LEERLINGEN KRUIDENIERSVAKSCHOOL UTRECHT DEDEN EINDEXAMEN bestond uit de heren J. Th. Lemckert, directeur van de school, J. G. Peek, H. van Houweninge, Heineken en H. J. M. Duijnstee, eveneens van Heineken, werd met de T-Ford (anno 1922) door Utrecht gereden. De activiteit in zijn geheel, dit jaar voor de tweede maal in successie ge organiseerd, is bij de Utrechtse slijters wederom in zeer goede aarde ge vallen. Op 4 april jl. vond in de brouwerij te Amsterdam de prijsuitreiking plaats, terwijl de vorig jaar als klasse- prijs voor het eerst uitgereikte wis selbeker die ook dit jaar als inzet gold, van klas 4B naar klas 4A ver huisde. De eerste prijs ging naar de leerlin gen C. en P. Jongerius (4A) voor hun etalage bij slijterij „De Driesprong", Theemsdreef 1 te Utrecht, de tweede prijs naar de heren H. v. d. Pol en F. Stalenhoef (4A) voor de creatie bij Slijterij Postma, Planetenbaan 23, Bilthoven, de derde prijs was voor de leerlingen R. Schalkwijk en W. Helms (4B) die slaagden bij Slijterij Van Es, Van Heuven Goedhartlaan 165, Utrecht en de vierde prijs kwam in handen van de heren C. van Mou- Foto boven: Slijterij Strietman, Slotlaan 227, Zeist. Foto rechts: De heer Duijnstee overhandigt de wisselbeker aan mejuffrouw Mieke Vulto van klas 4A. Evenals vorig jaar vormde deze wisselbeker de inzet bij deze actie. rik en P. A. M. van Rossum (4B) voor hun piekfijne etalage bij Slijterij Verwoolde, Amsterdamsestraatweg 296a te Utrecht. Begin februari stonden de leerlingen van de kruideniersvakschool te Utrecht voor het sluitstuk van hun cursus: het eindexamen. Een van de opdrachten voor dit examen was het maken van een verkopende uitstalling (display). Heineken heeft, in het kader van de samenwerking tussen industrie, han del en onderwijs, een goed contact met deze school. Dit blijkt uit nevenstaande foto's. De leerlingen die de displays gemaakt hebben die op deze foto's afgebeeld zijn, hebben het examen met goed gevolg doorlopen. Ook hier blijkt weer hoe men op een in dit geval feestelijk gebeuren, carnaval, kan in haken, wat voor een produkt als Heineken uiterst verkoopbevorderend werkt. Al met al was deze activiteit een il lustratie van wederom een succesvolle en geslaagde samenwerking tussen industrie, onderwijs en handel.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1967 | | pagina 7