Negen Heineken-salesmanagers toer den in mei door de regio Zuid-Holland. Ze bezochten gelegenheden waar bier van de concurrent wordt geschonken en probeerden daar een commercieel gesprek aan te gaan. Lees hoe ze wer den ontvangen en wat ze ontdekten. Een stijlvol grand café, hartje Rotterdam. Een rood neon-uithangbord van Grolsch. Jacob de Kempenaer (regionaal sales manager Zuid-Holland) en Harrie van Heek, ook wel bekend als 'DrSeelz', stappen het hol van de leeuw binnen. De serveerster wordt ingeseind dat Heineken er is en dat ze de directeur even zouden willen spreken. Die zit boven in vergadering, maar komt toch naar beneden. Voluit lachend schudt hij ze de hand. High five! Hij knikt, gebaart, rent weer naar boven en pakt een visite kaartje. Tegen de tijd dat de koffie arriveert, is het gesprek afgelopen. [16] Heineken nl kwartaalnieuws Jacob de Kempenaer en Harrie van Heck José Matthijsse IN VAN

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2008 | | pagina 16