Vijf jaar geleden begon de heer Douwstra met het pre senteren van voorlichtings programma's voor de Neder landse huisvrouwenvereni gingen. Sinds die tijd zijn de inhoud en de wijze van presentatie van de programma's steeds verder geperfectioneerd. Wat Gaitzen Douwstra nu brengt onder de titel ,,Op excursie naar is een non-stop voorstelling van onge veer tweeëneenhalf uur, slechts onder broken door een (koffie)pauze. Het eerste gedeelte van het programma bestaat uit een „bustocht" vanuit de zaal, waarbij de dames al kijkend naar de dia's (150 in totaal) en al luisterend naar de afwisselend door een vrouwe- en een mannestem ge geven tekst en uitleg, op een heel aparte, heel charmante manier de produkten van de dertien deelnemen de bedrijven voorgeschoteld krijgen. Enkele van deze bedrijven: Vrumona, Heinz, Golden Wonder, Krommenie, Tornado, Dru, Unox, Heineken. De Quizleider Douwstra en assistente Nienke. Hiernaast: Telkens vier dames namen deel aan een van de ronden van de quiz. Rechtsboven: Meer dan honderdvijftig huisvrou wen uit Purmerend en omgeving gingen 10 ok tober jl. ,,op excursie naar Een doos glazen voor de winnares van de Heineken ronde. waarbij de dertien merken nog eens, nu op een speelse wijze, onder de aandacht van de dames gebracht kant van het desbetreffende artikel een leuke attentie aangeboden. Het hiervoor omschreven programma van het Bureau Voorlichting Merk artikelen (Maarn) behoeft geen aan beveling. „Op excursie naar wordt door de toeschouwsters der mate enthousiast bij anderen aanbe volen, dat het komende seizoen geheel is volgeboekt. Zelfs kwamen reeds aanvragen binnen voor het najaar van 1969. Van de vele wijzen, waarop de ver koop van Heineken en andere pro dukten ondersteund wordt, mag deze excursie toch wel een van de meest boeiende genoemd worden. worden. In deze quiz moeten telkens vier van de aanwezige huisvrouwen een slagzin noemen, waarvan de letters „op afroep" één voor één door assistente Nienke in het gewenste hokje geplaatst worden. Degene, die het eerst de gehele zin noemt, wint de ronde en krijgt namens de fabri- verdienste van het programma is dat de huis vrouwen, die op het gebied van de voorlichting heel wat gewend zijn en op dat van de reclame misschien wel verwend genoemd kunnen wor den, geïnteresseerd, geboeid zelfs meeleven en van hun waardering voor de presentatie meer malen met een spontaan applaus blijkgeven. Na de pauze is er een niet al te moeilijke quiz, De zaal leefde intens mee.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1968 | | pagina 15