOGENBOSCH. Het traffic team bestaat uit Ruud Mandingers (Beveiliging), John Menkehorst (MEV), Ingeborg van Mil (CS&L), Paul Clarijs (manager BTS), Louis Hopstaken (TPM facilitator) en veiligheids coördinator Luciën Stabel. De opdracht waarmee het zestal aan de slag ging, was om de verkeerssituatie én de verkeersre gels op de wegen van het brouwerijterrein duidelijk en overzichtelijk te maken. Luciën Stabel: "We wilden dat de verkeerssituatie voor alle weggebruikers, dus vrachtver keer, auto's, fietsers én voetgangers, zo veilig mogelijk wordt. Als team hebben we op de TPM-manier gewerkt, met zeven stappen die uiteindelijk leidden tot con crete verbeteracties. Belangrijk was een grondige analyse van een aantal inciden ten, schades en (bijna)ongevallen. Na die analyse zag het team nogal wat aandachts gebieden waarop verbetering mogelijk is. Dat is onder meer de parkeersituatie bij gebouw 50 (CS&L), de verkeerssituatie bij gebouw 40 (MEV), het weergeven van de plattegrond voor chauffeurs in vijf talen en het verbeteren van de looproute vanaf de beveiliging naar de kleedruimten. Ook maken we een routeaanduiding voor voet gangers en voor vrachtverkeer. Uiteraard hebben we onze doelstellingen vastgelegd zodat we de verbeteringen ook kunnen me ten. Inmiddels zijn alle genoemde punten uitgevoerd. We kunnen terugkijken op een succesvol team met mooie resultaten." Paul Rooijens, afdeling Brouwen, 's-Hertogenbosch: Baan Schroef, teamleider CS&L, Zoeterwoude: Willem Grapendaal, afdeling Bewaking/ Beveiliging, Zoeterwoude: "Veiligheid is voor mij 'kijken, denken, doen'. Je moet er ieder moment van de dag mee bezig zijn. Als een collega niet veilig werkt of de procedures niet volgt, vind ik het mijn verantwoorde lijkheid daar iets van te zeggen. Een van mijn taken is het voorbereiden en uitvoeren van revisies, onder meer met een goede risicoanalyse en het veiligstellen van de installaties. Tien tallen monteurs voeren die revisie uit, dan is van het grootste belang dat zij veilig kunnen werken. Als er dan toch onverhoopt iets (bijna) fout gaat, schrijf ik een (bijna)ongevalrapport dat we naderhand samen bespreken. Zodat het in de toekomst niet meer voorkomt!" "Bij CS&L monitoren we de veiligheid onder andere via zogenaamde veiligheidsrondes en de dagelijkse loodsrondes. Als we iets constateren dat de veiligheid in gevaar brengt, wordt er gepast actie ondernomen. Ook komen medewerkers het ad-hoc melden als er iets mis is. Veiligheid staat hoog in het vaandel bij ons. Toch is er bij verbouwingen, zoals in de afgelopen periode, sprake ge weest van onveilige situaties waarbij onnodig risico was ontstaan. Daarom is het belangrijk dat producerend personeel van Heineken en verbouwend personeel van derden vooraf met elkaar communiceren over verbouwings plannen. Zo ontstaan er geen onveilige situaties als er verpakkingsmateriaal wordt aangevoerd en bier wordt afgevoerd, terwijl een aannemer op dezelfde locatie zijn werk wil doen. Overleg vooraf is essentieel om gevaar en ergernis tegen te gaan." "Als beveiligingsbeambte is het de normaalste zaak van de wereld dat ik met veiligheid bezig ben. Deze vraag is voor mij dus eenvoudig te beantwoorden. Bij het betreden van het terrein let ik al op veiligheid. Zie ik niets bijzonders? Rij ik niet te hard? Hoe gedraagt mijn collega zich? Persoonlijke trekjes die goed van pas komen bij mijn werk als beveiliger! Als werknemer bij een productiebe drijf is veiligheid belangrijker dan velen denken. Een ongeval zit in een klein hoekje en als ik zelf niet veilig werk, hoe kan ik het een ander dan vertellen? Conclusie: veiligheid is een must!" NIEUWE LOOPROUTE NAAR DE KANTINE. Dit is een uitgave van Heineken Nederland Supply REDACTIES ZOETERWOUDE Aad van der Meer, Loes Iedema, Myrthe van de Kieft, Jan van Kuijk, Rob Rosier, Edwin van Westrienen, Robin Adèr. 'S-HERTOGENBOSCH Norbert Cappetti, Gerard Brockotter, Joop Donkers, Margreet van de Ven, Joost Broers, Eef Stiekema, Sarah de Rijke. Fotografie: Henk van Esch. REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06 -16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Limona Tekst - Leiden Strooks - 's-Hertogenbosch vM-design - Delft Drukkerij Groen - Leiden MAART 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 6