HEEFT VERKOOPBEVORDERING ZIN? EERSTE PAAL voor nieuw bedrijfspand van Holtmans-Leeflang N.V. De vraag of verkoopbevordering zin heeft houdt elke fabri kant en grossier bezig als er gesproken wordt over het stimuleren van de verkoop van een bepaald artikel. Verschillende fabrikanten in Nederland doen veel aan ver koopbevordering in de vorm van acties, die gericht zijn op de consument. De detailhandel moet mee, wil zij profi teren van de extra verkoopmogelijkheden. In samenwerking met Ons Belang, Schiedam, heeft Heineken een vorm van samenwerking uitgevoerd, die heeft geleid tot het bereiken van een mijlpaal wat betreft de verkoop van Heineken bier. Onder de bezielende leiding van de heer J. Kraak, directeur van Ons Belang, zijn verschillende activiteiten op touw gezet die hebben geresulteerd in het bereiken, in één jaar, van de 100.000e kist Heineken bier. De genoemde Samenwerking bestond uit voorlichting aan de afnemers via weekberichten, extra brieven en door het leggen van de nadruk op de verkoopmogelijkheden. De vertegenwoordiger van Heineken, de heer D. Voets, heeft tijdens enkele bijeenkomsten met de afnemers de ontwikkeling van de bierverkoop, de koopgewoonte van de consument, de consumptie in Nederland en dergelijke be sproken. Dit zijn gegevens, die voor elke ondernemer van belang zijn, daar hij er zijn voordeel mee kan doen. Dit dienstenpakket, aangeboden door Heineken, heeft de verkoop van Heineken bier bij Ons Belang een behoorlijke stimulans gegeven. Het bereiken van de 100.000e kist, in augustus 1969, was voor Heineken aanleiding deze „mijlpaal" met een speciale wagen te bezorgen. De Heineken bierkoets, op toernee in Rotterdam in ver- Aankomst van de 100.000e kist bij A!s herinnering aan deze mijlpaal Ons Belang in Schiedam. ontving Ons Belang een koetsiers glas, dat hier door de heer Kraak wordt getoond. band met het C.H.I.O., heeft de belangrijke kist naar Schiedam gebracht. Na het overhandigen van de krat door de heer Voets, dankte de heer Kraak Heineken voor deze leuke geste. In zijn antwoord stelde de heer Kraak dat 100.000 een mooi getal was, maar dat dit nu reeds verleden tijd was ge worden. Gezamenlijk moet men streven naar 150.000 kisten Heineken bier per jaar. Loffelijk! Wij wensen de heer Kraak en zijn medewerkers hierbij veel succes. De heer Leefiang sr. sloeg de eerste paal, daarbij nauwlettend gade geslagen door de dochtertjes van de beide firmanten, Marian Holtmans (links) en Lian 'Leefiang. Het was voor de heer H. Leefiang sr. een gedenkwaardige gebeurtenis toen hij op 13 augustus jl. de eerste paal kon slaan voor het nieuwe bedrijfspand aan de Strickledeweg in de Spaanse Polder, Rotterdam, dat Holtmans-Leeflang N.V. begin 1970 in gebruik hoopt te nemen. Een lang gekoesterde wens om te kunnen beschikken over een praktisch ingericht pand met voldoende ruimte voor alle afdelingen, zal hiermee in vervulling gaan. Na de fusie tussen Drankenhandel v.h. H. Leefiang en Firma J. M. Nieburg-Holtmans per 1 januari van dit jaar, werd het zelfs dringend noodzakelijk dit verlangen op korte termijn te realiseren. De snelle groei van de nieuwe N.V. leidde soms tot moei lijke situaties in de tijdelijke behuizing aan de Overschiese- weg 155, Schiedam, die in elk opzicht onvoldoende bleek en geen mogelijkheden bood tot uitbreiding. Deze moeilijkheden zullen tot het verleden behoren als Holtman-Leeflang N.V. straks de beschikking krijgt over 2500 m2 bedrijfsruimte, waarvan 1200 m2 bebouwd. Ook in de hoogte wordt ruimte gewonnen, omdat 4 pallets kunnen worden gestapeld. Het onbebouwde terrein zal worden geschikt gemaakt voor het opslaan van ledige emballage. Veel aandacht zal worden besteed aan voorzieningen zoals een ruime kantine en was- en kleedgelegenheden. De kantoren boven de opslagruimte en expeditie zullen een oppervlakte beslaan van 150 m2. Ai."' 18

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 18