Brons voor Den Bosch ÏOOO SLEUTELS VOOR KELDERBIER NIEUWS Amstel Gold Race Xperience [2] Heineken nl kwartaalnieuws In Valkenburg, midden in het Limburgse heuvellandschap en op het startpunt van vele wielerroutes, werden op 2 ok tober de deuren geopend van de Amstel Gold Race Xperience. Hier kunnen de echte wielerliefhebbers het hele jaar door de belangrijkste wielerkoers van Nederland 'beleven'. Zo heeft de enige wielerklassieker van Nederland, die al 45 jaar jaarlijks wordt gereden, een ei gen plek gekregen. Een plek vol emotie en nostalgie en met uniek foto- en filmmateriaal. Herman Krott - alias 'Mister Amstel Gold Race' - die in 1966 de eerste Amstel Gold Race organiseerde en tot 1995 directeur bleef, open de de tentoonstelling. Ook de huidige koersdirecteur, Leo van Vliet, en oud-winnaars als Michael Boogerd en Frans Maassen waren tijdens de feestelijke opening aanwezig. De Amstel Gold Race Xperience is gevestigd aan de Plenkertstraat 50 in Valkenburg. Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 19.00 uur, zaterdag en zon dag van 9.00 tot 19.00 uur. Meer informatie: www.amstelgoldracexp.nl. Nog niet zo lang geleden besloot Café Die Blonde uit Purmerend de bierleveranciers van Kelderbier een eigen sleutel te geven. Dan zouden de transporteurs zonder toezicht van de klant het Kelderbier kunnen lossen in de aanwezige Orion Kelderbier- installatie. Een blijk van vertrouwen en voor beide partijen bovendien een stuk gemakkelijker. Bij de registratie van deze sleutel bleek Café Die Blonde de 1000e sleutelklant van Kelderbier Transport te zijn. Dat vonden ze bij Kelderbier Transport reden voor een feestje. Op vrijdag 16 oktober ont ving de eigenaresse van Café Die Blonde daarom een oorkon de uit handen van Kelderbier Transport-manager Onno Donker, die samen met Frank Veerman, accountmanager van Heineken Brouwerijen Noord-Holland, naar Purmerend was gekomen. Met een goed getapt glas Amstel bier was het nog lang gezellig bij Café Die Blonde. Nog deze maand komt in de PUM's de prijslijst voor 2010 beschikbaar. Iedereen die dat wil kan een gedrukt exemplaar meenemen. De Heineken Brouwerij in 's-Hertogenbosch heeft een bronzen award gekregen van Heineken International voor de scores op het TPM-programma. Brons is de hoogste onderscheiding die je hiervoor binnen Heineken kunt krij gen. TPM staat voor Total Productive Management. Dit is een methode om verliezen in de productieketen te be perken door het machinepark optimaal te benutten, 's- Hertogenbosch heeft TPM op alle onderdelen van de pro ductieketen ingevoerd, van brouwen tot logistiek, en scoorde het hoogst op onderdelen als productiviteit en kostenleiderschap. Het is niet de eerste TPM-prijs voor 's-Hertogenbosch. Vorig jaar was de brouwerij een van de zes winnaars van een internationale TPM-Award uit Japan. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de Nederlandse bierdrinkers gek is op tapbier en de rituelen die daarbij horen. Sinds de lancering van Heineken BeerTender in 2004 en van Heineken Tapvat een jaar later, is ook thuis van tapbier te genieten. Mits je natuurlijk een perfect biertje kunt tappen. Moeilijk? Sinds kort is er de mogelijk heid om in de supermarkt 'droog te oefenen' met behulp van de Heineken Tap Challenge: een virtuele tapdisplay op basis van mul- tisensorische bewegingstechnologie. Een animatie brengt kandi daat-tappers in feeststemming en legt de basisprincipes uit. Wanneer ze een glas met sensoren in schuine stand onder de tap houden en de hendel overhalen, zien de tappers op het beeld scherm het glas volstromen. Een 'virtuele vriend' geeft tips en commentaar op het resultaat. De Heineken Tap Challenge beleefde op 4 november zijn wereld première bij een Super de Boer in Hilversum. Instore-marketeer Elise Bomhof: "Op de winkelvloer beslissen mensen of ze een Tapvat kopen. Dit is dus dé plek om te ervaren hoe leuk het is om je eigen biertje te tappen." De virtuele tap maakt momenteel een tournee door supermarkten in Nederland. Ook Heineken Griekenland en Heineken USA hebben een Tap Challenge besteld.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2009 | | pagina 2