Nieuws nu ook o te vinden intranet HNS-MEDEWERKER MARK VERSCHUREN WINT FERRARI-TRIP AM Team Brouwen steunt actie van colleaa INTRODUCTIE AMSTEL RIJPE BOCK IN AMSTEL-CAFÉS: BROUWMEESTER JEROEN DE JONG VOLOP IN DE MEDIA HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY NIEUWS PH Club Beertender vervult tweede ultieme mannenkick 's-HERTOGENBOSCH. In de nacht van 14 op 15 september ondernam Heineken-medewerker Swiep de Bever met zo'n 16 vrienden een 300 km lange fietstocht van Groningen naar Vught. De groep deed dit om geld in te zamelen voor de bouw van een vakantiehuis voor kinderen met de huidziekte EB (Epidermolyse Buil- osia). Vrienden van Swiep verloren hun zoontje Max die aan deze ziekte leed. Max is helaas maar negen we ken oud geworden. De 16 deelnemers legden de tocht af op verschillende vervoersmiddelen zoals step, tandem en fiets. Het AM-team van de afdeling Brou wen heeft de actie van Swiep met een fantastische geste ondersteund. Het AM team was eerder team van de maand geworden door het behalen van stap 1. Het geld dat ze daardoor te besteden hadden, 350,00gaven ze genereus aan de actie 'Fietsen voor EB'. In totaal leverde de actie tot nu toe 40.000,00 op. Leden van Club BeerTender maken maandelijks kans een 'ultieme kick' te winnen. Dé ultieme mannenkick voor de maand oktober: een luxueuze trip naar de Ferrari-fabriek te Maranello in Italië, inclusief racen in een echte Ferrari. Onze 'eigen' Mark Verschuren, teamleider Verpakken in het rayon Bus Vat, kwam als de gelukkige winnaar uit de bus. De prijs ging daarnaast ook nog naar een consument. 'S-HERTOGENBOSCH. Een zichtbaar verbaasde Mark Verschuren werd op donderdag 11 oktober 2007 op de brouwerij overdonderd en overvallen door twee beeldschone Club BeerTender-babes Hester en Sheron die hem persoonlijk zijn prijs kwamen overhandigen. Mark krijgt binnenkort met zijn vrouw Natasja een vorstelijk onthaal in Galeria Ferrari, hét Mekka van de Ferrari-liefhebber. Ze eten enkele dagen in toprestaurants en overnachten in het luxe hotel Maranello Palace. Bovendien krijgen ze de sleutels van een echte Ferrari waarin zich lekker mogen uitleven. Rond 12.00 uur was Mark 'toevallig' opgetrommeld door zijn rayon manager Tonnie van Dinther voor een overleg met collega's op de kamer van manager Verpakken Frans Rozemeijer. Overleg werd echter al snel onmogelijk gemaakt door een oorverdovend 'vrooaaam, vrooaaam' dat via de knalpijpen het 3400 cc en 8 cylinders motorblok van een rode Ferrari 348 GTB verliet. Uiteraard was het de bedoeling dat Mark meteen een paar rondjes in deze rode snelheidsduivel ging rijden, iets wat hij met een brede, jongensachtige grijns op zijn gezicht deed. De vele collega's stonden ondertussen met grote ogen te kijken naar zowel de Italiaanse bolide als de 2 babes. Een van de collega's probeerde nog 'als je geen zin hebt, ga ik wel!'. Maar nee, Mark's ogen en zeker ook die van zijn vrouw Natasja, spraken duidelijke taal; zij zijn het die in november afreizen naar Italië. Het toeval wil dat Mark als tiener heel wat uurtjes op de kartbaan heeft doorgebracht. Hij deed dat volgens zijn vrouw Natasja "met aandoenlijk enthousiasme en met rondetijden die behoorlijk achter bleven bij die van de Jos Verstappens en de Michael Schumachers van deze wereld. Ik zie Mark straks op Maranello helemaal uit zijn dak gaan." Volgens Mark heeft juist zijn vrouw iets met snelheid: "Natasja heeft mij voor Club BeerTender ingeschreven. Zij heeft ook op www.beertender.nl