afnemers
COMMERCIEEL TECHNISCHE DIENST
KRIJGT STANDAARDAUTO
(voorheen bierservice)
papieren kreeg men de gelegenheid
het bedrijf te bezichtigen. Tevens
werden enkele uitstapjes ondernomen
naar de bronnen, waaruit Spa-Mono-
pole zijn beroemde grondstof betrekt.
Om half zes was het hele gezelschap
weer bijeen in restaurant Bagatelle
in Spa, waar men een diner kreeg
aangeboden. Nadat door de bestuur
ders van de auto's nog een vragenlijst
was ingevuld, maakte de heer Holt-
mans bekend dat de prijsuitreiking
zou plaatsvinden in de raadskelder
van de Heineken brouwerij te Rotter
dam. Aan het einde van het diner
brachten enkele deelnemers de heren
Holtmans en Leeflang dank voor de
gezellige dag en het zoals zij zei
den lofwaardige initiatief, waarna
het gezelschap verkwikt de thuisreis
aanvaardde.
De prijsuitreiking in de raadskelder
te Rotterdam werd
door de Heineken
rayonvertegen
woordiger, de heer
D. H. J. Voets,
geopend met een
korte inleiding. De heer Voets bena
drukte nogmaals het belang van een
goede samenwerking tussen de groot
handel en zijn afnemers. Voorts wees
hij zijn gehoor op de recreatiemarkt
in het komende seizoen, waarbij hij
extra aandacht vroeg voor het Hei
neken rondje, hét recreatie-artikel bij
uitstek.
De heer Holtmans haakte hierop in
door een verkoopactie met Heineken
blikbier aan te kondigen. Na nog in
het kort de puzzelrit besproken te
hebben, reikte de heer Holtmans ver
volgens de prijzen uit.
Er waren enkele aantrekkelijke hoofd
prijzen, vele troostprijzen en herinne
ringsgeschenken, zodat niemand met
lege handen huiswaarts ging. De win
naar van de eerste prijs was helaas
verhinderd. De bij deze prijs beho
rende Heineken trofee, een op een
miniatuurpallet gemonteerde old
timer, werd door de heer Voets over
handigd aan de beide organisatoren
met het verzoek de trofee aan de
hoofdprijswinnaar uit te reiken.
De heren Holtmans en Leeflang ont
vingen zeer positieve en plezierige
reacties op hun drievoudige activiteit
verkoopactie, puzzelrit, prijsuitrei
king waarvan de twee laatste
evenementen in het bijzonder aan de
versteviging van de band tussen
groothandel en afnemer hebben bij
gedragen.
Intussen liggen de plannen voor een
volgend contact-buiten-de-zakelijke-
sfeer alweer gereed: een nachtpuzzel-
rit, waarnaar door iedereen met span
ning wordt uitgezien.
Het expeditiepatroon van onze brou
werijen zal er over enkele jaren nog
wel iets anders uitzien dan nu het
geval is. De frequentie waarmee wa
genstellen zowel met vol als leeg
goed het terrein zullen oprijden of
verlaten zal dan zo opgevoerd zijn,
dat alleen gepalletiseerde fusten of
kratten bier vervoerd kunnen wor
den.
Het transport van andere goederen
dan bier, zoals tapinstallaties, koel
kasten, buffetten en wat dies meer
zij, zal steeds meer in het gedrang
komen. Vandaar dat het nodig was
onze commercieel technische dienst
(voorheen bierservice genoemd) ook
op het „transportgebied self sup
porting te maken. Hiertoe was het
noodzakelijk uit te zien naar een ge
schikter type voertuig. Dat daarbij
na zorgvuldige studie de keus viel op
de Citroen HY 1500 (zie foto) zal
velen van u niet verbazen. Argumen
ten als voorwielaandrijving, dus lage,
vlakke laadvloer met lage instap (ge
makkelijk toegankelijk) spreken voor
zich. Nadat dit type auto als standaard
was aanvaard, was het zinvol ook
het interieur van de wagens geheel
identiek uit te voeren en uitrusting
en gereedschappen te standaardiseren.
De foto's geven u van de beschikbare
laadruimte en handzaamheid van de
Citroen HY 1500 een duidelijk beeld.
Lage instap, gemakkelijk
toegankelijk.
standaarduitrusting