afnemers COMMERCIEEL TECHNISCHE DIENST KRIJGT STANDAARDAUTO (voorheen bierservice) papieren kreeg men de gelegenheid het bedrijf te bezichtigen. Tevens werden enkele uitstapjes ondernomen naar de bronnen, waaruit Spa-Mono- pole zijn beroemde grondstof betrekt. Om half zes was het hele gezelschap weer bijeen in restaurant Bagatelle in Spa, waar men een diner kreeg aangeboden. Nadat door de bestuur ders van de auto's nog een vragenlijst was ingevuld, maakte de heer Holt- mans bekend dat de prijsuitreiking zou plaatsvinden in de raadskelder van de Heineken brouwerij te Rotter dam. Aan het einde van het diner brachten enkele deelnemers de heren Holtmans en Leeflang dank voor de gezellige dag en het zoals zij zei den lofwaardige initiatief, waarna het gezelschap verkwikt de thuisreis aanvaardde. De prijsuitreiking in de raadskelder te Rotterdam werd door de Heineken rayonvertegen woordiger, de heer D. H. J. Voets, geopend met een korte inleiding. De heer Voets bena drukte nogmaals het belang van een goede samenwerking tussen de groot handel en zijn afnemers. Voorts wees hij zijn gehoor op de recreatiemarkt in het komende seizoen, waarbij hij extra aandacht vroeg voor het Hei neken rondje, hét recreatie-artikel bij uitstek. De heer Holtmans haakte hierop in door een verkoopactie met Heineken blikbier aan te kondigen. Na nog in het kort de puzzelrit besproken te hebben, reikte de heer Holtmans ver volgens de prijzen uit. Er waren enkele aantrekkelijke hoofd prijzen, vele troostprijzen en herinne ringsgeschenken, zodat niemand met lege handen huiswaarts ging. De win naar van de eerste prijs was helaas verhinderd. De bij deze prijs beho rende Heineken trofee, een op een miniatuurpallet gemonteerde old timer, werd door de heer Voets over handigd aan de beide organisatoren met het verzoek de trofee aan de hoofdprijswinnaar uit te reiken. De heren Holtmans en Leeflang ont vingen zeer positieve en plezierige reacties op hun drievoudige activiteit verkoopactie, puzzelrit, prijsuitrei king waarvan de twee laatste evenementen in het bijzonder aan de versteviging van de band tussen groothandel en afnemer hebben bij gedragen. Intussen liggen de plannen voor een volgend contact-buiten-de-zakelijke- sfeer alweer gereed: een nachtpuzzel- rit, waarnaar door iedereen met span ning wordt uitgezien. Het expeditiepatroon van onze brou werijen zal er over enkele jaren nog wel iets anders uitzien dan nu het geval is. De frequentie waarmee wa genstellen zowel met vol als leeg goed het terrein zullen oprijden of verlaten zal dan zo opgevoerd zijn, dat alleen gepalletiseerde fusten of kratten bier vervoerd kunnen wor den. Het transport van andere goederen dan bier, zoals tapinstallaties, koel kasten, buffetten en wat dies meer zij, zal steeds meer in het gedrang komen. Vandaar dat het nodig was onze commercieel technische dienst (voorheen bierservice genoemd) ook op het „transportgebied self sup porting te maken. Hiertoe was het noodzakelijk uit te zien naar een ge schikter type voertuig. Dat daarbij na zorgvuldige studie de keus viel op de Citroen HY 1500 (zie foto) zal velen van u niet verbazen. Argumen ten als voorwielaandrijving, dus lage, vlakke laadvloer met lage instap (ge makkelijk toegankelijk) spreken voor zich. Nadat dit type auto als standaard was aanvaard, was het zinvol ook het interieur van de wagens geheel identiek uit te voeren en uitrusting en gereedschappen te standaardiseren. De foto's geven u van de beschikbare laadruimte en handzaamheid van de Citroen HY 1500 een duidelijk beeld. Lage instap, gemakkelijk toegankelijk. standaarduitrusting

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 15