Ligging: "Zeer geschikt. Op vijftig kilometer van Bern. Verdwalen is on mogelijk, want op wedstrijddagen lopen fans in één grote op tocht van de camping naar het station (op 2500 meter). Voorop rijdt een oranje, open dubbeldekker met een drumband. En daarachter een bonte stoet van mensen die - met hun Heineken TROM PET! - natuurlijk flink meetrommelen. Op het station staan vier treinen klaar die helemaal gereserveerd zijn voor Oranjecampinggasten. Zo is iedereen verzekerd van een comfortabele zitplaats onderweg naar de wedstrijd." Sfeer: "In een paar woorden: totale verbroedering, feestelijk en oergezellig." Faciliteiten: "In de grote feesttent kunnen gasten niet alleen de wedstrijden bekijken op een indrukwekkend scherm; er zijn ook spetteren de optredens van bekende Nederlandse artiesten. En natuurlijk is de entourage dik in orde: mooie bars, goede bediening en het lekkerste bier. Hier is het elke avond feest! Er is ook een kleinere tent, ingericht als loungebar. Voor wie op een iets minder massale manier wil genieten van de wedstrijden of ge woon even iets wil drinken. Er is ook nog een speciaal Heineken-verkooppunt op het terrein. In deze winkel kunnen gasten onder meer een Tapvat kopen, maar ook gewoon een fles cola." Animatie: "Zeer verrassend en divers. Alvast een tipje van de sluier: er komt weer een campingcompetitie. De winnaar hiervan wacht een spannende pot tegen een plaatselijk voetbalteam. Ook staan er verschillende workshops op het programma, zoals voetvolley. En natuurlijk zorgt Heineken daarbij voor bezielen de leiding van bekende (oud-)topvoetballers uit eigen land." Veiligheid: "Op de Oranjecamping wordt gedronken. Dat is logisch. En prima. Mits het niet de spuigaten uitloopt. Het voltallige Heineken- personeel dat op de camping werkt, wordt daarom heel streng gebriefd op het tegengaan van alcoholmisbruik. Deze crew blijft zelf ook absoluut nuchter. Zo kunnen ze in de gaten hou den waar en wanneer mensen misschien te ver gaan en hen daarop wijzen. Want het motto is nog steeds: Enjoy Heineken Responsibly." Doel: "Heineken wil het Oranjeplezier dicht bij de mensen brengen. En dat natuurlijk op de Heineken-manier: groots en compleet. Heineken nl kwartaalnieuws [9]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2008 | | pagina 9