Zakenman Haans grossiert ook in trofeeën. In zijn hand heeft hij een van zijn waardevolste prijzen. Een welgevulde prijzenkast. Close-up van enkele fraaie exemplaren. Van het fraaie landschap zien de rallyrijders niet veel. Tulpenrally 1966 met BMW. den. Ook aan de Horne- landrally nam hij acht maal deel, terwijl hij in de reeds genoemde E.L.E.-rit zes maal uitkwam. Verder be waart hij nog goede herin neringen aan de Tour de Belgique, waaraan hij vorig jaar voor het eerst meedeed. En passant werd hij toen ook nog tweede in de strijd om het Nederlandse rally kampioenschap. „Het is wel een dure hob by", stelt onze crack vast. „Maar", voegt hij daar ge ruststellend aan toe, „ge lukkig zijn er verschillende firma's, die als sponsor op treden. En onderweg bij voorbeeld staan de service wagens van de fabrieken ook voor de grote amateurs klaar." Ad Haans, rasechte Bra bander, goedlachs, gastvrij, vlot vertellend, is een grote amateur. Een hele grote. Hij heeft ook grote plan nen. Aan de Rally de Mon te Carlo wil hij wel, maar kan hij niet deelnemen. De training voor deze grote sterrit valt in december („en dat is nou net de tijd, dat ik helemaal niet in de zaak gemist kan worden"). Wel gaat hij, als alles meezit, volgend jaar samen met een vriend, die ook veel rally's gereden heeft, zich storten in de zwaarste aller ritten, de East African Safari. Graag wensen wij daarin en in alle nog komende rally's onze niet woeste maar toch wel onstuimige Roeland alle succes toe! Zijn eerste was meteen een hele grote, de Tulpenrally in 1961, met Daf.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 13