HEINEKEN NAM DEEL AAN "MERKWAARDIG" CAMPING-AVONTUUR! Uniek zomerprogramma, met enthousiasme gepresenteerd door het Bureau Voorlichting Merkartikelen Boeiende zwerftocht langs bedrijven Spanning bij originele quiz Merkwaardig „avontuur"! Dat was de titel van het gevariëerde pro gramma, waarmee het Bureau Voor lichting Merkartikelen deze zomer in de snikhete (en drukste) weken een groot aantal campings door heel Nederland bezocht. Ook Heineken was van de partij bij deze unie ke wijze van publieksbenadering! Want deze „presentaties", zoals or ganisator Gaitzen Douwstra (32) deze programma's bij voorkeur noemt, laten zich moeilijk vergelijken met alle andere vormen van verkoop ondersteuning. Dit bureau zorgt na melijk niet alleen voor het pousseren van een merknaam, maar voor de overdracht van een flinke hoeveel heid merkinformatie op de consu menten in dit geval bestaande uit ongeremde vakantievierders. Het programma „Merkwaardig avon tuur" werd met veel vaart en verve gebracht. Allereerst werd via boeien de kleurendia's in grootbeeld-projec tie, begeleid door een synchroon lopende geluidsband, met de va kantiegasten een levendige „zwerf tocht" gemaakt door alle provincies waarbij aan acht bekende bedrij ven een bezoek werd gebracht. Hier onder staan ze in de volgorde van de dia-presentatie. Gestart werd met draaiorgelmuziek in Amsterdam (be zoek aan Maple Leaf) en zo trok men verder naar de Zaanstreek (Las sie) en via toeristische kijkjes in Friesland, Groningen en Drente naar Overijssel (Golden Wonder), Gel derland (Ouders van nu), naar Lim burg en Brabant (Hofnar en Unox), nog een tripje naar Zeeland en Zuid- Holland, om te belanden in de pro vincie Utrecht (Erdalconcern) en fris en feestelijk te besluiten met Heineken in Amsterdam! Na deze dia-presentatie volgde prak tisch altijd een klaterend applaus en dat onderstreepte het succes van dit „Merkwaardig avontuur". Want 35 minuten lang stilzitten voor een „reclameverhaal" is voor consu menten, laat staan voor vrijheidmin nende vakantiegangers, geen kleinig heid. Het tweede deel van het programma bestond uit de quiz „Letter-bingo", die betrekking had op de vertoonde dia's. De hele zaal deed er telkens enthousiast aan mee. Tijdens deze quiz werd tevens een veel hilariteit veroorzakende sigaren-rookwedstrijd gehouden, waarbij het mooiste mo ment natuurlijk aanbrak, als er op het laatste nippertje een askegel van zo'n centimeter of vijf-zes sneuvelde! De laatste avonden werd bij wijze van proef een Heineken-spraakwater- val georganiseerd en dat bleek een ware voltreffer. De deelnemers kre gen elk een glas Heineken in de hand en een spreektijd van één minuut. In de fraaiste bewoordingen en met magnifieke superlatieven werd dan het Heineken-produkt door mensen 14

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 14