EVEN VOORSTELLEN Nieuw redactielid in Zoeterwoude: Robin Adèr Heineken fietsvereniging naar Alpe d'Huez Gespot! RONALD GORTER m HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Teus van Dieren begon onlangs in Zoeterwoude als teamleider Verpakken op colonne 5, Emiel Sonnemans als teamleider Verpakken op colonne 2 en 3. Hieronder stellen zij zich aan de hand van vijf vragen voor. Teus van Dieren (25) Begon bij Heineken als: management trainee Supply Chain in juli 2007 Wordt vrolijk van: een goed ontbijt met een krantje Slechtste eigenschap: meezingen met de autoradio Kan niet tegen: chagrijnigheid en overhemden strijken Als ik vrij ben, ga ik het liefst: sporten Emiel Sonnemans (29) Vorige werkgever en functie: hoofd Bedrijfsbureau en Processing bij Campina Wordt vrolijk van: een avondje gezellig eten en borrelen met vrienden Verbaast zich over: hoe gezellig druk het 's ochtends om 5:45 uur al op de snelweg is Heeft een hekel aan: fietsen in de regen Als ik vrij ben, ga ik het liefst: sporten HNS Nieuws heeft een nieuw redactielid in de redactie raad van Zoeterwoude: Robin Adèr. Hieronder vertelt hij meer over zichzelf. ZOETERWOUDE. Robin: "Ik ben al zo'n kleine 30 jaar werkzaam op de afdeling Brouwen met een korte uitstap van vijfjaar naar de afdeling Energie. Begonnen als uitzendkracht in 1978 en in 1981 in vaste dienst gekomen. De meeste tijd was ik specialist Dienstgebouw en de laatste twaalf jaar brouwoperator C, wat tegen woordig operator Productie Bier heet. Ik ben 51 jaar, single en absoluut een avonturier die van het leven houdt. Hobby's heb ik eigenlijk te veel om op te noemen; reizen is een belangrijke. Ik heb vele ver re oorden bezocht en waar ik in de wereld ook kwam, Heineken was er ook. Dan merkje pas echt wat een onvoorstelbare uitstraling dit merk heeft. Verder houd ik van muziek: jazz, klassiek, rock en absoluut blues. Ik ben ook een echte verza melaar. Onder andere van poststukken van vóór 1950 en LP's, die overigens weer in de mode komen! De reden dat ik in de redactieraad kom, is in de eerste plaats omdat ik gevraagd ben. In de tweede plaats omdat er niemand van de afdeling Brouwen van de productie in vertegenwoordigd is. Het lijkt me daarom een goede zaak om onderwerpen die op onze afdeling actueel zijn, een gezicht te geven." Begin september vertrok de Heineken fietsvereniging naar Alpe d'Huez voor een zware, maar mooie fietstocht. Een verslag van Aad van der Meer. Op dinsdag 9 september vertrokken we om 18.00 uur naar Allemont in Frankrijk, een plaatsje aan de voet van Alpe d'Huez. Om 11.00 uur de volgende dag zaten wij al op de fiets voor onze eerste rit naar Col la Bérarde. De rit was 86 kilome ter lang, waarvan we 21 kilometer moesten klimmen. Het was heel zwaar. Op donderdag 11 september gingen we naar de Alpe d'Huez. Met verschillende tijden zijn we allemaal boven gekomen. Daarna daalden we af in een fantastisch landschap en gingen we via Col de Sarenne terug naar Allemont. De beklimming van Col de Sarenne was zwaarder dan die van de Alpe d'Huez! Op 12 september was het tijd voor een beklim ming van de Col du Lautaret en direct erachteraan de Col Du Calibier. Het was een schitterende beklimming tussen de bergen in, echt fantastisch. Col du Calibier had alles: be sneeuwde toppen, een steile beklimming en boven op de berg wolken. De laatste dag konden wij helaas niet meer fietsen. Het regende en er was een waarschuwing voor sneeuw op 1200 meter hoogte. We zijn dus wat eerder naar huis gegaan dan gepland, maar het was een fantastische ervaring. Ronald Gorter, teamleider van colonne 8 in Zoeterwoude, heeft als hobby 'low budget autosport', oftewel: sportief autorijden met een glimlach! ZOETERWOUDE. Ronald: "In 1989 reed ik mijn eerste behendigheidswedstrijd (slalom) in een Renault 5 Alpine, geleend van een vriend. Daarna had ik nog maar één doel: zelf een Renault 5 Alpine hebben! Drie maanden later kocht ik mijn eerste Renault 5 Alpine die ik eerst met hulp van vrienden en kennissen wist te restaureren. Ik werd toen ook lid van een autoclub die tegenwoordig Club Renault Sportives heet en waarvan ik inmiddels een bestuursfunc tie vervul. Een jaar later kwam ik erachter dat er van dit type auto ook een race versie was, de Renault 5 Alpine Coupe (spreek üit: 'koep'). Stugger, minder verend, betere (motor)specificaties, betere remmen en korter sturend wa ren de verschillen tussen deze twee types. Weer een jaar later schafte ik hem aan en voorzag ik hem gelijk van een racestoel, een vierpuntsgordel, een ander stuur en een roll- bar voor nog meer stevigheid. Handig voor op het circuit. Optimaliseren Beginjaren negentig reed ik in clubverband regelmatig op het circuit van Zolder in België. Eindjaren negentig maakte ik voor het eerst kennis met de circuits van Zandvoort en Assen, waar je al gauw snelheden van 200 km/h of hoger bereikt. Het circuit van Assen vind ik het mooiste circuit dat Nederland heeft. Toen het racen met de 5 Alpine Coupe steeds prijziger werd vanwege de dure onderdelen en ik vermogen tekort kwam, moest er een Renault 5 GT Turbo komen. Elf jaar geleden kocht ik de eerste, vijfjaar geleden de tweede. Aan deze laatste auto moest technisch veel worden geoptimaliseerd. Dat heeft ongeveer een jaar geduurd. Tijdens het proefrijden kwam de auto de eerste drie keer mechanisch kapot van het circuit af, sindsdien blijft hij heel. Sponsors Ik neem al jaren deel aan zogenaamde behendigheidswed- strijden. In 2000 en 2007 eindigde ik bovenaan, de andere jaren zat ik meestal bij de eerste vijf, zo competitief is het. Op het circuit doe ik niets in wedstrijdverband omdat het heel duur is en ik geen sponsors heb. Ik neem wel deel aan evenementen die op particuliere basis worden georga niseerd. Er valt niets te verdienen, maar 'de trofee is de glimlach op je gezicht als je 's avonds naar huis rijdt', wordt wel eens gezegd. Naast zelf rijden, geef ik instructie op het circuit en bij behendigheidswedstrijden om beginners te helpen en de basisbegrippen bij te brengen. Als mensen dit onder de knie hebben, gaat de snelheid omhoog en gaan ze op een circuit uiteindelijk 'ideale lijnen' rijden. Dan komt bovengenoemde glimlach vanzelf!" Jij ook in Gespot? Stuur dan een e mail naar redactie@heineken. nl en vergeet er niet bij te vermelden waarom. OKTOBER 2008

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 4