Heineken en „Parijs" in Emmeloord IS5!S55S55@S23255i$IS5 SiSSSBEBSTSSSSS -it, U Overdekte stalletjes op straat met bijvoorbeeld hier wijn, kaas en bier. Straten en café's kregen Franse namen, zoals hier het bedrijf „Bottom of the Sea" van de heer G. de Vries, dat omgedoopt werd in „Le Fond de la Mer". bedrijfsleven, in het bijzonder met Heineken, vanwege de mogelijkheden en ervaring, die wij op het gebied van reclame en evenementen hebben. Tijdens de manifestatie gaf Heineken in samenwerking met Vrumona (Seven-Up, Si-Si, Pepsi-Cola etc.) in het Parijse Emmeloord acte de pré- sence met geluids- en reclamewagens, vlaggen, spandoeken en dergelijke, terwijl verder in de evenementensfeer de bekende mini-races op het pro gramma prijkten. Belangrijke medewerking werd ook verkregen van de AVRO, die in vijf rechtstreekse uitzendingen onder meer een aantal bekende Franse artiesten, die in het kader van de manifestatie optraden, vanuit Emmeloord op het scherm bracht. Montmartre in Emmeloord. De Are de Triomphe, aan het begin van de Lange Nering, met op de achtergrond enkele Heineken spandoeken. Tien dagen lang, van 25 juni tot en met 5 juli, heeft de Noordoostpolder in het middelpunt van de belangstel ling gestaan. Nadat enige maanden geleden de Nederlandse televisiekijker via de etherreclame met enige ver bazing gezien had wat in dit nieuwe land tot stand was gebracht en welke mogelijkheden er verder nog braak lagen, werd in de loop van juni via allerlei andere media een evenementen reeks aangekondigd, die in ons land zijn weerga waarschijnlijk nog niet kende: Parijs in Emmeloord, tien dagen lang. De bijzonderheden over de mani festatie zelf zijn voldoende bekend geworden. Beter wellicht dan de voor geschiedenis, die in het voorjaar van 1968 begon, toen de winkeliersver eniging „Lange Nering" uit Emmel oord als een van de belangrijkste groeperingen zich erachter heeft gezet om de aandacht te gaan vestigen op de andere, volop aanwezige mogelijk heden, die dit als voornamelijk agra risch bekendstaande nieuwe land te bieden heeft: Een uitstekend woon/- leefklimaat en een niet minder gun stige vestigingsplaats voor kleine en grote industrieën. Gebruikmakend van de moderne communicatiemid delen als pers, radio en televisie is men erin geslaagd de schijnwerpers van de publiciteit dagenlang op het nieuwe land gericht te krijgen. En wel door middel van de manifestatie Parijs in Emmeloord, die tot stand kwam als antwoord op de vraag: Wat staat lijnrecht tegenover het beeld van het rechtlijnige agrarische gebied. Men zocht contact met de overheid, met allerlei andere instanties en or ganen. Vanzelfsprekend ook met het

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 20