'We willen klanten met al hun zintuigen het merk laten beleven' 'Iedereen die hier is geweest neemt iets van dat Heineken-gevoel mee' koopwaar, maar stapels spullen in groen pakpapier. Dat belooft wat... Tijdens de openingsceremonie zijn er korte toespraken van verschillende collega's die nauw betrokken waren bij de ontwikkeling van de winkel. Trots, dat zijn ze allemaal. Op deze winkel op deze plek, in het centrum van Amsterdam, waar de roots van Heineken liggen. Op de enorme inzet van het projectteam. En op de architect, die de binnenkant van zes vervallen historische panden wist om te toveren tot deze prachtige ruimte: Frank Tjepkema van het Amsterdamse architectenbureau Tjep. "Bij het ontwerpen van het interieur zijn we uitgegaan van het thema 'Freshness'," vertelt hij. SCHEUREN MAAR De ruimte straalt een moderne openheid uit, en toch is nog steeds te zien dat dit vroeger oude Amsterdamse panden waren. "Een prachtig contrast," vindt Herwin. Dan komt met een luide knal een lading groene slingers naar beneden. "Dat komt tot uitdrukking in allerlei elementen. In het materi aal bijvoorbeeld, we hebben veel staal en glas gebruikt. Het motief op de vloer is geïnspireerd op ijsbarsten. De structuur van een ijskristal heeft model gestaan voor het flessenrek in de wand. En het ijslogo natuurlijk, dat komt helemaal tege moet aan het verlangen van mensen om dingen aan te raken." Het sein voor de aanwezige pers dat het pakpapier van de producten in de schappen afgescheurd mag worden. Dat laat men zich geen twee keer zeggen: binnen een mum van tijd is de winkel helemaal klaar om klanten te ontvangen. En nu, wat eerst? Beneden snuffelen tussen exclusieve tassen en Heineken-gadgets? De groenglazen trap op, naar de compu ters waar je tickets kunt boeken voor reizen en events? Of nog hoger, richting de studio, waar je je eigen cd kunt opnemen, of gewoon lekker muziek kunt luisteren met een tijdschrift erbij? De keuze valt op de achterste ruimte op de eerste etage, waar de jonge modeontwerper Daryl van Wouw trots de collectie laat zien die hij speciaal voor Heineken maakte: hippe jurkjes, [6] Heineken nl kwartaalnieuws

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2008 | | pagina 6