de unieke code van een BeerTender fustje ingevoerd. Ik heb het helemaal aan haar te danken." Ook kans maken op een ultieme kick of een van de vele andere prijzen? Wordt dan nu lid van Club BeerTender! Vul je fustcode gegevens in op www.beertender.nl en je ontvangt een thuis-tap- schort als welkomstcadeau. Voor de ware liefhebbers van bockbier is vanaf deze maand in zo'n 2000 Amstel-cafés in Nederland Amstel Rijpe Bock verkrijgbaar. Dit bockbier uit 2006 is speciaal weggelegd om te rijpen. Brouwmeester Jeroen de Jong uit 's-Hertogenbosch werd ingezet om de introductie extra te propageren. Hij sprak onder andere met journalisten van Volkskrant Magazine en Misset Horeca. Vanaf dit nummer is HNS Nieuws ook weer te vinden op het Heineken-intranet. Inclusief de namen en telefoonnummers van de redactieleden, de dead lines, publicatiedata en alle voorgaande nummers van HNS Nieuws. Kijk op: Nieuws/ Interne Media/HNS Nieuws. nieuws Nieuwe smaakcomponenten Jeroen: "Het was interessant ook eens een stukje van de PR-kant van de bierwereld te zien. In 's-Hertogenbosch zijn we de hele dag druk bezig met het maken van een 'best' biertje, maar het moet natuurlijk ook worden verkocht. Voor een Bossche brou wer was het wel opvallend om over ons bier te praten langs de Amstel in plaats van bij de Dieze! Het vervolg van de interviews in een Amsterdams café was daarna heel plezierig en ongedwongen." Op de vraag wat nu het verschil is tussen beide bockbieren, antwoordt Jeroen: "Het verschil tussen Rijpe Bock en 'vers' bock bier is duidelijk te proeven. De Rijpe Bock is iets zachter van smaak. De bitterheid is minder sterk en de 'gebrande' smaak lijkt ook wat afgenomen. Allerlei nieuwe smaakcomponenten zoals rode vruchten en sherry komen in Rijpe Bock voor. Voor een pilsbrouwer een beetje beangstigend; dat soort smaken horen immers niet in een Heineken of Amstel pils! In Rijpe Bock pas sen ze echter goed. Allebei de bieren vind ik persoonlijk overigens erg lekker." 'S-HERTOGENBOSCH. De gesprekken die Jeroen met de journalisten voerde gingen over Amstel Bock en Amstel Rijpe Bock. Ze begonnen met een wandeling langs de Amstel en eindigden in een Amster dams café waar beide bockbieren werden geproefd. Ook in het persbericht dat Amstel naar de media stuurde, kwam Jeroen uitge breid aan het woord. l XJrott hJimwimI' Ml cm SWIEP OP DE FIETS VOOR EB OKTOBER 2007 Al jaren gooit Amstel Bock hoge ogen bij tal van proeverijen. Sinds enige jaren leggen boekliefhebbers, caféhouders en slijters kleine partijen bockbier apart. Net als een goede wijn blijkt Amstel Bock na extra lagering een vollere en rijkere smaak te krijgen. Dit heeft ertoe geleid dat Amstel - na een zeer geslaagde proef in 2003 - jaarlijks een extra hoeveelheid Amstel Bockbier heeft gebrouwen om dit bier een jaar extra te laten rijpen. Die fusten met bockbier worden op de markt gebracht onder de naam Amstel Rijpe Bock. Amstel Rijpe Bock is doorgaans robijnrood van kleur, heeft een moutige, karamelachtige smaak en een alcoholper centage van 7 procent. Amstel Bock en Amstel Rijpe Bock zijn seizoensbieren die in de periode van september tot februari verkrijgbaar zijn. De piek van het seizoen ligt echter in de herfstmaanden oktober en november. Amstel brengt Rijpe Bock alleen uit op de tap in 2000 geselecteer de Amstel-cafés. In totaal heeft Amstel 600 hectoliter van Rijpe Bock op fust. N«ln«k*t> Nvwriand Supply JEROEN DE JONG

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2007 | | pagina 5