HEINEKEN OP DE HUISHOUDBEURS lmttu. Wolff, marketing manager horeca, jhr. F. J.C. Mollerus, districtsverkoop leider, en J. Souman, chef receptie. Om vier uur voegde onze directeur, mr. C. van Lookeren Campagne, zich bij het gezelschap. Alvorens tot de prijsuitreiking over te gaan, stelde de heer Campagne in een kort, inleidend woord met voldoening vast, dat Hei- neken bij deze gelegenheid -zijn gas ten in een sfeer van rust kon ont vangen. Dit in tegenstelling tot de ontvangst van onze relaties op de Horecava, waar in de overstelpende drukte de mogelijkheid om in een rustige sfeer met elkaar te praten veelal niet aanwezig was. Onze direc teur sprak er zijn vreugde over uit, dat zovelen aan deze prijsvraag had den deelgenomen en complimenteerde de aanwezige prijswinnaars met het door hen behaalde resultaat. Daarna overhandigde de heer Cam pagne de hoofdprijs, een bedrag van 250,aan mevrouw M. Bluemink- Massee uit Den Helder, de eerste prijs 75,aan de heer J. Dijk- hoff uit Eindhoven en de tweede prijs 50,aan de heer J. J. van der Zijden uit Scheveningen. De win naar van de derde prijs, de heer S. Schrooder uit Bentveld, was helaas verhinderd. Alle prijswinnaars ont vingen bovendien een Delftsblauwe Heineken bierpul, voorzien van hun eigen naam. Gasten en gastheren bleven daarna nog geruime tijd in een zeer geani meerde sfeer bijeen. Onze demonstratrice vertelde onder andere hoe een dipsaus wordt klaargemaakt. uit het instemmend geknik van al de bezoekende dames. Vervolgens vertelde zij hoe en op welke temperatuur het bier in een bierschoon glas geschonken moet worden. Tevens werd gedemonstreerd hoe een verrukkelijke dip saus wordt gemaakt. Ieder kreeg een schaaltje met deze saus en een flesje bier aangeboden. Niet alleen degenen voor wie deze beurs bestemd was wisten de Heineken Hof te vinden, maar ook de stand houders, die af en toe hun stembanden even moesten smeren. En het prettige van de Heineken Hof was, dat je er niets kon kopen, maar wel lekker op je gemak een biertje kon proeven. Hoe vol het was Zo zag de stand er aan de buitenzijde uit. Van 31 maart tot en met 9 april jl. is in de Amsterdamse RAI de 22e Huishoudbeurs Idee '67 gehouden. Uit alle delen van het land trokken de vrouwen, soms met hun mannen, gezellig een dagje naar de RAI. Voor het eerst in de geschiedenis was ook Heineken, met een fraaie en gezellige stand, die door de heer E. C. Arendsen, hoofd afdeling reclame, was ontworpen, op deze huishoudbeurs present. Het is een succes geworden. De bezoeksters liepen de stand niet voorbij, integendeel, onze medewerk(st)ers hadden handen vol werk. In de Heineken Hof waren veertig zitplaatsen, wat soms zelfs te weinig bleek te zijn. Vrijwel steeds hadden vijftig dames een plaats gevonden op de stoeltjes en de tafel tjes, terwijl men buiten de stand stond te dringen om ook binnen te komen en van het parelende gerstenat te proeven. Sommige heren, die langs de Heineken Hof liepen, keken niet begrijpend naar al die dames in een bierstand Elk kwartier was er een demonstratie. Onze demonstra trice begon met te vertellen, dat de vrouw het bier heeft uitgevonden. Dat zij hiermee de juiste snaar trof, bleek 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1967 | | pagina 13