TPM PRIJS Berichtje jaarvergadering IEUWS Dagtocht Brand: 27 mei Zoeterwoude: 5 mei 12 mei 19 mei 26 mei 2 juni Amsterdam/ Bunnik: 6 mei 13 mei 27 mei 3 juni Den Bosch: 7 mei 14 mei 29 mei 4 juni 9 juni Regio Noord: 20 mei Regio Limburg: 11 juni 2 Heineken nl kwartaalnieuws Op 12 maart krijgt de Bossche Heineken brouwerij in de Japanse stad Kyoto de prestigieuze JIPM Excellence Award (Japanese Institute of Plant Maintenance) uitgereikt. JIPM staat wereldwijd bekend als dé autoriteit met betrekking tot TPM (Total Productive Maintenance). Slechts een handvol Nederlandse bedrijven hebben deze award eerder in de wacht mogen slepen. We praten hier dus over een topprestatie. Na maandenlange voorbereidingen, 2 audits en tomeloze inzet van alle medewerkers is het dan zover. De Bossche delegatie die naar Japan afreist om de prijs in ontvangst te nemen bestaat uit Luigi Mengoli (Supply Chain Director West Europa) en Petra Hissink (Productie Manager Brouwen) plus drie brouwerijmedewerkers die na een ludieke interne wedstrijd zijn geselec teerd. Op dinsdag 21 april houdt de Vereniging voor Gepensioneerden van Heineken haar Algemene Ledenvergadering in de Heineken Experience aan de Stadhou derskade in Amsterdam. In de ochtend komen er twee sprekers, namelijk Henny Kemner, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Organisaties van Gepen sioneerden en Robin Hoytema, een financiële man binnen de Heineken-orga- nisatie. Hij zal een toelichting geven op de financiële jaarcijfers en wellicht ook ingaan op de huidige economische crisis. Na een aperitief en de lunch begint om 14.00 uur de jaarvergadering, die ongeveer een uur zal duren. De dag wordt afgesloten met een hapje en een drankje en voor wie dat wil een rondleiding door de "nieuwe" Heineken Experience. Voor meer informatie: Piet van Baarle, secretaris VVGH, p.baarle@chello.nl. De nieuwe hit heet Vitaminwater. Met deze vanuit Amerika en Engeland overgewaaide watertrend wil Sourcy de Nederlandse markt veroveren. Het Vitaminwater van Sourcy is natuurlijk en bevat - de naam zegt het al - vitaminen. Het kreeg het logo 'Ik kies bewust' toegekend. Elk flesje bevat 50 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de betreffende vitaminen en er zijn geen kunstmatige geur-, kleur- en smaak stoffen toegevoegd. Er zijn zes smaken ontwikkeld met ieder een eigen functie. Zo is er een Vitaminwater met braam en agai. Daarin zit vooral vitamine E en magnesium, goed voor de concentratie. Sourcy heeft hoge verwachtingen van dit nieuwe product. In het buitenland is het succes al bewezen, maar marktonderzoe ken wezen uit dat vitaminwater ook hier grote kans van slagen heeft. De retailmarkt reageerde alvast positief. Nu al hebben veel supermarkten besloten om minimaal vier varianten in de schappen op te nemen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2009 | | pagina 2