0 HEINEKE NIEUWJAARSBIJEENKOMSTEN 2008 ENQUETE BIERKRATSESSIES ZOETERWOUDE: HOGE RESPONS, GOEDE BEOORDELING SESSIES colofon a Voor HNS Nieuws 12 kun je tot en met vrijdag 25 januari kopij aanleveren op redactie@heineken.nl. De publicatiedatum is 8 februari. d ÏWl'l •J Godfried Meijer: "Zoeterwoude ligt op koers om referentiebrouwerij binnen en buiten Heineken te worden. De feiten spreken voor zich: een productierecord van 10,85 miljoen hectoliter, de Tapvat- lijnen, OPI's boven de 70%, Amstel voor Zuid-Afrika, de TPM-successen en de automatisering bij CS&L. Voor 2008 staat een geplande productieopdracht van 12,4 miljoen hectoliter op de agenda, de opstart van colonne 8 en de Safety, Health Environment-pilaar, en de implementatie van Inbound Logistics!" Paul Bleijs: "2007 was een turbu lent jaar met veel veranderingen. Ook 2008 wordt een ambitieus jaar waarin we veel plannen uitvoeren die we in 2007 hebben voorbereid, bijvoorbeeld de productie van Jillz en het ontwikkelen van een nieuw logistiek centrum. Daarnaast gaan we het 50-jarig bestaan van de Bossche brouwerij vieren én we gaan als eerste brouwerij in de Heineken-groep voor een TPM excellence award (JIPM)!" Peter van Besouw: "2007 was een topjaar voor de oudste brouwerij van Nederland. De jaarproductie steeg met meer dan 22%, een record voor onze brouwerij! Met TPM maakten we een flinke inhaal slag en 2008 belooft veel goeds voor het Brand merk. Bedankt voor jullie bijdrage aan het succes van de brouwerij. Een bedrijf waar we met zijn allen met recht trots op mogen zijn!" Begin december vonden de bierkratsessies in Zoeterwoude plaats. Om een beter beeld te krijgen hoe de sessies door iedereen worden gewaardeerd, is aan het einde van de sessies een enquêteformulier uitgedeeld. In dit formulier is gevraagd naar de waardering van onder andere de sprekers, de inhoud, de locatie en de duur van de sessie. De respons op de enquête was hoog: 454 medewerkers vulden de enquête in, waarvoor ze als dank een lekkere chocoladeletter kregen. De sessies werden beoordeeld met een gemiddeld eindcijfer van 7,2. ZOETERWOUDE. De overall beoordeling van 7,2 laat zien dat de bierkratsessies positief zijn ontvan gen. Bijgevoegde grafiek geeft een beeld van de beoordeling van de verschillende onderdelen van de ses sies. Waar de organisatie met name blij mee is, is dat van de mogelijkheid om tips en aanbevelingen te geven, goed gebruik is gemaakt. In totaal zijn ongeveer 80 tips/aanbevelingen ontvangen. Er is veel bruikbare infor matie binnengekomen. Reacties Goed om te lezen was dat de film waarmee de bierkratsessies be gonnen (waarin medewerkers hun mening gaven over 2007 en wat beter kan in 2008), positief is beoordeeld. Volgens de medewerkers mag deze vorm van interactie vaker terug komen. Er is zelfs vraag naar méér interactie. Hoewel de sessies inhou delijk duidelijk waren (ruim 90% van de respondenten beoordeelde ze in houdelijk als voldoende tot goed), was er wel wat moeite met het gebruik van de vele afkortingen. Medewer kers gaven ook aan dat er behoefte is aan duidelijke functieprofielen en een goed inzicht in de huidige en toekomstige bezetting. De vraag werd bijvoorbeeld gesteld wat de bedrijfsleiding nog graag wil zien aan verbeteringen en op welke manier de operator of rayonmanager daaraan een bijdrage kan leveren. Noemens waardig is ook dat medewerkers meer vergelijking zouden willen zien met Heineken wereldwijd of Heine ken West-Europa, als het gaat om de concurrentie met andere Heineken- brouwerijen (referentiekader). Verder hadden medewerkers gehoopt dat er al zou worden ingegaan op de resulta ten van de Climate Survey. Allemaal goede punten die als uitgangspunt dienen bij de organisatie van volgen de bierkratsessies. Meer informatie over de resultaten van de Climate Survey volgt in febru ari en maart. Wij danken jullie voor het invullen van de enquête en hopen de volgende bierkratsessies nog beter te kunnen maken. Bedrijfsleiding Zoeterwoude F 1 V tl .U," 3 200 1 GOED/DUIDELIJK, 2 VOLDOENDE/GEEN OPMERKINGEN, 3 ONVOLDOENDE/ONDUIDELIJK Rapportcijfer - 150 Rapportcijfer Dit is een uitgave van Heineken Nederland Supply REDACTIES ZOETERWOUDE Aad van der Meer, Loes Iedema, Lotte van Hoesel, Hafid Yazami, Jan van Kuijk, Rob Rosier, Edwin van Westrienen 'S-HERTOGENBOSCH Norbert Cappetti, Gerard Brockotter, Joop Donkers, Margreet van de Ven, Joost Broers, Ewald Smits, Eef Stiekema, Sarah de Rijke REDACTIEADRES BK 3.31, Z/Wou. Telefoon: 06 -16032340 redactie@heineken.nl PRODUCTIE EN REALISATIE Limona Tekst - Leiden Strooks - 's-Hertogenbosch vM-design - Delft Drukkerij Groen - Leiden Coverfoto: Henk de Graaf Fotografie JANUARI 2008

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2008 | | pagina 6