Dat onze markt in beweging is, is een ieder genoegzaam bekend. Als onze branche een vaandel bezat, wij zou den er „Quo Vadis" in schrijven", zo merkte één hunner op. „Praktische uitwisseling van ervarin gen met collega's uit andere delen van het land, is een welkome aanvul ling op de leerstellingen uit onze vak bladen en/of organisaties. Wij werken uiteindelijk aan een nieuwe koersbepaling!" Dat een betere, meer doelgerichte en dus aan het leefniveau van het publiek aangepaste presentatie één van de „kompasstanden" is bij het volgen van die nieuwe koers, laat zich begrijpen. In dit opzicht was onze presentatie op deze beurs een schot in de roos, aldus de algemeen gehoorde opmerking van bezoekers. Want een goede presentatie is méér dan: gevulde en overzichtelijk ingerichte schappen, een opgeruimde winkel, (weekend-)displays, in voorkomende gevallen een ver zorgde etalage. In teveel slijterijen is de sfeer niet meer van deze tijd en dat vormt voor de klanten een moeilijk te overschrij den drempel. Wat kan er dan voor advies aan de slijters gegeven worden? Verbeter deze sfeer en werk daarbij onder meer met een aantal blikvangers. Maar let er dan vooral op, dat deze actueel zijn en voor iedereen fijn om van dichtbij eens nader kennis mee te maken; om er iets meer over aan de weet te komen. WIJ kozen daarvoor in onze stand op deze beurs de ruimtevaart. Om de Wist u overigens dat Fokker en Philips met de ontwikkeling van deze satelliet bezig waren, samen met de universiteiten van Groningen en Utrecht? En dat NASA-autoriteiten daarvoor zoveel belangstelling tonen, dat zij een gratis lancering hebben aangeboden? Satelliet communicatie boodschap! actualiteit. Maar ook symbolisch: om de vaart in de vraag naar méér ruimte voor artikelen met een hoge omzet- snelheid en dus een hoge winstgevend heid. En natuurlijk past letterlijkhet model van de eerste Nederlandse satelliet niet in een slijterij. De afmetingen van het door ons ge toonde model (ware grootte) laten dat Belangstelling voor produkt en presentatie. eenvoudig niet toe. Wat dat betreft zijn wij met ons voorbeeld niet prak tisch geweest. Maar het sprak juist daarom heter tot de verbeelding! We wilden immers een boodschap overbrengen! Daarbij rekenen wij ook op uw in breng, door de boodschap „GEEF HEINEKEN DE RUIMTE" te hel pen uitdragen. 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 11