HEINEKEN SQUARE ATTRACTS MANY VISITORS AT THE 21 ST HORECAVA LA PLACE HEINEKEN ATTIRE DE NOMBREUX VISITEURS A LA21ème HORECAVA A village square in the style of mediaeval Amsterdam... tiny houses with old-style Dutch facades where any passer-by was welcome to enter... This was the picturesque and novel form taken by the Heineken stand at the 21st annual Horecava catering exhibi tion held at Amsterdam in January. The show, which occupied an area of 50,000 square metres, attracted exhibitors from 32 countries. The Heineken stand was the focal point for a record number of visitors to the Horecava more than 80,000 this year as compared with 66,000 in 1976. And of these some 50,000 more than 60% are estimated to have paid Heineken a visit. Old-world design of the stand represen ted a completely new approach for the company. Among the highlights were a Heineken Inn where brand beers were offered, a Liquor Bodega and a number of "houses" which served as offices for group service institutions. "Building Masters" gave professional advice on decorating pubs. The "Beer-pump Guild was at the service of anyone seeking information on beer-pump ins tallation problems. And Vrumona pro jected its image as part of the company with a soft-drinks bar and terrace and a stall featuring soft-drink vending ma chines. The new Seven-Up sugar-free proved particularly popular. Heineken hosts at the Horecava regard the com pany's presentation as an outstanding commercial success. And 50,000 visitors would no doubt be happy to agree. Un place villageoise dans le style médiéval d'Amsterdam... Des maisons minuscules aux vieilles fagades typiquement hollan- daises oü tout badaud était le bienvenu... Telle était la forme originale et pittoresque du stand Heineken au 21ème salon annuel de I'alimentation Horecava qui s'est tenu a Amsterdam en janvier. Le salon qui s'étendait sur une superficie de 50.000 m2, a attiré des exposants de 32 pays. Le stand Heineken fut le point de rencontre d'un nombre re cord des visiteurs de l'Horecava plus de 80.000 cette année contre 66.000 en 1976. Et sur ce nombre, on estime que quel- ques 50.000 plus de 60% ont rendu visite a Heineken. La conception ,,a I'ancienne" du stand représentait une ap- proche tout a fait nouvelle pour la société. On remarquait en particulier I'Heineken Inn, petite auberge oü l'on servait des bières de marque, une Liquor Bodega et un certain nombre de maisons miniatures qui faisaient office de bureaux pour les divers services du groupe. „Building Masters" donnaient des conseils de métier pour la décoration des pubs. La „Beer- pump Guild" était au service de toute personne désirant des renseignements sur les problèmes d'installation de pompes pour la bière-pression. Et Vrumona affirmait son image de marque comme filiale de la société, avec un bar et une terrasse oü I on servait des sodas ainsi qu'un stand comportant des machines distributrices de boissons non-alcoolisées. Le nou veau Seven-Up sans sucre - s'est avéré particulièrement apprécié. Les hötes d'Heineken a l'Horecava considèrent la prestation de la société comme un succès commercial extraordinaire. Et il ne fait aucun doute que les 50.000 visiteurs d'Heineken étaient d'accord avec cette appréciation. Cover: An overall view of the Heineken stand at the Horecava exhibition. CouvertureVue générale du stand Heineken a la foire Horecava.

Heineken Contact | 1977 | | pagina 2