in the decision some time ago that the Society would hold a Congress every two years. The most recent event of this kind was held in May this year in Amsterdam a city which, as capital of the country where it all began, offered a fitting venue. It was clearly hard work for the delegates, for there were many lectures and long discus sions. But there was leisure time too, with a number of social events and visits to Dutch breweries including those of Heineken in Amsterdam and at Zoeterwoude. At both places the company welcomed all EBC members who cared to take a look at the installations. Zoeterwoude proved particular ly popular. More than 300 brewers came to this modern Heineken brewery, inaugurated as recently as 1975. It is built on the landscape principle, which in this case extends to the retention of a small river flowing between the buildings. The Amsterdam plant was also a considerable attraction. Nearly 100 delegates came to see how beer is brewed in a brewery which, al though Heineken's oldest and smallest, has been continuously brought up-to-date. They were especially interested in finding out how the company succeeds in brewing so many hectolitres in such a comparatively small in stallation. The guides' only responsibility was to lead the way, for on this occasion there would have been little point in expounding the basic de tails of brewing. A team of Heineken specialists was on hand however to answer the highly technical and searching questions posed by Europe's leading brewing experts.» préhension mutuelle, lorsqu'on se réunit a in- tervalles réguliers. La prise de conscience de cette loi élémen taire des relations humaines fit que, voici quelque temps, on décida d'organiser un congrès tous les deux ans. Le plus récent s'est tenu en mai de cette année, a Am sterdam, ville qui, en tant que capitale du pays oü tout commenga, offrait un lieu de réunion tout a fait approprié. Ce fut, pour les délégués, un congrès labo- rieux car les conférences furent nombreuses et longues les discussions. Mais ils eurent également le temps de se distraire, assistant aux réceptions et visitant les brasseries hol- landaises, dont celles d'Heineken a Am sterdam et a Zoeterwoude. C'est en ces lieux que la société a accueilli les délégués intéressés par les installations. C'est Zoeterwoude qui eut le plus de succès. Plus de 300 brasseurs visitèrent cette brasserie moderne, inaugurée en 1975. Elle est construite sur un principe, le respect de l'environnement et, dans ce cas, on a même gardé une petite rivière qui coule entre les batiments. La brasserie d'Amsterdam ne fut pas pour autant négligée. Prés de 100 délégués vinrent voir comment on fabrique la bière dans une brasserie qui, bien qu'étant la plus ancienne et la plus petite d'Heineken, est continuelle- ment modernisée. lis étaient particulièrement curieux d'apprendre comment on peut arriver a brasser autant d'hectolitres de bière dans une si petite installation. La seule tache des guides de ces visites con- sistait a montrer le chemin car, en l'occasion, il n'aurait servi a rien d'expliquer les détails de base du brassage. Par contre une équipe de spécialistes d'Heineken était a pied d'oeuvre pour répondre aux questions trés techniques posées par les principaux experts européens du brassage. Recent visitors to Heineken, Amsterdam, in cluded Mr. S. Kokubu, Vice President of Ko- kubu and Co. Ltd., highly successful Heine ken agents in Japan. Kokubu promotion has made Heineken Japan's Number One impor ted brand beer. Parmi les récents visiteurs d'Heineken a Am sterdam, on remarquait M. S. Kokubu, vice- président de Kokubu and Co. Ltd, distributeur efficace d'Heineken au Japon. Les campa gnes de promotion de la firme Kokubu ont fait d'Heineken le numéro un des bières im- portées au Japon.

Heineken Contact | 1977 | | pagina 13