JAN NELLESTIJN NIEUWE DIRIGENT HEINEKEN FANFARE Pieter Pils voor an van Kuiik HEINEKEN DOET PROEF MET GEUR- MARKETING IN SUPERMARKTEN Jubileum Zet het alvast in je agenda: OPEN DAG BTD-lakZoeterwoude I»* colofon fél HEINEKEN NEDERIAND SUPPLY NIEUWS 5 november Na het afscheid van Georges Moreau heeft de Heineken Fanfare niet veel tijd nodig gehad om een nieuwe dirigent aan te stellen. Per november neemt Jan Nellestijn het stokje over. 'S-HERTOGENBOSCH. Jan Nellestijn (1960) begon zijn loopbaan als kornettist/ trompettist bij de toenmalige Johan Willem Friso Kapel te Assen. Hij studeerde trompet aan het Arnhems Conservatorium en volgde tijdens zijn studie diverse masterclasses, onder andere bij de bekende Russische trompettist Timofei Dokshitzer. In die tijd ontwikkelde zich ook zijn interesse voor het dirigeren en begon hij ook met de eerste fase van het directiediploma. In 1997 werd Jan benoemd als kapelmeester bij het Fanfarekorps Koninklijke Landmacht (FKKL) te Vught. Zijn masterstudie voor directie volgde hij bij Jan Cober aan het Tilburgs conservatorium. Die studie werd afgesloten met een spetterend eindconcert waaraan zowel het harmonieorkest van het Tilburgs conservatorium als het FKKL meede den. In 2000 volgde de aanstelling tot chef-dirigent van het FKKL. Met dit orkest heeft Jan vele concerten gegeven in binnen- en buitenland en ook veel wereldpremières van compo sities uitgevoerd, onder andere van componisten als de Poolse Hanna Kulenty, Maurice Hamers, Jan Bus, Marc van Delft, Maino Remmers en de Amerikaan Stephen Meliilo. Jan Nellestijn maakte talloze CD-opnamen en arrangementen. Sinds 2007 brengt hij deze onder in zijn eigen muziekuit geverij. Namens de Heineken Fanfare, voorzitter John Menkehorst i Op 30 september vierde Jan van Kuijk, teamleider Distributie bij CS&L in Zoeterwoude, zijn 40-jarig jubileum. ZOETERWOUDE. In de toespraak van manager Cees van Elk werd Jan's carrière bij Heineken uiteengezet. Op 30 september 1968 begon hij als chauf feur in Rotterdam. Jan was, zo staat in zijn dossier, 'een keurige jongeman, rustig, beleefd en belangstellend'. Op 1 juli 1974 ging hij naar Zoeterwoude waar hij de functie van groepsleider Dienstgebouw vervulde. Vervolgens is Jan via een uitstapje naar de afdeling Brouwen, bij Magazijn Intern Transport (wat daarna DCS werd en vervolgens CS&L) terecht gekomen en daar is hij gebleven. Vanaf 1 januari 2007 is Jan werkzaam als teamleider in dagdienst. Hij stuurt de Garage, de Platenwasserij Palletsorteerder en de FIOD (Fusten Inspectie en Onderhoudsdienst) aan, en is betrokken bij de afhandeling van het granulaat. Ook de mannen op de veegwagen vallen onder de verantwoor delijkheid van Jan. Zelf geeft hij aan 'drukker dan ooit' te zijn. Wiggert Deelen reikte ter gelegenheid van Jan's jubileum een oorkonde uit en uiteraard de Pieter Pils. Wiggert vertelde dat Heineken Jan zeer erkentelijk is voor zijn inzet voor het bedrijf in de afge lopen 40 jaar. Hij wenste Jan nog veel werkplezier. Herfsttijd, bockbiertijd. Een avondje thuis bij de open haard of buiten in de najaars zon genieten van Amstel Bock, Brand Dubbelboek of Heineken Tarwebok is voor veel bierliefhebbers een mooi vooruitzicht. In vier supermarkten wordt vanaf 26 september een proef gehouden met de geuren van hout en open haard, die worden verspreid bij de bockbierdisplays via speciale machines. Deze opvallende winkelpresentatie van Amstel Bock, Brand Dubbelboek en Heineken Tarwebok brengt consumenten in de stemming voor het nieuwe bockbierseizoen. ZOETERWOUDE. "Instore marketing heeft alles te maken met verleiding. Je zoekt antwoorden op de vraag hoe je op een relevante manier de winkel bezoeker kunt verleiden tot aankoop. Zintuigen zijn een belangrijk onderdeel van het verleiden, daar naast is een juiste setting en de confrontatie van groot belang. Al deze onderdelen komen samen in deze test met onze bockbierdisplays. De toevoeging van geur geeft letterlijk een extra dimensie aan het aankoopkeuzemoment van het winkelend publiek. Wij doen een voorzet voor de ambiance waarin je in deze tijd thuis bockbier drinkt en we zijn benieuwd naar het effect daarvan op de verkopen", aldus Jurgen Mohr (Trade Instore Manager Heineken Nederland). Afhankelijk van de uitkomsten van deze proef zal Heineken mogelijk vaker geurmarketing- technieken gaan toepassen. Voor HNS Nieuws 25 kun je tot en met vrijdag 24 oktober kopij aanleveren op redactie@heineken.nl. De publicatiedatum is 7 november. De redactie behoudt zich het recht voor aangeleverde artikelen door te plaatsen naar een volgend nummer. JAN NELLESTIJN WIGGERT DEELEN OVERHANDIGT DE OORKONDE Dit is een uitgave van Heineken Nederland Supply REDACTIES ZOETERWOUDE Aad van der Meer, Loes Iedema, Lotte van Hoesel, Jan van Kuijk, Rob Rosier, Edwin van Westrienen, Robin Adèr. 'S-HERTOGENBOSCH Norbert Cappetti, Gerard Brockotter, Joop Donkers, Margreet van de Ven, Joost Broers, Eef Stiekema, Sarah de Rijke. REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06 -16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Limona Tekst - Leiden Strooks - 's-Hertogenbosch vM-design - Delft Drukkerij Groen - Leiden Fotografie: Henk van Esch OKTOBER 2008

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 6