Zakenman Haans grossiert ook in trofeeën. In zijn hand heeft hij een
van zijn waardevolste prijzen.
Een welgevulde prijzenkast.
Close-up van enkele fraaie exemplaren.
Van het fraaie landschap zien de rallyrijders niet veel. Tulpenrally 1966 met BMW.
den. Ook aan de Horne-
landrally nam hij acht maal
deel, terwijl hij in de reeds
genoemde E.L.E.-rit zes
maal uitkwam. Verder be
waart hij nog goede herin
neringen aan de Tour de
Belgique, waaraan hij vorig
jaar voor het eerst meedeed.
En passant werd hij toen
ook nog tweede in de strijd
om het Nederlandse rally
kampioenschap.
„Het is wel een dure hob
by", stelt onze crack vast.
„Maar", voegt hij daar ge
ruststellend aan toe, „ge
lukkig zijn er verschillende
firma's, die als sponsor op
treden. En onderweg bij
voorbeeld staan de service
wagens van de fabrieken
ook voor de grote
amateurs klaar."
Ad Haans, rasechte Bra
bander, goedlachs, gastvrij,
vlot vertellend, is een grote
amateur. Een hele grote.
Hij heeft ook grote plan
nen. Aan de Rally de Mon
te Carlo wil hij wel, maar
kan hij niet deelnemen. De
training voor deze grote
sterrit valt in december („en
dat is nou net de tijd, dat
ik helemaal niet in de zaak
gemist kan worden"). Wel
gaat hij, als alles meezit,
volgend jaar samen met een
vriend, die ook veel rally's
gereden heeft, zich storten
in de zwaarste aller ritten,
de East African Safari.
Graag wensen wij daarin en
in alle nog komende rally's
onze niet woeste maar toch
wel onstuimige Roeland
alle succes toe!
Zijn eerste was meteen een
hele grote, de Tulpenrally in
1961, met Daf.