Bijzondere vakantiefoto's HEINEKEN LOOPT OPNIEUW VOOR GOED DOEL HNS'ers trainen zich suf WWF Martijn Bloch (medewerker Business Systems Services in Zoeterwoude) maakte deze foto van een Heineken Premium Light-reclame op Broadway in New York. Martijn was één week in New York toen hij op doorreis was naar Californië en Las Vegas. Hij was ruim een maand op reis. Zijn verhaal bij de foto: "In Amerika is Heineken (en Heineken Premium Light) écht een premium merk. In Nederland is het ook een groot biermerk, maar daar staat het echt tussen de luxe merken als Ralph Lauren en Dior. Het zal wel te maken hebben met het feit dat het geïmporteerd bier is. Heineken is in New York overal te krijgen, vaak op de tap maar vaker in fles en blik. Heineken Light heb ik daar niet gedronken. Ik heb het in Zoeterwoude al eens geprobeerd, maar een 'normale' Heineken smaakt me beter. Het blijft leuk om grote en kleine Heineken-reclames in het buitenland tegen te komen. Je hebt toch het gevoel datje er zelf een beetje aan hebt bijgedragen!" Fred Kivits (operator Verpakken bij colonne 8 in 's-Hertogenbosch) kwam dit Heineken-bierflesje tegen in Rome en besloot het stilleven vast te leggen. Fred over zijn foto: "Mijn vrouw Gerrie en ik waren van 1 tot en met 6 juli met een kleurrijke groep van acht mensen in Rome. Het weer was goed, zo'n 30 graden, en wij hebben veel monumenten gezien. Het flesje Heineken-bier stond naast een terras van een café op de Via Deicerhi in een hoekje van een gebouw. Je komt Heineken dus in alle hoeken en gaten tegen! Ons vertrouwde Heineken-pilsje hebben we gedronken in een Engelse pub, waar we ook lek ker hebben gegeten." MHBM1 Op 23 september vindt de jaarlijkse Dam tot Damloop plaats. Een hardloopwedstrijd door de Ij-tunnel tussen de Dammen van Zaandam en Amsterdam, waar deelnemers een afstand van 16 kilometer lopen. Heineken doet dit jaar mee met 100 medewerkers. Zij lopen evenals vorig jaar voor een goed doel. Vorig jaar liepen Heineken-medewerkers geld bij elkaar voor puppy's die worden opgeleid tot blinden geleidehonden. Dit jaar vraagt de Heineken Damloop- organisatie alle renners om zich te laten sponsoren en zo geld in te zamelen voor het klimaatveranderings project van het Wereld Natuur Fonds (WNF). Van de opbrengst wordt een virtueel stukje Noordpool aange schaft door de aankoop van zogenaamde poolpixels. Dit stelt het WNF in staat om onderzoek te doen naar de gevolgen van smeltend ijs en hogere temperaturen. Meer informatie? Kijk op www.poolopixels.nl. Rond de 20 medewerkers van Heineken Nederland Supply schreven zich in voor de Dam tot Damloop. Wat doen zij om zich voor te bereiden op de loop? Eric van Swieten en Robert Stempels vertellen. Eric van Swieten (39), senior technoloog brouwerij 's-Hertogenbosch Waarom doe je mee? Loop je vaker dit soort afstanden? Loop je ook voor het goede doel? Hoe bereid jij je voor? Robert Stempels (37), ordermanagement coördinator Order Management Team (CS&L) Loop je voor de eerste keer mee? Is 16 kilometer goed te doen? Wat vind jij van het goede doel? Hoe ziet jouw training eruit? Sponsor je rennende Dam tot Damloop-collega en doneer een bedrag! Daarmee help je het wereldwijde klimaatprobleem aan te pakken. De inzet van je collega samen met jouw donatie, maken het verschil. Meer informatie vind je op intranet. Ook een bijzondere vakantiefoto gemaakt? Mail de foto met uitleg naar: redactie@heineken.nl! W 11 J HeinekClr l ''GlUtfil FKiMIUM ik;ht -■ - - "Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan. Een heel leuk initia tief om met mensen van Heineken aan sport te doen. Vorig jaar was het heel gezellig. We verzamel den op één punt en kregen daar een warming-up van een speciale fitnesstrainster. Voor de lopers van Heineken was er aan de finish een tent met bar, waar we uitgebreid konden napraten." "Ik doe al twintig jaar aan hard lopen; vroeger deed ik mee aan kwarttriatlons en dit jaar train ik voor de marathon in Amsterdam. Daar is deze afstand een mooie training voor. Met een groep van Heineken 's-Hertogenbosch lopen we ook ieder jaar de zevenheuvel- loop in Nijmegen, dat is precies 15 kilometer. Heineken verschijnt daar meestal aan de start met twee teams van 15 personen. Diezelfde groep loopt meestal ook de Dam tot Damloop." "Primair gaat het mij om de loop, maar toen ik erachter kwam dat er een goed doel is, vond ik dat wel leuk. Er was vorig jaar ook veel c ommunicatie rondom de puppy's die werden geadopteerd. Daardoor was goed te volgen wat er met het geld gebeurt; een goede zaak." 'Hardlopen is mijn sport dus ik loop al heel regelmatig. Ik ben net terug van mijn vakantie aan de Costa Brava, een heel mooie omgeving met stranden en bergen. Daar liep ik vier keer per week. Mijn grote doel is de marathon in Amsterdam eind oktober, daar zijn al mijn inspan ningen op gericht. Deze loop is daar een mooie test voor." "Nee, ik loop al 5, 6 jaar mee. Het begon toen ik nog bij Heineken in Amsterdam werkte, toen liepen we al met een groepje medewerkers mee. Het is inmiddels echt een traditie geworden." "Ik was een fanatiek marathonloper en inmiddels heb ik 15 marathons gelopen. Maar de afgelopen driejaar is dat in verband met andere interes ses, wat minder geworden. Volgend jaar wil ik weer een marathon lopen. De training voor de 16 kilometer van de Dam tot Damloop past dus prima in mijn voorbereiding." "Ik vind het heel goed. Al lopen mijn directe collega's zelf niet mee, ze zijn allemaal enthousiast over het goede doel. De actie met de blindengelei dehonden vond ik ook heel origineel. Dit doel spreekt mij bijzonder aan omdat ik in 2005 in het kader van het change management project 'Driving for Performance' met een aantal col lega's naar Groenland op expeditie ben geweest. De opwarming van de aarde leeft momenteel erg; de actie komt dus op een goed moment." "Ik loop twee tot drie keer per week. Volgende week ga ik met vakantie naar Kitzbühel (Oostenrijk) en daar doe ik mee aan een loop van 13 kilo meter. Bergopwaarts welteverstaan. We lopen van 800 meter hoogte naar 2.000 meter met stijgingspercenta ges van rond de 12 en 16%. Dat is niet noodzakelijk voor de Damloop hoor!" AUGUSTUS 2007

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2007 | | pagina 5