0 REVISIE BROUWHUIS 4 i ÉÊ2 W" ÉL TOEGANG BROUWERIJ ZOETERWOUDE AANGEPAST EEN GOEDE INVENTARISATIE IS HET HALVE HGW-WERK! HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS 1 Midden januari vond de revisie van Brouwhuis 4 plaats. Op hetzelfde moment werd ook het project 'Split sen moutaanvoer Brouwhuis 1 en 4' uitgevoerd. Doel is te zorgen dat bei de brouwhuizen gelijktijdig van mout voorzien worden, zodat de een niet op de ander hoeft te wachten. Tot nu toe leidde een gelijktijdige vraag tot wachttijd en dus tot stilstand! 's-HERTOGENBOSCH. In totaal waren in week 4 zo'n 100 monteurs, operators, engineers en projectleiders bezig om ervoor te zorgen dat we dit jaar weer aan de brouwopdracht kunnen voldoen. Zo werden er maar liefst 80 productvei- lige kleppen en 150 vlinderkleppen vervangen of van een nieuwe pakking voorzien! De revisie werd voorbereid en gecoördineerd door Ron Zalme vanuit de onderhoudsgroep en door Andy Stuiver vanuit de brouwoperators. Andy werd hierbij opgeleid door Bram Kievit. De revisie was gepland van maandagochtend half acht tot woensdagmiddag vijf uur. Voordat je met sleutelen kunt beginnen moet er echter veel gebeuren. Zo moet de installatie schoon, leeg en elektrisch veiliggesteld worden opgele verd, zodat er veilig kan worden gewerkt. Zeker in een brouwhuis is dat een lastig karwei, er zijn immers veel leidingdelen waar vloeistof in blijft staan. De revisie startte op maandagochtend met een zogenaamde toolbox-meeting. Petra Hissink, manager Brouwen, en Installatiebe heerder Martin van Nuus gaven alle mensen een toelichting over de werkzaamheden en over hoe er gewerkt moest worden om ongelukken te voorkomen. Vervolgens werden de verschil lende veiligwerkvergunningen uitgegeven zodat iedereen aan het werk kon. Ook aan de inwendige mens werd gedacht tij dens de revisie; 's-ochtends werd er bij de koffie een heerlijk warm broodje geserveerd. Dit viel goed in de smaak, grote klasse! De moraal werd nog beter, toen er plotseling een doos gebakjes werd aangeleverd. Toen de Facilitaire Dienst er achter kwam dat deze op een andere afde ling geleverd hadden moeten worden, waren ze uiteraard al op. Hilariteit alom! Na drie dagen hard sleutelen volgde het op nieuw reinigen en in bedrijf nemen van de installatie. De meeste zaken verliepen voorspoe dig, ook gingen enkele zaken niet naar behoren, maar dat is inherent aan een grote operatie zoals deze. Uiteraard nemen we deze punten mee in de evaluatie zodat we ervan leren en de revisie de volgende keer nog beter gaat. Andy Stuiver De werkzaamheden aan de in- en uitgang van het brouwerijterrein zijn klaar. De oude slagbomen zijn vervangen door nieuwe versies met 'intelligente' elektronica, de toegangs wegen zijn overzichtelijker gemaakt voor gebruikers en toezichthouders, en bezoekers kunnen door de verplaatste bezoekersparkeer plaats veiliger naar de loge lopen. ZOETERWOUDE. De verbouwing heeft regelmatig voor hinder gezorgd en mensen moesten soms zoeken naar alternatieve re routes, maar het is gelukt alles en iedereen op een goede manier langs de werkzaamheden te leiden. Een punt van aandacht is de gewijzigde verkeerssituatie, waarbij bij in- en uitrijden van het brouwerijterrein, het vrachtvervoer nu voorrang heeft op het personenverkeer. Bewegwijzering De blauwe borden die boven de weg de verschillende bestem mingen aangeven, worden nog veranderd. Verschillende borden komen te vervallen en daarmee wordt het voor de bezoekers eenvoudiger om de juiste richting te kiezen. Ook de bewegwijze ring gaat veranderen. De parkeerstrook naast de loge aan de ingaande