Nieuwe intranetsite voor Cool@Work mm, BEL HET JUISTE NOODNUMMER! BRANDGEVEUL! Iedere seconde telt bii calamiteit |T| HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS Op deze plaats in dit blad zijn de onder werpen die worden aangesneden vaak productiegerelateerd. Niet zo vreemd omdat we het hier toch over onze brouwerijen en hun ondersteuning hebben. Maar met zijn allen zijn we ons meer en meer gaan richten op de behoeften van de klant en hebben we de blik verruimd om beter in de keten te gaan functioneren. Werkend voor een kleinere (en langer zelfstandig gebleven) brouwerij als Brand is dit feitelijk dagelijkse kost. Dan leef je als het ware tussen je klanten; midden in je markt. En dan heb je ook directer contact met bijvoorbeeld marketing en commercie. Dat heeft zo zijn gevolgen, en daar wil ik het hier over hebben. De weerkundige zomer mag dan op 21 juni zijn begonnen, voor het Brand merk is het al langer tropisch warm. Enerzijds vanwege een veelheid aan interne activiteiten, anderzijds vanwege de warme belangstelling waarin onze brouwerij al geruime tijd staat. We zitten nu volop in de aanloop naar het 'moment suprème', zijnde de opening van ons nieuwe bezoekerscen trum annex Brand-museum, dat vanaf 1 september als 'Het Brandgeveul' bekend zal worden. Het initiatief voor dit centrum is voortgekomen uit de samenwerking tussen marketing, commercie en productie. Door dit initiatief kunnen we jaarlijks duizenden bezoekers ontvangen en hen laten beleven waarom Brand-bier zo bijzonder is. Dat bijzondere karakter van het merk is nu ook versterkt door de (her)introductie van al onze Brand Bijzondere Bieren op fles. Natuurlijk zijn de kleine charges voor ons als productie-unit relatief duur, maar als dit het merk en haar beleving bij de consument positief beïnvloedt, is dat een verantwoorde investering. Stuk voor stuk zijn het hoog waardige bieren met een eigen karakter, een eigen verhaal, een eigen historie maar bovenal een unieke smaak. Deze Bijzondere Bieren zijn natuurlijk ook een bewijs van het vakmanschap van onze mensen. De oudste brouwerij van Nederland zal op 29 augustus met de opening van het Brand geveul weer een piketpaal slaan in haar toch al fraaie geschiedenis. En zo bouwen wij met zijn allen verder aan het succes van de brouwerij in Wijlre en het bier waar Limburg al lang niet meer alleen trots op is! Peter van Besouw Onder de naam Cool@Work informeert Heineken haar medewerkers over het belang van verantwoord alcoholgebruik. Vanaf 11 juli is alle informatie rond om Cool@Work overzichtelijk ondergebracht op een nieuwe intranetsite. Drink verantwoord of drink niet Op de site vind je informatie over: het Heineken alcohol- beleid; verantwoord alcohol gebruik en hoe als medewerker om te gaan met een (dreigend) alcoholprobleem; je rol als leidinggevende; de verschillende vormen van begeleiding die Heineken aanbiedt aan medewerkers met een (dreigend) alcohol probleem. Omgaan met de 'rode groep' richtlijnen voor leidinggevenden Nieuw daarbij is een speciale internetlink voor Heineken-medewerkers naar Alcoholdebaas.nl, een website die je de mogelijkheid biedt voor een anonieme en online begeleiding als je je drinkgewoonte wilt onderzoeken en veranderen. Meer informatie? Kijk op: Werken bij Gezondheid, veiligheid en welzijn CooKsPWork. voor de afdelingen te realiseren. Ruimte voor verbetering blijkt zowel in 's-Hertogenbosch als Zoeterwoude voldoende aanwezig. Ondanks dat het om twee verschillende brouwerijen gaat, lijkt er toch een rode draad te zitten in de ver- beterpunten: samenwerking tussen afdelingen, het geven van meer erkenning en waardering, ergernissen in de dagelijkse manier van werken (administratieve rompslomp), omgangscultuur Roland de Bruijn Op colonne 4 van Verpakken in Zoeterwoude wordt al aan acties gewerkt. Operator Roland de Bruijn: "De enquête zelf vond ik wat zweverig. 'We gaan de goede kant op', stond er in de brief die bij uitkomsten zat. Als ik naar de resultaten kijk, vind ik dat wel tegenvallen. Maar de terugkoppeling op colonne 4 was prima en we zijn goed bezig. Er wordt geluisterd naar de dingen die wij willen veranderen, ik heb de indruk dat ze weten wat er speelt. Wat ik persoonlijk heel belangrijk vind is opleiding en persoonlijke ontwikkeling. Jammer genoeg verloopt dat bij Heineken heel traag, opleidingen worden vaak uitgespreid over twee jaar. Er zou een studiemethode moeten worden ontwikkeld om korter en krachtiger op te leiden." en meer duidelijkheid over doorgroeimogelijk heden. Al met al zal iedereen er gezamenlijk hard aan moeten werken om het werkklimaat te verbeteren. Eind 2008 zal er via diverse mid delen, bijvoorbeeld tijdens de bierkratsessies, uitgebreid worden ingegaan op de verbeter plannen en de verbeteracties. HRHNS Arthur Rondel Taakteammedewerker Verpakken op colonne 16 in 's-Hertogenbosch, Arthur Rondel, is sceptisch: "De presentatie van de uitkomsten was goed, maar er werd te weinig tijd voor genomen. Daardoor werden de laatste punten wat afgeraffeld. Voor zoiets belangrijks vind ik dat jammer. Die race tegen de klok zie je ook terug op de werkvloer. De nadruk ligt op productie maken - tegenwoordig met steeds minder mensen - waardoor vergaderingen, opleidingen en TPM-activiteiten in onze eigen tijd plaats vinden. Ik snap Heineken wel, maar ik zie ook dat mensen op hun tenen lopen. Ik hoop dat het uiteindelijk iets gaat opleveren. Je kunt mensen alleen motiveren als je werkelijk laat zien datje er wat aan doet. Na twee maanden kan ik dat nog niet beoordelen, na een jaar hoop ik te kunnen zeggen dat het zin heeft gehad en dat het zijn vruchten heeft afgeworpen." Bij brand, een ongeval of een milieu-incident telt iedere seconde. Daarom is het belangrijk dat iedereen weet welk noodnummer er op welke vestiging moet worden gebeld bij een calamiteit. De noodnummers van de HNS-vestigingen zijn: 1000 voor Heineken in Zoeterwoude 9222 voor Heineken in 's-Hertogenbosch 8333 voor Brand in Wijlre Wat te doen bij een calamiteit? Let op je eigen veiligheid! Bel voor je handelt éérst het noodnummer, of laat het bellen. Dan weetje zeker dat er hulp onderweg is. Als je het noodnummer belt, meldt dan de plaats en de aard van de calamiteit. Aarzel niet om de noodnum mers te bellen, elke seconde kan belangrijk zijn! De proce dures worden dan opgestart, zodat je zo snel mogelijk hulp krijgt. Als je ervan overtuigd bent dat geen haast heeft, kun je de poortcontrole van de desbetreffende vestiging bellen. De noodnummers zijn niet mobiel te bellen. Bij HtifJfkEfJ S (EDffïffhl ALcoHoLBEUiD vervolg van pagina 1 Aad van der Meer JULI 2008

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 2