Heinekeïi goede morgen, vakantie VANIDttflG NEERLANDS NIEUWSTE OCHTENDBLAD DRAAIT OP VOLLE TOEREN Bagbfaé vmp a^afifeiefei^é VANDAAG campinghouders en bovengenoemde afdeling ontstaat, zodat in de toekomst wellicht een vervolg op Spelen met Heineken kan worden uitgegeven. Uw medewerking in dezen als tussen persoon wordt zeer op prijs gesteld. EERSTE NUMMER VAN NIEUW DAGBLAD VANDAAG Munltiewaflon ontploft In Hannover ADVIES SER: GEEN VERHOGING BTW IN 1970 VERPLICHT EHBO- DIPLOMA LANGS DE WEG WEINIG KANS VOOR OVERVALLERS JUDY GARLAND IN LONDEN OVERLEDEN VANBflflË Op dit ogenblik, eind juli, is op ruim vierhonderd kampeerbedrijven Neerlands nieuwste ochtendblad „Vandaag" reeds een vertrouwde verschijning. Deze unieke vakantiekrant, die op 23 juni van start ging, draait acht weken lang op volle toeren. „Vandaag" is een uitgave van Publicom N.V. te Amsterdam, die erin is geslaagd in samenwerking met een aantal bekende Neder landse merkartikelenfabrikanten de verschijning van deze krant te realiseren. Heineken, als een van deze fabrikanten, levert ook hiermee een belangrijke bijdrage tot de actieve recreatie van de Nederlandse vakantieganger. De - gratis verspreiding in een dagelijkse oplaag van 100.000 exemplaren, gedrukt op het bekende weekendformaat, betekent een unieke service voor de Nederlandse campingbezoeker. Want „Van daag" is een krant, die speciaal is geschreven voor mensen-met vakantie en die daarom, naast een keuze uit het belangrijkste grote nieuws, vooral veel informatie geeft op het gebied van vakantie houden. Daar hoort van alles bij: een uitgebreid weerbericht per streek, een uitvoerige agenda van toeristische evenementen, degelijke wegeninformatie, oproepdienst van de A.N.W.B., nieuws over wat er op de diverse campings gebeurt, tips, die de vakantie nog zorge- lozer en plezieriger maken en verschillende speciale rubrieken. Voor sportenthousiasten en popliefhebbers, voor kinderen en teenagers, voor vakantiekoks en fotoamateurs. Aan het einde van de rit (16 augustus) waarbij de bestelwagens in 48 nachten meer dan 400.000 kilometer hebben afgelegd, zullen bijna vijf miljoen exemplaren van deze krant verspreid zijn. Zullen honderd duizenden vakantiegangers kennis gemaakt hebben met dit initiatief, dat getuigt van een moderne aanpak, van een hedendaagse benade ring door de fabrikant, die de consument opzoekt in de sfeer van de recreatie. En dat niet doet uitsluitend met reclame. Het is goed te weten, dat Heineken ook op dit gebied vooraan gaat. Onlangs heeft de afdeling verkoopbe vordering een boekje laten verschijnen, dat is bedoeld om de campinghouders in ons land enkele ideeën aan de hand te doen voor het bezighouden van hun gasten. Recreatie bestaat voor een belangrijk gedeelte uit het zich ontspannen in sport en spel. Wat het laatste betreft bestond er een zekere behoefte aan ideeën voor het brengen van speciale attracties en leuke evenementen in de camping. Het boekje Spelen met Heineken" dient zich als volgt bij de campinghou ders aan: „De vele voorzieningen voor het campingseizoen 1969 hebt u na tuurlijk al lang getroffen. Uw gasten zijn welkom en u hebt van uw kant alles gedaan om ervoor te zorgen dat zij met volle teugen van hun vrije da gen kunnen genieten. Uw winkel is bevoorraad, uw klanten kiezen wat ze willen en uw kantine kan dat „extra" aan ontspanning bieden, dat een vakantie bij u tot een onvergetelijke gebeurtenis maakt. Nu maar hopen op mooi weer want dat hoort er ook bij, maar wij hebben dat helaas niet in de hand. Wél in de hand hebben wij of de gasten echt „thuis" zijn op uw camping. Daartoe wordt van de kampleiding dik wijls veel verwacht. De gasten willen nu eenmaal bezig gehouden worden. Daarom hebben wij voor u in dit boekje een aantal mogelijkheden tot het organiseren van speciale attracties en avonden opgetekend. Misschien zijn er bij, die u al kent, maar hopelijk vindt u enkele sugges ties die het overnemen waard zijn. Mocht u voor recreatieleiders en an deren van uw vakantiebedrijf meer exemplaren van dit boekje willen ont vangen, dan kunt u deze bij ons aan vragen. In geval u prijs stelt op onze mede werking bij de organisatie van speciale attracties, schrijf dan even een briefje. Onze vertegenwoordiger komt graag bij u langs." Wij hopen dat naar aanleiding van dit boekje een wisselwerking tussen de

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 18