Tribute to Heineken cricket sponsorship Kaduna extension Grace auparrainaged'Heineken On s'agrandit le cricket est en plein développement a Kaduna Leeward Islands tournament awards Remise des prix du tournoi des ïles LeewarcT Heineken cricket sponsorship in the Leeward Islands, West Indies, has raised hopes that more players from smaller territories may be chosen for international cricket. This was the view expressed by Mr. J. Mayers, Antigua's Minister for Educa tion, Culture and Sport, when awards won during the 1977 Leewards Islands cricket tournament sponsored for the first time by Heineken were presented at the Sugar Mill Hotel, Antigua, in the closing months of the year. The winners were cricketers from Antigua, St. Kitts, Nevis, Montserrat and Anguilla. At the invitation of the Leeward Islands Cricket Association, the awards were presented by Mr. Hans Drost, Managing Director of Windward and Leeward Brewery Ltd., St. Lucia, franchise bre wers of Heineken beer. The Chairman of the company, Mr. Peter Bergasse, was also present. In his tribute to Heineken Mr. Mayers said the company was unique in that its concern is not so much to get as it is to share what it gets, even in the promotion of our leading sport, cricket". Education, he added, embraced the all- round development of each citizen. Cricket promoted physical enrichment; it also challenged the concentration and judgement of those who participated in it. It was a game which helped its partic ipants to mature socially. For these rea sons, no tribute was too great to be paid to Heineken for its gesture. Messrs. Peter Bergasse and Hans Drost, of Windward Leeward Brewery Ltd. St. Lucia, brewers of Heineken beer, are toasted by Antigua's Minister of Educa tion, Culture and Sport, Mr. J. Mayers (centre) and the President and Vice-Pre sident of the Leewards Islands Cricket Association Messrs. Frank Edwards (ex treme right), Rupert Lake (extreme left.) Brewing resumed at Nigerian Brewe ries' Kaduna plant in September after production had been suspended for some six weeks for completion of a brew ing house extension. The work was part of a Kaduna pro gramme of overall facility expansion which began in February last year and is due to be completed within a few weeks. Annual production capacity has been increased to seven million cartons of beer (about 550,000 hi.) Resumption of brewing was a happy occasion and, as the picture shows, was duly celebrated by members of the team responsible for the work of extension. Nigerian Breweries has two other bre weries, at Lagos and Aba. Grace a l'intérêt d'Heineken pour le cricket des lies Leeward, dans les Antil les, on espère qu'un plus grand nombre de joueurs venant de petits territoires pourront être sélectionnés pour les mat ches de cricket internationaux. Tel était le point de vue de M. J. Mayers, Ministre de l'Education de la Culture et des Sports d'Antigua, lors de la remise des récompenses du tournoi de cricket des lies Leeward 1977; ce concours, parrainné pour la première fois par Hei neken, eut lieu a l'hötel Sugar Mill d'An tigua, a la fin de l'année dernière. Les joueurs d'Antigua, St. Kitts, Nevis, Montserrat et Anguilla remportèrent le tournoi. A la demande de l'Association de Cricket des lies Leeward, M. Hans Drost, direc teur général des Winward and Leeward Brewery Ltd., de Saint Lucie, brasseurs locaux des bières Heineken, remit les récompenses. Le président de la so- ciété, M. Peter Bergasse était également présent. Dans son hommage rendu au parrain- nage d'Heineken, M. Mayers affirma: ,,La société Heineken est unique en son genre, car son souci n'est pas tant d'obtenir que de partager ce qu'elle ob- tient, y compris dans la promotion de notre sport principal le cricket." ,,Le cricket apporte un enrichissement physique; il favorise Ie développement de la concentration et le jugement de ceux qui y jouent. C'est un jeu qui aide ses participants a mürir socialement. Et c'est pour toutes ces raisons qu'on ne remerciera jamais assez Heineken pour son geste." Le ministre de Educationde la Culture etdes Sports d'Antiqua, M. J. Mayers (au centre) et Ie président et Ie vice-prési- dent de I'Association de Cricket des lies Leeuwards, MM. Frank Edwards (extré me droite) et Rupert Lake (extréme gau che), portent un toast a la santé de MM. Peter Bergasse et Hans Drost, de Wind ward Leeward Brewery Ltd., a Sainte Lucie, brasseurs des bières Heineken. Le brassage a repris en septembre a I'usine Kaduna des Nigerian Breweries après une interruption de quelque six semaines dans la production due a I'a- grandissement de la salle de brassage. Ces travaux font partie d'un programme d'expansion globale qui a commencé en février l'année dernière et devrait être terminé d'ici quelques semaines. La capacité de production annuelle est passée a sept millions de cartons de bière (environ 550.000 hl.) La reprise du brassage fut un événe ment joyeux et, comme le montre la photo, a été düment fêté par les mem bres de l'équipe responsable des tra vaux d'agrandissement. Les Nigerian Breweries possèdent deux autres bras series, l'une a Lagos, l'autre a Aba. 14

Heineken Contact | 1978 | | pagina 14