'DESIGN YOUR HEINEKEN' BIJZONDER PROJECT VOOR HNS Frans Tindal 45 jaar bij de zaak! STATUS PROJECT 'PURCHASE TO PAY VOOR BROUWEN' mmmamma colofon fë"! HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Voor een biermerk is het een heuse wereldprimeur: op de interactieve website www.designyourheineken.nl kun je je eigen Heineken Longneck- fles naar eigen smaak vormgeven met eigen teksten, achtergronden en symbolen. Je krijgt je eigen ontwerp in een sixpack binnen tien werkdagen thuisgestuurd voor slechts 19,95 inclusief verzendkosten. HNS werkt op een bijzondere manier aan dit project mee. Op vrijdag 23 juli, tijdens een fashion en design evenement in de 'beleveniswinkel' Heineken The City in Amsterdam, werd de website officieel gelanceerd. Het past binnen het concept 'Heineken Serving the Planet', waarmee Heineken zich meer en meer laat gelden op het gebied van mode en design. HNS verleent haar medewerking aan dit project. Peter Heemskerk van Supply Chain Planning: "Wij leveren de Longnecks voor Design Your Heineken. Dat is best bijzonder omdat de desbetreffende Longneck-flessen geen etiket mo gen hebben. Daar moeten we dus heel alert op zijn omdat etiketteermachines voor deze kleine partijen moeten worden stilgezet. Voor Heineken The City in Amsterdam leveren we trouwens verschillende fles- en bussoorten. In totaal bijna 20 exportproducten die niet op de Nederlandse markt te koop zijn. Omdat het per enkele stuks wordt verkocht, gaat het om kleine bestellin gen. De eerste order was één pallet. Dat is voor HNS-begrippen natuurlijk heel klein, dat doen we bijna nooit. De bestelling werd vervolgens afge leverd in Waddinxveen, waar Heineken Brouwe rijen haar zogenaamde 'slow mover' producten onderbrengt. Via de unit Amsterdam kwam het op de plaats van bestemming terecht: Heineken The City in Amsterdam. We zijn benieuwd naar de volgende orders." De distributie van de Design Your Heineken sixpacks wordt verzorgd door TNT Post Pakketservice. In samenwerking met verpak kingsleverancier Topa Verpakkingen heeft TNT een speciale flesverpakking ontwikkeld die auto matische verwerking mogelijk maakt en de Heineken-flessen beschermt tegen breuk. Op 22 juli was Frans Tindal 45 jaar in dienst bij Heineken. Frans werkt momenteel op colonne 7, is een zeer gewaardeerde collega en staat altijd voor iedereen klaar. Niets is hem teveel. Hij is altijd aanwezig en in voor een grap. ZOETERWOUDE. Frans begon ooit ais heftruckchauffeur bij een limonadefabriek genaamd Tims. Nadat deze fabriek werd overgenomen door Heineken, ging Frans naar de brouwerij in Rotterdam. Toen deze gesloten werd in 1974 kwam hij naar Zoeterwoude. In die periode is hij begonnen als bedieningsman in bottelarij 1. Van 1980 tot 1993 was hij instructeur op colonne 2. Tot 2002 heeft Frans als operator op colonne 2/3 gewerkt en is daarna naar colonne 7 gegaan. Op 20 juli ging Frans vanwege zijn jubileum met zijn gehele team uit eten in Zevenhuizen bij restaurant La Baraque. Daar bood het team hem een cadeaubon aan en werd de carrière van Frans uitvoerig besproken. Ook werd er tijdens het werk stil gestaan bij het heuglijke feit en is Frans even in het zonnetje gezet. Godfried Meijer en rayonmanager Koert van de Pest kwamen Frans ook nog op zijn werkplek feliciteren. Frans, we hopen de komende jaren plezierig en in goede ge zondheid met je samen te blijven werken! Je collega's van colonne 7 Het projectPurchase to Pay voor Brouwen' (P2P-B) gaat een uniform en gecontroleerd proces opleveren dat de beschik baarheid van grond- en hulpstoffen waarborgt. In HNS Nieuws 17 kon je er al over lezen. IT-projectleider Albert Nieuwenburg vertelt hoe het ermee staat. Hoe ver zijn jullie met het project? "Afgelopen week kreeg de projectgroep de definitieve 'go' van de stuurgroep en het managementteam van HNS om het project P2P-Brouwen live te brengen. Goed nieuws dus. We kunnen nu echt aan de slag om het systeem te bouwen, mensen te trainen en een P2P-Brouwen proces te realiseren waar we trots op kunnen zijn. Naar ver wachting wordt het nieuwe proces vanaf 1 maart 2009 live gebracht." Wat is er in de tussentijd gebeurd? "Om deze beslissing te bewerkstelligen, hebben de projectgroepleden in de maanden mei en juni hard gewerkt om alle aanpassingen aan de bestaande bedrijfsprocessen in kaart te brengen. Dat zijn: inkoop op basis van contracten, orders plaatsen, afroepen, MRP (Material Requirements Planning), de ontvangst van goederen, de afgifte van goederen aan productie, de betaling van de facturen en financial control. Deze procesbeschrijvin gen zijn de basis om de veranderingen aan geautomatiseerde systemen te bepalen en ook wat we aan taken en werkzaamheden bij HNS gaan aanpassen." Wat betekent dit project vanuit IT-perspectief? "Een behoorlijk aantal bestaande geauto matiseerde systemen wordt door dit project 'geraakt'. SAP/StarChain, WMS/SattStore, LIMS, Advanced Scheduling, Pluto, PIMS in Zoeterwoude en 's-Hertogenbosch en Pamela TM/1 kubus; ze moeten allemaal worden aangepast. Belangrijk is dat dat zeer zorgvuldig gebeurt. Ze ondersteunen immers zeer kritische bedrijfsprocessen voor bijvoorbeeld Verpakken. Die mogen geen nadelig effect ondervinden van P2P-Brouwen. IT Nederland kent al die systemen goed. Goede ontwerpen bouwen, maar vooral zorgvuldig testen is het motto. Vanaf goederenontvangst tot en met afgif te aan productie zullen we inslag en uitslag van goederen met scanners gaan onder steunen. Daarvoor zal er op de brouwafde- ling een WireLessLAN worden aangelegd. We beoordelen momenteel of de scanners die bij WMS/WholeSale in gebruik zijn een goed alternatief zijn. We houden jullie in de komende uitgaven van HNS Nieuws op de hoogte van de vorderingen." Voor HNS Nieuws 22 kun je tot en met vrijdag 22 augustus kopij aanleveren op redactie@heineken.nl. De publicatiedatum is 5 september. De redactie behoudt zich het recht voor aangeleverde artikelen door te plaatsen naar een volgend nummer. A- VLNR: ROBERT KOLLEMAN, FLEUR FRANKE (BEIDE TNT POST PAKKETSERVICE) EN FLORIS COBELENS (HEINEKEN). Dit is een uitgave van Heineken Nederland Supply REDACTIES ZOETERWOUDE Aad van der Meer, Loes Iedema, Lotte van Hoesel, Jan van Kuijk, Rob Rosier, Edwin van Westrienen 'S-HERTOGENBOSCH Norbert Cappetti, Gerard Brockotter, Joop Donkers, Margreet van de Ven, Joost Broers, Eef Stiekema, Sarah de Rijke REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06 -16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Limona Tekst - Leiden Strooks - 's-Hertogenbosch vM-design - Delft Drukkerij Groen - Leiden Coverfoto: Henk van Esch AUGUSTUS 2008

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 6