HEINEKEN-A&O SALES PROMOTIVE Alet /iet oog op de toekomst rfk kaai Heineken in huis J De hoofdprijswinnaar, N.V. Brabant uit Dintel- oord, geflankeerd door de Heineken - A O misses, achter de reuzecheque. Links de heren F. Bruys en Joh. Bruys. van 3.000,in de vorm van een reuze-cheque door de heer H. Kuik- man van Heineken uit de coulissen op het podium neergelaten, bestemd voor N.V. Brabant, Dinteloord. De tweede-prijswinnaar bleek N.V. B. De derde prijs ging naar N.V. Weber te Utrecht. van de Wal uit Joure, de derde prijs kwam in handen van N.V. Weber, Utrecht, terwijl de volgende vijf groothandelaren een gedeelde vierde prijs behaalden: N.V. Verduyn, Hoofd dorp - N.V. Wouters, Heerlen - N.V. Boekensteyn, Delft - N.V. Kroeze, Kampen en N.V. S. van Brakel, Dor drecht. De gedachte, bij het uitreiken van de prijzen, aan besteding van de bedra gen aan het inrichten van een com merciële bibliotheek of aan het orga niseren van cursussen voor A O's „toekomst"personeel, had aller waar dering. De mogelijkheid tot herhaling van deze activiteit volgend jaar tekende zich aan het einde van deze bijeen komst bij het nakaarten onder het genot van een glas heerlijk helder Heineken duidelijk af. 19 Dat in de schakel fabrikant - groothandel - detaillist, waar bij steeds de consument centraal staat, een goede maar vooral efficiënte samenwerking onontbeerlijk is om een Tweede-prijswinnaar werd N.V. B. van de Wal uit Joure. voor alle partijen optimaal resultaat te bereiken wordt steeds duidelijker. Het is daarom dat Heineken en A O Nederland gestart zijn met een Sales Promotion actie in oktober 1968, met onder meer het doel voor ogen de gehele organisatie in de A O groothandel zowel bij de voor bereiding als de uitvoering te betrek ken. De gehele activiteit was georga niseerd in de vorm van een wedstrijd. Elk A O district heeft op geheel eigen wijze zijn Heineken maand op gezet, waarbij steeds op de steun van Heineken kon worden gerekend. Vele, vaak zeer originele vondsten zijn daarbij naar voren gekomen. Zo wist, om een voorbeeld te noemen, A O groothandel Brabant N.V. te Dintel oord elke dag zowel detaillist als con sument gerichte, actuele informatie te verstrekken door Heineken displays in de vorm van een televisietoestel (ontworpen en vervaardigd door de winkelverzorgingsdienst) telkens te voorzien van een papieren scherm, waarop de hoogtepunten uit de tv- programma's vermeld stonden. Aan het einde van de actie kon, door de grote inzet van de verschillende De firma P. van Vliet te Utrecht werd winnaar van de eerste prijs in de wedstrijd, die de N.V. Weber voor haar detaillisten had uitge schreven. A O groothandelaren èn detaillisten, gesproken wor den van een succesvol ver loop en van veel nieuwe gezichtspunten en ervarin gen. Duidelijk is gebleken, dat het groothandelsappa raat vaak nog niet ontdekte mogelijkheden in zich heeft om te komen tot een steeds meer doelmatige en effec tieve distributiefunctie. De uiteindelijke prijsuitrei king voor de beste prestatie op de diverse onderdelen van de actie, te weten pre sentatie in de winkels, inschakeling verkoopstaf, informatie aan detaillis ten en samenwerking met Heineken, vond plaats op vrijdag 22 november 1968 in hotel Astoria te Baarn. Op spectaculaire wijze werd de hoofdprijs

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 19