Diederik Vos (30) Functie Brandmanager Heineken en projectleider EK voetbal Rol "Ik ben eindverantwoordelijke voor de TROM PET. Halverwege 2007 zijn we actief gaan nadenken over het nieuwe promotie-item voor bij het EK voetbal. We zijn vanaf'scratch' begonnen, met als doel om de succesvolle luidspreker- hoed (EK Portugal 2004, red.) en de jagershoed (WK Duitsland 2006, red.) te evenaren en zo mogelijk te overtreffen! In het ontwerp moesten de kenmerken 'groots, optimistisch en inventief', die zo typerend zijn voor het merk Heineken, terugkomen. We wilden dat het publiek bij het zien van het gadget onmiddellijk zou gaan glimlachen. En we wilden dat het niet zomaar een premium zou zijn, maar dat je er ook iets mee kon doen. Bij verschillende bureaus hebben we een 'pitch' uitgezet, maar ook onbekenden stuurden spontaan hun ontwerpen op. Al met al zijn we overspoeld met allerlei ideeën. Uiteindelijk vielen we toch voor de Heineken TROM PET. Toen de eerste schetsen op tafel werden gelegd, had ie dereen zoiets van: ja, dit is het. Zie je het voor je? Hele tribunes die elkaar straks op het hoofd trommelen? Je begrijpt: ik verheug me er enorm op om vele Nederlanders plezier te zien hebben met de Heineken-TROM-PET!" Kijkt "Een groot deel van de wedstrij den in het stadion in Zwitserland of van af de Oranjecamping, een camping voor alle Oranjefans op een uur rijden van Bern. Heineken is hoofdsponsor van deze grootste Oranjecamping." Blijft tijdens het EK wakker voor "DE FINALE, waarin Nederland kampioen wordt!" Heineken nl kwartaalnieuws [13]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL kwartaalnieuws | 2008 | | pagina 13