M( VAN ATTRACTIEF ZOMEREVENEMENT ROND DE RACEBAAN zullen bovendien, op uitnodiging van Carrera, deelnemen aan de Deutsche Mini-Race Meisterschaften, die op 2 november in Frankfort worden gehouden. Alle deelnemers kregen tenslotte nog een exemplaar van het zojuist verschenen Heineken Logboek van de Sport, Voetbal 68/69, uitge reikt. De finale werd gehouden op een vierbaans circuit van 30 m, waarop in totaal 64 manches zijn verreden. De deelnemers werden bij hun ver richtingen gadegeslagen door een groot aantal supporters, ouders, fa milieleden, camping- en kantinebe heerders, die vanaf de speciaal voor deze gelegenheid gebouwde tribune intens met hun favorieten hebben meegeleefd. Evenals de voorronden in de campings werden ook de wed strijden van de finale verreden onder 1. „Drie, twee, een start!" De heer Spijkerman geeft hier, evenals talloze malen tijdens de voor ronden in de campings, het startsein voor een van de races in de finale. 2. De wedstrijdbaan, die bij de finale werd gebruikt, had een rijlengte van 30 meter. 3. Het moeilijkste punt van het circuit was de bocht onder het viaduct (rechts op de voorgrond), waar vele wagens ontspoorden. 4. Spanning tijdens de halve finale. Tweede van links Frencis Veldmans, die uiteindelijk de kam pioenstitel voor zich zou opeisen. Links Peter Reijerkerk en geheel rechts Johnny van Roon, die resp. tweede en derde zouden worden. 5. Kennelijk een gelijkopgaande strijd. 6. De zaal, gezien vanuit de filmcabine 7en vanaf het podium. In de 45 campingwedstrijden wer den per dag gemiddeld zestig man ches van elk drie minuten verreden. Dat betekent een totaal van onge veer 2750 ritten, waarbij de racewa gentjes elk een afstand van bijna 1400 km aflegden. Mankementen hebben zich nauwelijks voorgedaan. De servicebeurten bestonden uit het om de andere dag verwisselen van de banden en het dagelijks vernieu wen van de sleepcontacten. De gemiddelde verhoudingssnelheid (de schaal van de auto's was 1 24) bedroeg tijdens de campingwed strijden ruim 131 km/u, met een uit schieter van 247 km/u. In deze wed strijden bracht Marcel van de Flier, Nederlands jeugdkampioen scher men, het hoogste aantal ronden op zijn naam. In de finale werd, op een tweemaal zo lange baan, nog veel harder ge reden. Kampioen ook hierin was Frencis Veldmans, die een hoogste snelheid van (verhoudingsgewijs) 308 km/u haalde. Zijn gemiddelde snel heid in de finale lag rond de 301 km/u. De werkelijke snelheid bedroeg op de rechte stukken ongeveer 60 km/u. Altijd nog een stevig vaartje!

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1968 | | pagina 5