De Heineken stand op de 15e ROKA. In de „Trade lounge" van de Amerikaanse stand serveerden Nederlandse meisjes ons bier aan de bezoekers. Bezoek van toekomstige ondernemers. Onze vertegenwoordiger, de heer Baas, vertelt een aantal leerlingen van een vakschool iets over de ontwikkeling van de bierverkoop. Van 25 tot en met 29 april jl. werd in de Jaarbeurshallen te Utrecht de 15e ROKA gehouden, een beurs voor de handel in voedings- en ge notmiddelen, die is uitgegroeid tot een internationale manifestatie op het gebied van de levensmiddelen industrie en van alles wat daarmee in ruimste zin verband houdt. Voor het eerst was een gehele hal in geruimd voor de inzendingen uit het buitenland. Negen landen waren vertegenwoordigd, te weten de Ver enigde Staten, België, Luxemburg, Marokko, Griekenland, Frankrijk, Ivoorkust, Israël en Indonesië. De in zending van de Verenigde Staten was met bijna 1200 m2 de grootste. Op de zogenoemde Amerikaanse voed- selshow werd dagelijks verse groente en fruit per vliegtuig aangevoerd. Als lid van de FIVA (een belangrijke groep merkartikelfabrikanten) maak ten wij met onze stand deel uit van het grote FIV A-dorp. In deze stand, die een duidelijk commercieel karak ter droeg, ontvingen wij onze relaties, werden zakelijke contacten verstevigd en nieuwe banden gelegd. Voorts waren te gast vele groepen leerlingen van verschillende vakscholen, waar onder de detailhandelsscholen een aparte plaats innemen, evenals de horecavakscholen. Gezien het komende seizoen en de toenemende recreatie werd in de ver koopgesprekken extra aandacht be steed aan het Heineken Rondje, een artikel dat op de Nederlandse markt steeds meer belangstelling onder vindt. Deze vijftiende ROKA stond in het teken van „Bekwaam ondernemer schap", waarvan de noodzaak door de minister van landbouw, mr. B. W. Biesheuvel, in zijn openingstoespraak nog eens extra werd benadrukt. Directie en verkoopleiding, de heren Campagne, Van der Werf en Bakker (resp. 3e, 5e en 6e van rechts) in gesprek met enkele groothandelsrelaties. Op de voorgrond de heer Veenhof, districts verkoopleider Amsterdam. Het verkoopgesprek werd met een demonstratie ondersteund.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1966 | | pagina 2