OOGSTFEESTEN TE SEVENUM Zevende gondelvaart op de Giessen Ook dit jaar hebben duizenden uit binnen- en buitenland kunnen genieten van het spel van licht en water, dat op zaterdag 28 augustus jl. werd gehouden. Het was voor de zevende keer dat de actieve Oranjevereniging van Giessenburg dit evenement organiseerde. De bewoners van de dorpen langs de Giessen hielpen mee om dit feeërieke schouwspel nog meer sfeer te geven door huis en tuin in een verlicht sprookjesgewaad te hullen. Het hoogtepunt was echter ook nu weer de Gondelvaart met geïllumineerde boten. Door de deel nemers waren kosten noch moeite gespaard om „hun" boot in de prijzen te brengen. Dat een intensieve samen werking kan leiden tot een vruchtbaar resultaat toont de hiernaast geplaatste foto van de verlichte boot, waar mee plaatselijke ondernemers als de heren Beuzekom en Timmer, respectievelijk caféhouder en winkelier, met medewerking van Heinekenagent, de firma Boogaard uit Hardinxveld-Giessendam, hun initiatief beloond zagen met de tweede prijs. Een aardige bijzonderheid is dat de boot niet werd opgetuigd door professionals, doch door amateurs op dit gebied, namelijk de heren Cottaar, Van Son en Vleghert van Heineken. De display van de firma Spee te Sevenum. De etalage van de firma Verhaegh, die hier beoordeeld wordt door het jury-lid, de heer Van Megen. In het kader van de vele „verkoop bevorderende activiteiten" organi seerde onze vertegenwoordiger, de heer P. J. A. Vereulen, in samen werking met het agentschap Vullinghs te Horst en Coca-Cola van 19 tot en met 31 juli 1965 een etalage/display- en verkoopwedstrijd. Deze wedstrijd werd uitgeschreven ter gelegenheid van de wijd en zijd bekende jaar lijkse oogstfeesten te Sevenum op 24, 25 en 26 juli 1965. Alle winkeliers uit deze plaats ontvingen een uitno diging tot deelname. Het was de bedoeling in genoemd tijdvak een zo aantrekkelijk mogelijke etalage of display met Heineken bier en frisdranken, uiteraard betrekking hebbende op de oogstfeesten, te ma ken, waarna een jury, bestaande uit de heren Vullinghs, Van Megen (ver tegenwoordiger Vullinghs), Schroers (Coca-Cola) en Vermeulen op één der drie oogstfeestdagen, de etalages en/of displays beoordeelde. Wij vernamen van de jury dat, mede door de aantrekkelijke prijzen, men zich veel moeite had getroost er het beste van te maken: de etalages en displays zagen er dan ook zeer fraai uit. Inmiddels hebben de winnaars hun prijzen ontvangen, terwijl alle deelnemers hun moeite beloond zagen door een sterk gestegen omzet.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1965 | | pagina 7