HEINEKEN GING MEE NAAR DE MAAN INHAKEN OP DE ACTUALITEIT Toen enige jaren geleden onze oude Maanreis- reclamefilm door nieuwe reclamefilms werd ver vangen, is het aantal kopieën, dat nog in redelijk goede staat verkeerde, opgeknapt en in de ijskast gelegd voor later. Dat „later" is inmiddels werkelijkheid geworden: op 20 juli landde de eerste mens op de maan. De wereld heeft ademloos toegekeken. Ondanks de grandioos geslaagde generale repetitie, waarbij de technische perfectie een haast onwaarschijnlijke graad bereikte, konden onvoorziene dingen ge beuren. Iedereen haalde dan ook verlicht adem toen deze grote, gewaagde en unieke sprong naar een ander hemellichaam tot een goed einde was gebracht. Alle denkbare communicatiemiddelen, zoals tele visie, pers, radio en bioscoop hebben dagenlang nieuws en commentaar over dat ruimtegebeuren verspreid. Alles wat de klok sloeg was de maanreis. Daarom heeft Heineken op die overweldigende belangstelling ingehaakt. In de twee weken van 17 tot 30 juli werd in een aantal bioscooptheaters in het hele land de oude Heineken Maanreis-film vertoond. Deze 2 Va minuut durende poppenfilm in kleuren was wat men noemt up-to-date" en er is dan ook een bijzonder grote attentiewaarde van uitgegaan. Ook mag aangenomen worden, dat de bioscoop bezoeker een extra stuk waardering heeft gehad voor Heineken, die zo actueel was. Bil DE VOORPAGINA Enkele beelden uit onze reclamefilm. 1. Professor Space en zijn medewerkers even voor het tijdstip van de lancering. 2. Tijdens de ruimtevlucht ontbrak het de bemanning uiteraard niet aan Heineken bier. 3. De raket nadert het ruimtestation. 4. De maanbewoners in afwachting van de komst van professor Space.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 2