C2-•rr* -SSSK CAMPAGNE Figurant zijn is geen dankbare taak. Het is wachten, wachten en nog eens wachten, om vervolgens twintig keer achter elkaar in een massale groep er gens heen te rennen - voor een shot van drie seconden. Maar Limburgers hou den van Brand en dat laten ze graag zien. Brand vond dan ook met gemak 700 mensen - waaronder ook een aantal Limburgse beroemdheden - die graag wilden figureren in de nieuwste Brand-commercial. Daarin laten ze en masse zien hoe trots ze zijn op hun landschap, gezelligheid én hun bier. [16] Heineken nl kwartaalnieuws 5 EN 6 MEI 2009 Het projectteam voor de commercial brengt een tweedaags bezoek aan Wijlre. Lang genoeg om doordrongen te raken van waar het bij Brand-bier om draait; de Limburgse gezelligheid, de schoonheid van het landschap en het heerlijke bier dat in de oudste brouwerij van het land wordt gebrouwen. Precies deze ingrediënten zullen in de nieuwe Brand-commercial centraal moeten staan. De positionering wordt vastgelegd en luidt: Brand-bier komt uit het Limburgse hart. 9 JUNI 2009 Het reclamebureau geeft een presentatie. Slechts één idee, omdat ze vinden dat dat ene idee alle andere ideeën over bodig maakt. Hun enthousiasme is terecht. In het voorstel zit alles waar Brand voor staat. In de commercial zullen Limburgers de hoofd- en bijrollen spelen, op één rol na, die door eenHollander wordt gespeeld. omt een ollander in een Limburgs café... Tijdens de 2e opnamedag worden de buitenopnamen gemaakt. Als het licht eindelijk goed is, lopen de circa 300 figuranten door het Limburgse landschap. Op kop lopen ook Jan Smeets en zangeres Beppie Kraft. Donderdag 20 augustus

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2009 | | pagina 16