i er op uit eigen land is in er is altijd wel reden voor een „rondje" Heineken leanse' VEEL MEER dan andere jaren het geval is geweest zal de grote toeristenstroom dit jaar gericht zijn op NEDERLAND. Of dat de verdienste is geweest van de hierboven afgebeelde collectieve reclamecampagne is moeilijk aantoonbaar. Het is echter een feit. Ook voor onze „buren" is een vakantietrip naar Nederland dit jaar favoriet. Op het ogenblik dat u dit leest, raakt de „armada" van vreemdelingen op drift. En waar het anker zal worden uitgeworpen is vooralsnog onbekend. Ze zijn op reis, de klanten van uw afnemers. En daardoor valt een deel van de omzet van uw afnemers en dus ook van uw omzet weg. Zo zou het kunnen zijn. U zult het echter met ons eens zijn, dat er voor de moderne ondernemer juist nu kansen liggen. Immers, juist in de vakantie besteedt men meer geld aan beter eten en drinken. Vele kwalitatief hoogwaardige artikelen zijn dan ook zodanig verpakt, dat zij op reis gemakkelijk kunnen worden meegenomen en vrijwel direct en overal voor consumptie gereed zijn. Ze mogen niet veel plaats innemen en liefst in een eenmalige verpakking zijn opgeborgen. Als hij ze zo aangeboden krijgt, zal de consument graag bereid zijn een extra voorraadje bij de bagage te bergen. Zo'n artikel is bijvoorbeeld Heineken bier. Bier in blik, het Heineken rondje. Geen kans op breuk, neemt hoegenaamd geen plaats in. Is snel te koelen. Er is geen opener voor nodig, door het handige ringetje dat op het deksel is bevestigd. Attendeer daarom uw afnemers op dit vakantie-artikel bij uitstek. Heineken bier in blik. In een doos met scheurstrip, 24 rondjes, gemakkelijk uit te stallen. Bovendien per 3 rondjes te verkopen door de handige kartonnen houder. En, met weinig schapruimte veel omzet. Het assortiment van uw afnemers bevat zo nog verschillende artikelen. Deze zijn echter niet altijd even gemakkelijk te vinden en worden dan snel vergeten, zeker door de vreemdelingen die in de zaak komen. Vreemde klanten in de zaak kennen de weg niet en het assortiment niet. Wek daarom uw afnemers op juist die artikelen op de voorgrond te plaatsen, die voor deze consumentengroep van belang zijn. Laat hen die artikelen bij elkaar plaatsen, bijvoorbeeld in een vakantiegondola. Met een goede blikvanger er bij! (De foto op de pagina hiernaast is er een voorbeeld van). Zo kunnen uitstallingen gemaakt worden met als aandachttrekkers bijvoorbeeld een complete visuitrusting, een kano, een tent of een pick nicktafereel. Het kas-succes van de winkelier is dan verzekerd.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1968 | | pagina 5