zijde is komen te vervallen omdat de huidige strook te smal is. Bij aangifte van (PUM) goederen wordt iedereen verzocht te parkeren vóór de loge op de bezoekersparkeerplaats. Die is nu zodanig gesitueerd dat bezoekers niet meer hoeven over te steken naar de loge. Daarmee is de kans op ongevallen bij de slagbomen beduidend afgenomen. Het HGW (Heineken Global Workplacej-project wordt nu echt zichtbaar op de werkvloer. Checklijsten, stickers op de PC en natuurlijk een hoop vragen van medewerkers. Vanaf week 3 is de inventarisatie daadwerkelijk van start gegaan en sinds kort heeft HGW ook een eigen plek op het intranet. Op de intranetsite worden al veel van de vragen van medewerkers over het project beantwoord. Een bezoekje is meer dan de moeite waard. Nog geen goed antwoord gevonden? Aarzel dan niet om de daar vermelde contactpersonen of onder getekende te benaderen. HNS ingedeeld in groepen Hoewel de agenda's druk bezet zijn, spreek ik mijn waardering uit dat iedereen toch tijd heeft kunnen (en nog zal) vrijmaken om dit belangrijke project tot een succes te maken. Voor diegenen die nog niet zijn benaderd, zal dit zeker voor half februari gaan gebeuren. Om de inventarisatie zo efficiënt mogelijk te laten plaatsvinden, is HNS ingedeeld in ongeveer 100 kleine groepen (clusters) waar één persoon (de groepscoördi- nator) de regie heeft om de groepsgegevens te controleren. Hier geldt: vele handen maken licht werk! Momenteel wordt er prioriteit gegeven aan de standaard werkplekken. De wat complexere werkplekken (afwijkende hardware, koppelingen met machines of software) krijgen speciale aan dacht van terzake kundige groepscoördinatoren. Dit ter geruststelling van onze 'heavy users'! Speciale aandacht Het is goed om je te realiseren dat de zaken die in de inventarisatie ontbreken, ook zullen ontbre ken in de HGW. Ik vraag dus speciale aandacht voor de items die belangrijk voor jullie zijn en niet op de checklist voorkomen. Bijvoorbeeld als informatie alleen bij jullie zelf bekend is. Denk hierbij aan zelf geïnstalleerde software ('Local Admin') en ingewikkelde Excel- (macro's) en Acces-toepassingen. We moeten er namelijk ze ker van zijn dat de HGW hier goed mee om gaat. Ik hoor graag of er nog vragen, opmerkingen of onduidelijkheden zijn. Die kunnen we dan op intranet, in HNS Nieuws of gewoon in een overleg aan de orde stellen. Jullie betrokkenheid en input maken het verschil! Frans de Roover IT-Coördinator HNS Telefoon: 071-545 6207 Mobiel: 06 -12419470 Visitatie Aan het toegangsysteem voor het personenvervoer is niets ver anderd, de personeelspas moet nog steeds worden aangeboden bij binnenkomst en vertrek. Wel zijn de groene en rode verkeers lichten verdwenen. Daarvoor in de plaats zijn er rode LED-lampen op de slagbomen gekomen. Die gaan uit als de slagboom is ge opend om aan te geven dat je door kunt rijden. Bij de uitgang is de visitatielamp nu aangebracht op de kaartleesunit, zodat je direct wordt geattendeerd op visitatie als de pas wordt aange boden. De lampen worden nog voorzien van de juiste 'VIS'tekst. Implementatie Cargo Card Na een succesvolle pilotperiode is besloten dat al het vrachtver keer op korte termijn de Cargo Card gaat gebruiken. Alle vracht- wagenbanen worden dan omgebouwd. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de Cargo Card verder wordt geïntegreerd in de verschillende logistieke processen voor een betere en beheers bare bedrijfsvoering. Gerard van der Willigen Afdeling Bewaking Beveiliging f-Üi ffiL FEBRUARI 2008 Heineken P2 cfi* HeineJjten

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 4