SHOWROOM BEDRIJFSFILM gaan. Zijn er afnemers die, door welke oorzaak dan ook, een bepaald artikel niet meer afnemen of achter blijven op de geplande omzet, dan worden zij door de vertegenwoordigers bezocht. Zelfs al bent u geen voorstander van telefonische verkoop en ziet u meer heil in het persoonlijke contact met uw afnemers, toch zouden wij u willen adviseren niet te gauw te oor delen. Toegegeven, in een niet te groot rayon is het mogelijk de be langrijkste afnemers zelf te bezoeken of te laten bezoeken. Ook de heer Arntz zou dit graag willen, maar de onmogelijkheid komt al direct naar voren wanneer u zich nog even herinneren wilt, dat men 1600 afnemers heeft. Om nu toch het persoonlijk contact met deze afnemers zoveel mogelijk te bevorderen heeft men een prach tige showroom ingericht. (Helemaal zelf gedaan met eigen medewerkers). Via het mededelingenblad wordt regelmatig de aandacht op deze show room gevestigd en er wordt druk ge bruik van gemaakt. Afnemers, die voor de eerste keer telefonisch besteld hebben, worden in een persoonlijk gerichte brief hartelijk welkom ge heten als klant, maar worden ook uitgenodigd voor een bezoek aan de showroom. Ook houdt men speciale V.D.H.- avonden, waarop verschillende groe pen van afnemers te gast zijn. Er worden dan bepaalde artikelen ge toond en besproken, men laat proeven en speciale acties, waaraan onderlinge wedstrijden zijn verbonden (bijv. eta lagewedstrijden), worden bekendge maakt. Zelfs kan men op zo'n avond mee doen aan het V.D.H. BINGO spel, waarbij de heer Arntz, goed zakenman als hij is, er voor zorgt dat niemand kan verliezen. De pauze wordt benut voor het no teren van orders, hoewel men niet verplicht is iets te bestellen. Het pand, waarin de V.D.H. is onder gebracht, is ruim en modern. Men beschikt over 2000 m2 oppervlakte, waarvan 1000 nr overdekt en lOOOm2 niet overdekt is. De frisdrankenhoek. Met zijn ruime kantoren alleszins de moeite waard om aan de afnemers te laten zien. Overdag gaat dat wel, maar het is moeilijk 's avonds een rondleiding door het bedrijf te orga niseren. Men mist dan ten enenmale de dynamiek, die het bedrijf overdag kenmerkt. Maar ook hiervoor is een oplossing gevonden. Men heeft een eigen bedrijfsfilm ge maakt die 15 minuten duurt. Nu is men bij het woord bedrijfsfilm direct geneigd aan grote bedragen te denken. De twee charmante verkooptelefonistes, de dames E. Peeters (links) en J. Dias, zorgen ervoor dat alle klanten (1600) wekelijks minstens één keer gebeld worden. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 8