TT-races'69 ASSEN WAS OPNIEUW HEINEKEN STAD petten goed vertegenwoordigd met vlaggen en spandoeken. Langs het circuit Ook dit jaar weer waren zij met tienduizenden naar Drente's hoofdstad gekomen, de bereden en onbereden motorliefhebbers, voor hun TT met zijn brullende machines, zijn jagende renners en het spectaculaire bochtenwerk. Opnieuw was Assen een week lang in de ban van dit alles beheersende motorevenement met zijn plezierige en minder plezierige dingen er omheen. Op het gebied van reclame en verkoop is hard gewerkt, zowel door onze eigen mensen als door onze relaties in de horeca- en de winkelsector. De reclamedienst had zijn voor posten in de vorm van vlaggenpergola's met de borden „Welkom in Assen" en grote spandoeken ver buiten de stad uitgezet. Maar ook in Assen zelf werd iedere geschikte plaats benut voor het aanbrengen van reclame. Talrijke winkels stonden, door middel van vlaggen, affiches, etalage- uitstallingen en displays, in het teken van Heineken. De horecazaken deden daar niet voor onder. Vele ondernemers hadden voor deze gelegenheid schuren en toonzalen gehuurd om hun bedrijf uit te breiden. Dat deze vol hingen met onze reclame laat zich gemakkelijk begrijpen, want Assen was Heineken stad. Rond het circuit, waar dit jaar voor het eerst uitsluitend Heineken bier werd verkocht, waren wij ook goed vertegen woordigd met vlaggen, spandoeken en ander reclamemate riaal. Zo is er ook veel gewerkt met transfers en papieren petten. Op vrijdag, de dag voor de races, werden ongeveer zeshonderd meestal in leren kleding gehulde jonge mensen op borst en/ of rug van een transfer voorzien. Ook is er een groot aantal petjes uitgereikt. In het bedrijf van onze agent Vos in Assen is die vrijdag de hele dag tot diep in de nacht bijzonder veel werk verzet. Gedurende de TT-week vloog het bier in grote hoeveel heden de deur uit. Lege vaten en kisten stonden er huizen hoog opgesteld. De firma Vos had voor haar wagens een speciale vergunning om door het voor het verkeer afge sloten centrum te rijden voor het bezorgen van (nabestel lingen. Assen was opnieuw een weeklang Heineken stad. En terwijl zaterdags van het circuit weinig spectaculaire spetters wer den gemeld, konden de ondernemers reeds, tevreden, de rekening opmaken. Het was, wat de verkoop betreft, een goede week geweest. displays en affiches Ook de horecazaken stonden in het teken van Heineken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 23