NATUURLIJK NIET! Heineken-medewerkers trommelen voor Oranje Vakprijzen voor Wieckse Rosé Maar liefst 100 Heineken-medewerkers, inclusief de vier leden van het directie team, gingen op 27 mei op bezoek bij 800 supermarkten in het hele land. Hun doel: het Nederlandse publiek in de stemming brengen voor het EK en l£T'_SBJEAT uWifl natuurlijk Heinekens Oranjehart tonen en de TROM PET onder de aandacht brengen. Algemeen directeur Philip de Ridder gaf het goede voorbeeld bij C1000 Van de Graaf in Soest: "Anders kom ik hier als klant, maar vandaag even niet. Het EK voetbal is zowel commercieel als emotio neel belangrijk voor Heineken. Bier en voetbal kijken is een perfecte combinatie en ons KNVB-sponsorship verplicht ons om ieder toernooi weer met een spraak makende promotie te komen. Dit jaar dus met de TROM PET. En die moet ook op de winkelvloer goed onder de aandacht gebracht worden. Ons Oranjemotto: Let's beat them!" Per 1 juli 2008 zal de nieuwe educatieve slogan 'Alcohol onder de 16, natuurlijk niet' de huidige verplichte slogan 'Alcohol onder de 16, nog even niet' vervangen bij reclame-uitingen voor zwakalcohol- houdende dranken. Voor dranken met meer dan 15% alcohol blijft de huidige 'Geniet, maar drink met mate' slogan van kracht. Voor beide educatieve slogans geldt dat deze per 1 juli voortaan ook te zien moeten zijn in tijdschiftadvertenties en op abri-posters. Tot nu toe was dit alleen het geval bij televisiecommercials. Met deze nieuwe slogan wil de alcoholbranche stevig neerzetten dat jongeren onder de 16 jaar geen alcohol moeten drinken. Niet drinken onder de 16 moet de maatschappelijke norm worden. Ook Heineken Nederland zegt "Nee!" tegen alcohol onder de 16. Om deze reden hebben wij als éérste de nieuwe slogan opgeno men in onze Heineken commercial 'E-Squad', die momenteel op tv te zien is. Heineken heeft de afgelopen dagen voor Wieckse Rosé maar liefst vier vakprijzen in de wacht gesleept. De inkopers van retailketens om te beginnen, hebben Wieckse Rosé bedeeld met twee Distrifood Wheels of Retail 2008. Het succesvolle rosékleurige bier won in de categorie 'Alcoholhoudende dranken' en het kreeg ook nog een Special Wheel voor 'Meest Marktverruimende Product'. Daar bleef het niet bij, want 350 zelfstandig ondernemers van supermarkten in Nederland hebben Wieckse Rosé uitge roepen tot Beste Introductie 2007. Deze prijs gaat uit van een ander vakblad, de Levens middelenkrant. En of dat nog niet voldoende was kwam Foodmagazine met het nieuws dat Wieckse Rosé ook de Foodmagazine Marketing Award heeft gewonnen in de categorie 'Bieren, wijnen en aperitieven'. Deze prijs kreeg Wieckse dankzij hoge scores op de onderdelen 'Beste introductie' en 'Beste Trade Marketing'. Hoe vaak toeristen de afgelopen jaren bot vingen als zij bij de brouwerij in Wijlre kwamen vragen 'of er ook excursies' zijn?' is niet bijgehouden, maar die signalen zijn niet ongehoord gebleven. Begin dit jaar is gestart met de verbouwing van het voormalige expeditiekantoor en het oude brouwhuis. Het is de bedoeling dat dit het nieuwe Brand-museum wordt, waar vanaf september bezoekers kunnen starten met een rondleiding door de brouwerij die eindigt in 't Kelderke. 't Brandgeveul is de werknaam van het project. Projectleidster is Lieke Westendorp en zij wordt bijgestaan door Hendrik Nuyens, beiden zijn van de afdeling Brand Marketing. Ook William de Jong, die al meer dan 20 jaar leiding geeft aan de ontvangsten bij de brouwerij in Zoeterwoude, speelt een belangrijke rol. Per 1 april is Wiel Muijrers benoemd tot coördinator ontvangsten Wijlre. De bedoeling is dat in september de poorten opengaan. En natuurljk zijn er dan vrijwilligers nodig om de bezoekers rond te leiden en hen het verhaal van Brand te vertellen. Daarvoor wordt een beroep gedaan op mensen uit de 'Brand Bruisende [2] Heineken nl kwartaalnieuws Niet Actieven'. Wie ervoor voelt om hieraan mee te doen en er meer over wil weten, wordt vriendelijk verzocht contact op te nemen met Wiel Muijrers, tel. 043-450 82 08.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2008 | | pagina 2