Heinekeïi
goede
morgen,
vakantie
VANIDttflG
NEERLANDS NIEUWSTE OCHTENDBLAD
DRAAIT OP VOLLE TOEREN
Bagbfaé vmp a^afifeiefei^é
VANDAAG
campinghouders en bovengenoemde
afdeling ontstaat, zodat in de toekomst
wellicht een vervolg op Spelen met
Heineken kan worden uitgegeven.
Uw medewerking in dezen als tussen
persoon wordt zeer op prijs gesteld.
EERSTE NUMMER VAN NIEUW DAGBLAD VANDAAG
Munltiewaflon ontploft
In Hannover
ADVIES SER:
GEEN VERHOGING
BTW IN 1970
VERPLICHT EHBO-
DIPLOMA LANGS
DE WEG
WEINIG KANS
VOOR OVERVALLERS
JUDY GARLAND
IN LONDEN OVERLEDEN
VANBflflË
Op dit ogenblik, eind juli, is op ruim vierhonderd kampeerbedrijven
Neerlands nieuwste ochtendblad „Vandaag" reeds een vertrouwde
verschijning. Deze unieke vakantiekrant, die op 23 juni van start
ging, draait acht weken lang op volle toeren.
„Vandaag" is een uitgave van Publicom N.V. te Amsterdam, die
erin is geslaagd in samenwerking met een aantal bekende Neder
landse merkartikelenfabrikanten de verschijning van deze krant te
realiseren. Heineken, als een van deze fabrikanten, levert ook hiermee
een belangrijke bijdrage tot de actieve recreatie van de Nederlandse
vakantieganger.
De - gratis verspreiding in een dagelijkse oplaag van 100.000
exemplaren, gedrukt op het bekende weekendformaat, betekent een
unieke service voor de Nederlandse campingbezoeker. Want „Van
daag" is een krant, die speciaal is geschreven voor mensen-met
vakantie en die daarom, naast een keuze uit het belangrijkste grote
nieuws, vooral veel informatie geeft op het gebied van vakantie
houden. Daar hoort van alles bij: een uitgebreid weerbericht per
streek, een uitvoerige agenda van toeristische evenementen, degelijke
wegeninformatie, oproepdienst van de A.N.W.B., nieuws over wat
er op de diverse campings gebeurt, tips, die de vakantie nog zorge-
lozer en plezieriger maken en verschillende speciale rubrieken. Voor
sportenthousiasten en popliefhebbers, voor kinderen en teenagers,
voor vakantiekoks en fotoamateurs.
Aan het einde van de rit (16 augustus) waarbij de bestelwagens in
48 nachten meer dan 400.000 kilometer hebben afgelegd, zullen bijna
vijf miljoen exemplaren van deze krant verspreid zijn. Zullen honderd
duizenden vakantiegangers kennis gemaakt hebben met dit initiatief,
dat getuigt van een moderne aanpak, van een hedendaagse benade
ring door de fabrikant, die de consument opzoekt in de sfeer van de
recreatie. En dat niet doet uitsluitend met reclame.
Het is goed te weten, dat Heineken ook op dit gebied vooraan gaat.
Onlangs heeft de afdeling verkoopbe
vordering een boekje laten verschijnen,
dat is bedoeld om de campinghouders
in ons land enkele ideeën aan de hand
te doen voor het bezighouden van hun
gasten.
Recreatie bestaat voor een belangrijk
gedeelte uit het zich ontspannen in
sport en spel. Wat het laatste betreft
bestond er een zekere behoefte aan
ideeën voor het brengen van speciale
attracties en leuke evenementen in de
camping.
Het boekje Spelen met Heineken"
dient zich als volgt bij de campinghou
ders aan: „De vele voorzieningen voor
het campingseizoen 1969 hebt u na
tuurlijk al lang getroffen. Uw gasten
zijn welkom en u hebt van uw kant
alles gedaan om ervoor te zorgen dat
zij met volle teugen van hun vrije da
gen kunnen genieten. Uw winkel is
bevoorraad, uw klanten kiezen wat ze
willen en uw kantine kan dat „extra"
aan ontspanning bieden, dat een
vakantie bij u tot een onvergetelijke
gebeurtenis maakt.
Nu maar hopen op mooi weer want
dat hoort er ook bij, maar wij hebben
dat helaas niet in de hand. Wél in de
hand hebben wij of de gasten echt
„thuis" zijn op uw camping.
Daartoe wordt van de kampleiding dik
wijls veel verwacht. De gasten willen
nu eenmaal bezig gehouden worden.
Daarom hebben wij voor u in dit
boekje een aantal mogelijkheden tot
het organiseren van speciale attracties
en avonden opgetekend.
Misschien zijn er bij, die u al kent,
maar hopelijk vindt u enkele sugges
ties die het overnemen waard zijn.
Mocht u voor recreatieleiders en an
deren van uw vakantiebedrijf meer
exemplaren van dit boekje willen ont
vangen, dan kunt u deze bij ons aan
vragen.
In geval u prijs stelt op onze mede
werking bij de organisatie van speciale
attracties, schrijf dan even een briefje.
Onze vertegenwoordiger komt graag
bij u langs."
Wij hopen dat naar aanleiding van dit
boekje een wisselwerking tussen de