Bartje Operatie Op een stenen sokkel staat hij daar midden in een plantsoen in het cen trum van Assen. We bedoelen Bartje, dat parmantige kereltje, met de han den diep in zijn zakken. De „Mieg- hummel", die niet „voor bruune bonen bidd'n wilde". Bartje, uit het gelijknamige boek dat Anne de Vries schreef over Drente en met wiens avonturen wij in onze jeugd zo intens hebben meegeleefd. Dat beeldje wil méér zijn dan alleen een herinnering aan een schrijver wiens boek in zo'n groot aantal lan den is vertaald en uitgegeven. Het is óók een vorm van demonstratie. Maar dan een demonstratie van de aard en het karakter van de bevolking van Drente. Gastvrij en sympathiek. Drente mag dan jarenlang wat geïsoleerd hebben gelegen, nu heeft een modern wegennet een pracht aan natuur schoon ontsloten. Dat lokt niet alleen toeristen, maar ook nieuwe onder nemingen en de daarvoor aan te trek ken werknemers vinden er „hun- bedje" gespreid. Binnen het bereik van die aantrek kingskracht kwam ook onze commer ciële dienst huisverbruik. Van 22 tot en met 25 april jl. werd de camping „Adelhof" te Vledder van een recrea tieoord omgedoopt in een Heineken studiecentrum, waar de huisverbruik- vertegenwoordigers uit alle delen van het land werden samengetrokken. Daar waren zij collectief bezig met werd de camping „Adelhof" te Vledder van een recreatieoord omgedoopt in een Heineken studiecentrum de bestudering van de ontwikkelingen in hun sector. En hoewel zulke studie dagen met een bepaalde regelmaat worden gehouden, mag hier toch be slist niet van een „gewoonte" worden gesproken. Het is een noodzaak! Wie een uitstekend verkoopadviseur wil zijn moet steeds vooruitlopen op de ontwikkelingen binnen zijn markt en soms ook daarbuiten. Dan is het goed om daarover samen van gedachten te wisselen en na afloop de inspanning af te wassen met ontspanning. Een camping voorziet daartoe in ruime mate. Bovendien bood dit specifieke gebied gelegenheid nieuwe verkoop stellingen op hun praktische waarde te testen. Niet iedereen echter zal voor de schoonheid van het gebied een open oog hebben gehad, omdat de blik vaak te gericht was op hun opdracht. Maar wel bewaart iedere deelnemer de beste herinneringen aan deze studie-vierdaagse, die uitgroeide tot een demonstratie van wat men met teamwork kan bereiken. Na inspanning ontspanning, onder andere bij mini-racing. Op de .Adelhof" werd hiermee tevens het tweede seizoen van de camping mini-races ingeluid. Weinig oog voor de schoonheid van het A gebied: een van de deelnemers aan zijn rikketik. Luisteren naar signalen, dat hebben onze vertegenwoordigers gemeen met de radio telescoop te Dwingeloo. Luisteren naar verkoopsignalen is immers hun tweede natuur. nieuwe verkoopstellingen op hun praktische waarde testen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 19