CHAMPIONS LEAGUE TROPHY HEINEKEN THE CITY Laatste optreden dirigent Heineken Fanfare Georges Moreau CROSSDOCKBANEN OPERATIONEEL DOOR GOEDE SAMENWERKING colofon |T| HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Op dinsdag 16 en woensdag 17 september was de enige echte UEFA Champions League Trophy in Nederland. 'De cup met de grote oren' was te bezichtigen in Heineken The City te Amsterdam. Vanzelfsprekend kon iedereen zichzelf daar mee vereeuwigen op een foto. Heineken is officieel sponsor van 's werelds beste clubcom petitie en heeft in die hoedanigheid de origi nele beker naar Nederland weten te brengen. In Heineken's beleveniswinkel worden ook bijzondere Heineken UEFA Champions League artikelen verkocht. Van T-shirt en sleutelhanger tot rugzak en tafelvoetbalspel. "Heineken sponsort de UEFA Champions League voor de vierde keer op rij", licht Floris Cobe- lens, marketingmanager Heineken Nederland toe. "Wij willen de unieke belevenis rondom de beste clubcompetitie ter wereld delen met voetbalfans over de hele wereld. Een goede ma nier om dit te doen is door de cup naar de fans te brengen en ze de gelegenheid te geven om deze felbegeerde beker van héél dichtbij te zien of er zelfs mee op de foto te gaan." 'S-HERTOGENBOSCH. Za terdag 30 augustus tijdens het jubileumfeest van de Bossche brouwerij, was het optreden van de Heineken Fanfare het laatste wapenfeit van haar dirigent Georges Moreau. Moreau is ruim acht jaar dirigent geweest van het Fanfare orkest. Nu hij een nieuwe baan als hoofddocent heeft aanvaard, was het werken bij de Heineken Fanfare een te zware tijdsbelasting voor hem. Het bestuur is op dit moment in gesprek met nieuwe kandi daten waarvan er één direct in september het stokje gaat overnemen. Tijdens het jaarcon cert op 1 november a.s. in het HOC, nemen we op gepaste wijze afscheid van Georges Moreau. Namens de Heineken Fanfare, Voorzitter John Menkehorst De crossdockbanen, onderdeel van het automatiserings- en mechaniseringsprogramma van CS&L, zijn eind juni operationeel in gebruik genomen in de dagdienst. De banen transporteren meer dan 250 pallets automatisch vanaf de verpakkingslijn naar de locatie waar de pallets in containers of vrachtwagens worden geladen. ZOETERWOUDE. Omdat het Warehouse Management Systeem (WMS) nog niet volledig was getest, waren de crossdockbanen voorlopig gekoppeld aan de zogenaamde WMS-acceptatieom- geving. Daar kunnen nieuwe functies worden getest zonder dat andere gebruikers daar last van hebben. We kwamen er in de operatie snel achter dat er met regelmaat transportkettingen vastliepen en tandwielen braken. Na intensief onderzoek vond de leverancier de oorzaak van de problemen. De crossdockbanen zijn nu op een paar punten aangepast, waardoor de problemen - als het goed is - zijn verholpen. Daar waar de crossdockbanen zijn aangepast, hebben de problemen zich niet meer voorge daan. Ingebruikname Op 20 juli werd de WMS-software vervangen door nieuwe soft ware. De nieuwe software bevatte naast de nieuwe crossdock- functionaliteit ook verbeteringen voor het gehele WMS-systeem. De ingebruikname was op maandagochtend 21 juli en startte zonder noemenswaardige problemen. Later in de week werden we toch geconfronteerd met storingen die de operatie verstoor den. Ze waren deels toe te wijzen aan de crossdockbanen en deels aan de andere verbeteringen. Doordat de storingen direct werden opgepakt en opgelost, wisten we de overlast te minimali seren. Het resultaat was dat WMS na twee weken stabiel draaide. De banen worden op dit moment volop en naar tevredenheid van de medewerkers gebruikt. Meer rust in de organisatie De leverancier is momenteel bezig om de laatste werkzaamhe den aan de banen af te ronden, zodat we ze medio september/ oktober officieel kunnen afnemen. Terugkijkend op dit project, zien we dat de samenwerking tussen IT Heineken Nederland, TD Nieuwbouw en CS&L goed is verlopen. We merken nu al dat er meer rust is in de organisatie en dat er op de werkvloer een betere beschikbaarheid is van pallets voor de belading. Met deze crossdockbanen kunnen we ons nog verder ontwikkelen door di recter te beladen vanaf productie. Het aantal pallethandelingen en de daarbij horende kosten zullen daardoor dalen. Marcel Roerade, Emidio Almeida da Fonseca, Willem Mentink, Bas Star, Jeffrey Nazloomian, Erik Deege en Cees Oppelaar, de werkplekeigenaren van het team van Maarten van Veluw (team leider CS&L), hebben ervoor gezorgd dat de bijzonder lastige combinatie van het realiseren van de crossdockbanen en het draaiend houden van de operatie, goed is gelukt. Peter Onnekink (projectleider TD Nieuwbouw) Jan Veenstra (projectleider IT Heineken Nederland) Pieter van Kooten (projectleider CS&L) Voor HNS Nieuws 24 kun je tot en met vrijdag 3 oktober kopij aanleveren op redactie@heineken.nl. De publicatiedatum is 17 oktober. De redactie behoudt zich het recht voor aangeleverde artikelen door te plaatsen naar een volgend nummer. DE CARV, O IS GENI "ERDAG 31 Dit is een uitgave van Heineken Nederland Supply REDACTIES ZOETERWOUDE Aad van der Meer, Loes Iedema, Lotte van Hoesel, Jan van Kuijk, Rob Rosier, Edwin van Westrienen 'S-HERTOGENBOSCH Norbert Cappetti, Gerard Brockotter, Joop Donkers, Margreet van de Ven, Joost Broers, Eef Stiekema, Sarah de Rijke. Fotografie: Henk van Esch REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06 -16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Limona Tekst - Leiden Strooks - 's-Hertogenbosch vM-design - Delft Drukkerij Groen - Leiden SEPTEMBER 2008

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 6